Halsvondt men ingen feber!

Evette

Gift med forumet
Jeg skal bestille meg legetime, for nå begynner jeg å bli lei!
Innbiller meg at det startet for 1-2 mnd tilbake. Det var kaldt ute så vi hadde på mye varme på soverommet. Våkna noen netter med tørrhoste/hals.
Nå har jeg fått kronisk vondt i halsen. Det er litt ned i svelget og jeg kjenner det godt når jeg gjesper/svelger. Har ikke vært forkjølet eller hatt noen feber, så da er det vel ingen infeksjon? Går det ann å få sår i halsen som ikke gror???
Blir sprø! Og hvordan behandling blir det? Er gravid i uke 13+1.

Har du mandlene dine enda? Kan det i så fall være i det området ? Skader/betennelse/infeksjon/virus i mandlene kan sitte i lenge, og man trenger ikke nødvendigvis å ha feber eller være i dårlig form av den grunn. Jeg fikk mine fjernet da jeg hadde hull i mandlene som samlet på gammel mat og konstant ble betent/virusinfeksert. Var ikke syk eller full av feber hele tiden likevel, men hadde mye vondt i halsen/mandlene :/

Har du mandlene dine enda? Kan det i så fall være i det området ? Skader/betennelse/infeksjon/virus i mandlene kan sitte i lenge, og man trenger ikke nødvendigvis å ha feber eller være i dårlig form av den grunn. Jeg fikk mine fjernet da jeg hadde hull i mandlene som samlet på gammel mat og konstant ble betent/virusinfeksert. Var ikke syk eller full av feber hele tiden likevel, men hadde mye vondt i halsen/mandlene :/
Ja, mandlene er der og har ofte vært veldig hovne ved lett forkjølelse og slik. Tenkte på dem nå og, men synes bare det kjennes ut som det er så langt nede oi forhold til hvor jeg tror de ligger:p

Jeg har slitt mye med halsbetennelser. Da må legen til. Men når jeg har halsvondt uten feber har det som regel vært virus. Og da har jeg ikke fått noe for det. Fribol på apoteket syns jeg er gode da :)

Har du prøvd å lyse i halsen din og sett etter hvite flekker?
Jeg går på pencillin fra i dag av pga kraftig halsbetennelse. Hadde hvite flekker i svelget og rød nedover.
Halsvondt skal ikke vare så lenge. Ta deg en tur til legen og få det sjekket.
Det som kan lindre er milkshake og is. Eventuelt gurgle halsen med fløte. Det kjøler ned sår hals. På sår hals skal man helst drikke kalde drikker. Varme kan gjøre det vondt verre.

Har du prøvd å lyse i halsen din og sett etter hvite flekker?
Jeg går på pencillin fra i dag av pga kraftig halsbetennelse. Hadde hvite flekker i svelget og rød nedover.
Halsvondt skal ikke vare så lenge. Ta deg en tur til legen og få det sjekket.
Det som kan lindre er milkshake og is. Eventuelt gurgle halsen med fløte. Det kjøler ned sår hals. På sår hals skal man helst drikke kalde drikker. Varme kan gjøre det vondt verre.
Skal sjekke halsen senere. Og skal virkelig få sjekket det hos legen. Syns det er sært å skulle gå i månedsvis uten at det roer seg eller forsvinner!

Back
Topp