han er ikke klar (samme som før svangerskapet)

Vanillatwin

Elsker forumet
Jeg har en forhistorie der jeg har hatt vankeligheter med å bli gravid. Dette da med forrige partner.

Den nye partneren min har jeg vært med snart et år og jeg blir ikke yngre så barn er noe jeg har begynt å ta opp, MEN han sier han ikke er klar for barn. han har fortsatt mange planer og han snakker masse om at han vil være sikker på at det er oss to for alltid og at han ikke vil ha et "skilsmisse" barn.

jeg kan se det fra hans sin side, men man har aldri en garatnti for om man holder sammen, og med min forhistorie når det kommer til barn vil jeg gjerne begynne å prøve før det er forseint. :)

1. hva tenker dere? må jeg bare være tålmodig og vente
  2. eller er dere litt enige med meg at det er greit å kansje begynne å prøve? :D
må få ut litt frustrasjon bare :p

Jeg synes dere skal bestemme dere for å gjøre dette sammen. Vil han ikke må du vente synes jeg. Min kjære er yngre enn meg, og visste godt jeg har det mer travelt enn ham. Likevel ventet jeg nesten ett år før han sa han ville være med. Du kan jo liksom ikke gjøre dette mot hans vilje heller ;)

nei, det er viktig at vi gjør dette sammen. jeg formulerte meg kansje litt feil.. men det jeg mener er om jeg skal "pushe" litt på...? han er 2 år eldre enn meg så alder er ikke problemet trur jeg. :D

takk for at du deler synspungtet ditt.. :) man kan ofte bli litt blind på seg selv og ønske om barn :D

Mannen min brukte 6 år på å bli klar og etter det har vi prøvd i 2 år med å bli gravide.
Så jeg tenker litt sånn både/og.

Hvor gammel er du da?

Er du over 30 så syns jeg du kan "pushe" litt. Tiden jobber jo mot oss damer, mens mannfolka kan få unger når de er gaaamle.

Er du under 30 så la han få litt tid :)
Dere har jo ikke vært sammen kjempe lenge så forstår han også litt.

Man skal være litt forsiktig med å "pushe" på noen på dette temaet. Men som Bubbly sier...det har litt å si hvor gammel du er og. Jeg er 31 og de sier jeg er ung for ivf.

Synes absolutt ikke du skal pushe han inn i det største ansvaret han noen gang vil få. Da kan han fort ende opp bitter på deg. Det er knalltøft og krevende å få barn, selv om det er det største på jord. Og ikke minst barnet fortjener at begge foreldre ønsker det med hele sitt hjerte.

At han ikke er sikker på deg er kanskje et annet spørsmål... Vil han noen gang bli det? Hva må endre seg i såfall? Her er det andre ting du kanskje burde pushet på. Sikkert ikke det du ville høre, men... En ting er å ikke være klar for barn. Det kan være uavhengig av deg. Men noe annet er å dra inn dere to i dette. Jeg hadde nok ikke satt et barn til verden med en mann som ikke visste i sitt hjerte at det var oss. Man har aldri garanti for brudd, men man tenker ikke sånn når man lever med den rette.

Klem til deg, håper jeg er helt på bærtur nå...

Man skal være litt forsiktig med å "pushe" på noen på dette temaet. Men som Bubbly sier...det har litt å si hvor gammel du er og. Jeg er 31 og de sier jeg er ung for ivf.

For ung?? Jeg er 28 og vi har vært godkjente siden jeg var 27.. Aldri vært noe tema her?

For ung?? Jeg er 28 og vi har vært godkjente siden jeg var 27.. Aldri vært noe tema her?
Jeg skrev ikke FOR ung, jeg skrev ung:) Legene mener jeg ikke trenger å stresse siden jeg fortsatt er ung.

Jeg skrev ikke FOR ung, jeg skrev ung:) Legene mener jeg ikke trenger å stresse siden jeg fortsatt er ung.

De sier det samme til meg.
At jeg er ung for ivf. Er 30 :)

De sier det samme til meg.
At jeg er ung for ivf. Er 30 :)
Det er jo hyggelig å høre at man er ung da:) Til tider føler jeg med det motsatte. Haha:)

Jeg har lært av mine feil, og både mannen min og jeg er lei oss for at jeg ikke pushet mer på dette med barn. Vi begynte ikke å prøve før jeg var 30 - og det var ikke for tidlig.. Blir ikke 3 barn av dette gitt.. Men vi hadde jo vært sammen i lang tid, så det er jo en litt annen situasjon. Men min mann bare "glemte" litt denne barnegreia, var så opptatt med jobb og karriere. Det er så lett å tenke at man har god tid. Jeg er nå 36, og han er blitt 38, og vi venter endelig vår første i desember om alt går bra. Så å snakke om dette er iallfall viktig:-)

Mannen min brukte 6 år på å bli klar og etter det har vi prøvd i 2 år med å bli gravide.
Så jeg tenker litt sånn både/og.

Hvor gammel er du da?

Er du over 30 så syns jeg du kan "pushe" litt. Tiden jobber jo mot oss damer, mens mannfolka kan få unger når de er gaaamle.

Er du under 30 så la han få litt tid :)
Dere har jo ikke vært sammen kjempe lenge så forstår han også litt.

jeg er 27 :) MEN brukte 5 år med forrige partner. livredd for å sitte der barnløs fordet at han bare ville vente 2-3 år til.

Synes absolutt ikke du skal pushe han inn i det største ansvaret han noen gang vil få. Da kan han fort ende opp bitter på deg. Det er knalltøft og krevende å få barn, selv om det er det største på jord. Og ikke minst barnet fortjener at begge foreldre ønsker det med hele sitt hjerte.

At han ikke er sikker på deg er kanskje et annet spørsmål... Vil han noen gang bli det? Hva må endre seg i såfall? Her er det andre ting du kanskje burde pushet på. Sikkert ikke det du ville høre, men... En ting er å ikke være klar for barn. Det kan være uavhengig av deg. Men noe annet er å dra inn dere to i dette. Jeg hadde nok ikke satt et barn til verden med en mann som ikke visste i sitt hjerte at det var oss. Man har aldri garanti for brudd, men man tenker ikke sånn når man lever med den rette.

Klem til deg, håper jeg er helt på bærtur nå...

jeg vil vi skal være 2 om dette. men han kan få barn til han dør, vi kvinner har en tidsbegrensning.. men jeg vil ikke sette noe til liv vis vi ikke er sikkre på hverandre. så det er greit med noen som er veldig ærlige.. som kan få meg litt ned på jorden :D

jeg er 27 :) MEN brukte 5 år med forrige partner. livredd for å sitte der barnløs fordet at han bare ville vente 2-3 år til.
Om ikke annet så kan du jo høre om han ihvertfall er med på å gjennomføre en utredning for å se om det faktisk er slik at dere bør beregne god tid? :) Kanskje et lite sted å begynne ihvertfall:)

jeg vil vi skal være 2 om dette. men han kan få barn til han dør, vi kvinner har en tidsbegrensning.. men jeg vil ikke sette noe til liv vis vi ikke er sikkre på hverandre. så det er greit med noen som er veldig ærlige.. som kan få meg litt ned på jorden :D

Vanillatwin <3 Dere finner nok ut av det, og hvis ikke håper jeg du ikke lar han begrense deg i dine planer om å få familie. Livet er for kort til å kaste det bort på noen som ikke deler dine drømmer <3

Det er i hvert fall viktig å ta praten om hva man ønsker i fremtiden, man bør ville det samme når det gjelder barn, sjelden man klarer å overtale noen til å ville ha det eller ikke. Noen klarer nok å gi opp drømmen om å stifte familie til fordel for partneren sin, jeg hadde ikke klart det. hvis dere er veldig unge er det jo bra å bruke litt tid sammen før man får barn :) ønsker deg masse lykke til og håper dere finner ut av det.

Vel i vårt tilfelle var det meg som var ikke klar. Jeg brukt 3 år før tenkt jeg at kanskje vi kan prøve, jeg viste ikke at det kan være vanskelig å bli gravid. Men samtidig setter jeg pris på at min mann ikke presset meg. Siden det viser seg at du har vanskeligheter for å bli gravid, kanskje du kan forklare han dette. Håper dere finne en løsning :-)

Min mann er 4 år yngre enn meg.Når jeg traff han,var jeg allerede klar til å få barn men han var ikke...Jeg var allerede over 30 da!Det er viktig at man er enige om å få barn sammen og være sikker på at man vil lage barn med den personen.Du sier at dere har vært sammen i et år.Er du sikker på om du vil ha barn sammen med han?Jeg må si at jeg er enig med han at han vil være sikker på om det blir dere eller ikke i framtiden...Man skal ikke lage barn for hver pris synes jeg. Jeg hadde gitt mere tid til dette forholdet jeg :)

Back
Topp