Halsbrannplager har ankommet..

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Tips til effektiv behandling? Fikk en TBL gaviscon av en kollega, smaker ikke godt..

Sniker.
Gaviscon er fælt, det samme med ALT annet mot halsbrann. Jeg prøvde gaviscon, novalucid, reduflux, også fikk jeg til slutt omeprazol, fordi jeg plagdes å sykt med forstoppelse av de der(plagdes uansett med det pga kunstige hormoner siden det var ivf) :p da kunne jeg gå ned til å tygge de i tillegg bare når det var helt grusomt fordi omeprazol holdt det litt i sjakk gjennom hele døgnet.

Eg har hatt halsbrann lenge allerede :-o så kjedelig ... husker eg likte ingen medisin mot det fra forrige svangerskap så eg tygger bare masse love hearts og drikker melk :p lindrer ikke alt men hjelper på!

Sniker.
Gaviscon er fælt, det samme med ALT annet mot halsbrann. Jeg prøvde gaviscon, novalucid, reduflux, også fikk jeg til slutt omeprazol, fordi jeg plagdes å sykt med forstoppelse av de der(plagdes uansett med det pga kunstige hormoner siden det var ivf) :p da kunne jeg gå ned til å tygge de i tillegg bare når det var helt grusomt fordi omeprazol holdt det litt i sjakk gjennom hele døgnet.

kan man bli forstoppet av syrenøytraliserende også ? Woops.
Godt å høre du fant noe som fungerte

Eg har hatt halsbrann lenge allerede :-o så kjedelig ... husker eg likte ingen medisin mot det fra forrige svangerskap så eg tygger bare masse love hearts og drikker melk :p lindrer ikke alt men hjelper på!

takk for tips! Skal ha både lovehearte og gaviscon i veska heretter.

Jeg likte bedre de med peppermyntesmak enn de andre.. Er de de som heter gallieve eller noe? Står en skal ta 2-4 tabletter, synes det var mye! Mandler kan også hjelpe litt for å forebygge..

Jeg likte bedre de med peppermyntesmak enn de andre.. Er de de som heter gallieve eller noe? Står en skal ta 2-4 tabletter, synes det var mye! Mandler kan også hjelpe litt for å forebygge..
Novalucid kan det og være

jeg sto å så på den esken, med peppermyntesmak! Men farmasøyten anbefaler gaviscon på d sterkeste.. mandler er også i veska faktisk, takk for tips :happy:

Love hearts hjalp en del her i forrige svangerskap, men synes det er så godt og klarte ikke ha det tilgjengelig uten å spise opp hele pakka med en gang :hilarious:

Brukte mye Gaviscon, og synes miksturen er bedre enn tablettene, selv om begge smaker høgg. Fordelen med miksturen er den går fort ned, i motsetning til å måtte tygge på de forferdelige tablettene :wtf:

Mannen min er veldig interessert i disse tipsene :hilarious:. Han sliter med halsbrann og sure oppstøt hver gang jeg er gravid. Aaaldri ellers, kun når jeg er gravid.

Mannen min er veldig interessert i disse tipsene :hilarious:. Han sliter med halsbrann og sure oppstøt hver gang jeg er gravid. Aaaldri ellers, kun når jeg er gravid.

haha gravidplager hos mannen er ganske interessant :hilarious:

Ja haha! Jeg leste at det skjer med noen menn og min er tydligvis en dem :hilarious:

hørte om en som ble like hormonell som «fruen» huttemegtu men så greit m muligens større forståelse :hilarious:

Back
Topp