Han,hun eller "det"?

Lille 2016

Glad i forumet
Før dere visste hvilket kjønn dere bar på,hvordan omtalte dere den lille da?
Er det vanlig å si "han" inntil mann evt.får vite det?

Jeg var på UL i dag,kontrollerte vekt på den lille og så sier legen til sist: "jeg er meget tilfreds med ham"!

Vi vil jo ha det som overraskelse,det visste legen...likevel føler jeg at hun nå avslørte at vi skal ha en gutt!?

Hva tenker dere? :)

Last edited:
Vi sa han. Mamma og sykehuset sa til meg at det alltid er han til det motsatte er bevist ;)

I hovedsak kalte jeg henne for nøtteliten før vi visste kjønnet, men til tider så ble det hankjønn uten at vi visste det.
Av en eller anna grunn har liksom "han" blitt en normal måte å kalle "den" også :p

Her var det den frem til vi fikk vite det er en han :p

Jeg tenker: den babyen, en baby - og hadde sagt han om ukjent kjønn :) spennende å ikke vite!!

Jeg har blitt forberedt av jordmor og gyn at de sier han når de ikke vet kjønn at det ikke har noen betydning :)

Vi seier "den".

Då eg var på kontroll på Haukeland pga lite liv spurte jm om vi visste kjønnet og då eg svarte nei, sa ho at "Då sier eg "han"."

Vi sa babyen! Syns "den" er så upersonlig og ikke betegnelse på et lite nurk;)
Enig med de andre - sykehuset sier sikkert "han" når man ikke skal avsløre babyens kjønn;)

Sier "han" og "den" omhverandre her. Vi vet ikke hva det blir.

Var så syndig her en morgen når jeg snakka med kommende storesøster, jeg sa ettellerannet "han", og hun bare: "du sa "HAN"!!! Du vet ikke hva det er!!!" Hun er tre år, og ønsker seg en søster :P

Sier "han" og "den" omhverandre her. Vi vet ikke hva det blir.

Var så syndig her en morgen når jeg snakka med kommende storesøster, jeg sa ettellerannet "han", og hun bare: "du sa "HAN"!!! Du vet ikke hva det er!!!" Hun er tre år, og ønsker seg en søster :P
Ååå...jeg kom til å gjøre det samme selv her om dagen. Vi har tre gutter her hjemme som virkelig håper det er ei jente! ;)

Etter hændelsen i går,er jeg overbevist om at det er en "han"!? :)
Lar meg påvirke av andres uttalelser,men sier ofte selv "han"! Huff...vanskelig og fryktelig spennende!!! :)

Back
Topp