halsbrann

Stinoa

Gift med forumet
kan noen hjelpe meg.. eg har så sinnsykt med halsbrann.. har nettopp heve i meg mye oboy.. klarer ikkje drikke rein melk.. samtidig, har eg tatt desse tablettene man skal tygge, nesten som love hearts[&:] ingenting hjelper.. blir gal[:(]

Linc på apoteket[:)]

kald deilig yoghurt..det hjelp meg..kjøler ned og lindrer :)

Aner ikke hva som kan hjelpe deg nå, men har hørt de tablettene ikke funker så veldig godt. Jeg var på apoteket for å få råd mot halsbrann, og hun jeg snakka med hadde gått gravid tre ganger, og de tablettene hadde ikke funka i det hele tatt på henne i alle fall. Dessuten ville jeg ha noe jeg kunne drikke, så kunne det stå ved siden av senga i tilfelle jeg våknet om natta og hadde halsbrann. Så slapp jeg å stå opp for å ordne vann og sånn til tablettene. Hun anbefalte da Gaviscon, og den er altså helt super! Funker med en gang, og jeg sliter aldri med halsbrann mer. Når jeg kjenner det, drikker jeg en slurk eller to og så er halsbrannen borte leeenge. Herlig!

ORIGINAL: Piplup

Aner ikke hva som kan hjelpe deg nå, men har hørt de tablettene ikke funker så veldig godt. Jeg var på apoteket for å få råd mot halsbrann, og hun jeg snakka med hadde gått gravid tre ganger, og de tablettene hadde ikke funka i det hele tatt på henne i alle fall. Dessuten ville jeg ha noe jeg kunne drikke, så kunne det stå ved siden av senga i tilfelle jeg våknet om natta og hadde halsbrann. Så slapp jeg å stå opp for å ordne vann og sånn til tablettene. Hun anbefalte da Gaviscon, og den er altså helt super! Funker med en gang, og jeg sliter aldri med halsbrann mer. Når jeg kjenner det, drikker jeg en slurk eller to og så er halsbrannen borte leeenge. Herlig!

Linc reddet livet mitt under forrige svangerskap. Var tyggetabletter, jeg gikk ikke utenfor døren uten å ha de med!
Jeg kjenner jeg må kjøpe meg dette imorgen, for nå holder jeg på å ta fyr[:@]

Link er helt fantastisk! [:)] Den som smaker pepperminte smaker ikke så verst heller.. Kjøpte flytende Gaviscon sist, men det smaker så pyton at jeg bare brekker meg hver gang, så orker ikke å bruke det mer.. [&:] Venter på penger så jeg kan løpe og kjøpe Link igjen.. Har halsbrann nesten hver kveld nå, så her forsvinner melka! Det hjelper heldigvis litt [:)]

Om man vil ha noe helt naturlig så fungerer faktisk gulerøtter også! [8D] Jeg spiste maaaange kg under forrige svangerskap! (rart frøkna fortsatt ble født med øyeproblem.. :p )

Love hearts hjelper på meg! :) Og hold deg unna sterke ting og kullsyre:)

Først vil jeg si at du har min fulle medfølelse.. jeg har hatt halsbrann omtrent siden den dagen jeg ble gravid og det eneste som har hjulpet er gaviscon i flytende form da jeg ikke klarer tablettene.. Har prøvd alt av apotekmidler, grønnsaker, godterier, nøtter og melk (melk ble jeg verre av) og ingenting hjalp før jeg til slutt tydde til Gaviscon :)

Gaviscon hjelper her også, har den flytende versjonen. Synes ikke den smaker noe spes jeg da, så jeg har ingen problemer med å få den ned.

Ellers så hjelper det å holde seg unna sterk og krydret mat, kullsyre, ketschup, ikke spise store måltider og ligge med hodet høyt. Det er helt grusomt, så håper du finner noe som hjelper[:)]

Et glass med kaldt vatn og ei teskje natron :) smaker ingenting :) funker veldig bra på meg
Og Lovehearts:)

Jeg bruker Gaviscon, hjelper med en gang på meg [:)]

Jeg elsker sterk mat, og nekter å holde meg unna det pga halsbrannen. Men tablettene hjelper med en gang etterpå [:)]

ORIGINAL: FrøkenS

¨På meg har faktisk is funka!! [:D]

Is lindrer litt hos meg også.. hehehe.. men vet ikke om det er for di jeg ELSKER is... ELSKER ELSKER ELSKER!!!!

Kan man bruke Link når man er gravid da? Mener jeg har lest og blitt fortalt på apoteket at man ikke skal bruke Link da.... [8|]

ORIGINAL: cactus_jenten

Kan man bruke Link når man er gravid da? Mener jeg har lest og blitt fortalt på apoteket at man ikke skal bruke Link da.... [8|]

det har jeg også fått beskjed om på apoteket, men jordmor sier jeg kan bruke det... tar ikke sjansen på det jeg da, og holder meg til Gaviscon som de anbefaler på apoteket

ORIGINAL: FrkFares

ORIGINAL: FrøkenS

¨På meg har faktisk is funka!! [:D]

Is lindrer litt hos meg også.. hehehe.. men vet ikke om det er for di jeg ELSKER is... ELSKER ELSKER ELSKER!!!!

sign! ELSKER is[:D]

Veit ikke åssen tbl. som er nevnt over her (bortsett fra link), men jeg har fått råd om å ta Novalucid (mint smak). Flere gravide jeg kjenner som har brukt denne.[:)]
Det er store tyggetbl. Har ikke tatt noen enda, og ikke rådført meg med lege, men tenkte jeg skulle gjøre det.
Prøvde å se på felleskatalogen ang. gravid og amming, men fant ikke produktet. Apoteket veit sikkert om det kan tas.

Vel, jeg prøvde rå gulrot i natt. Har hørt at det skulle hjelpe, men trodde ikke på det. Det funket utrolig bra! Et av de beste kjerringrådene jeg har prøvd så langt! [:D]

ORIGINAL: Stinoa

kan noen hjelpe meg.. eg har så sinnsykt med halsbrann.. har nettopp heve i meg mye oboy.. klarer ikkje drikke rein melk.. samtidig, har eg tatt desse tablettene man skal tygge, nesten som love hearts[&:] ingenting hjelper.. blir gal[:(]

Eg har akkurat det samme, prøvd alt sammen, halsbrann tabelletter, drikke bare vann, ikke sterk mat, ikke sent osv.

Eneste som hjelper på meg er å drikke melk, men føler at eg drikker for mye melk om dagen!!

Back
Topp