Halsbrann...

sjopp

Elsker forumet
Noen som har noen tips om hva som funker? Jeg har nesten ikke fått sove i natt. Legger jeg meg på rygg i søvne, så våkner jeg. Kjennes ut som om jeg brennes opp innvendig..
Noe dere har brukt som dere vil anbefale?

love hearts[:)]

Sitter å spiser det nå! hehe
Eneste jeg har.. Men jeg kan ikke si at det funker som noe mirakelmedisin.. Det ble kanskje bitte litt bedre... Men langt ifra bra... Det er så jævelig ubehagelig :(

ORIGINAL: Beatrice

ja det hjalp på meg[;)] hadde love hearts på nattbordet di to siste mnd av svangerskapet

Link fungerte veldig bra for meg.
tror endel leger anbefaler det til gravide og[;)]
ikke noe farlig for fosteret[;)]

Jeg brukte Link!!!

ORIGINAL: ~Rosa~

He,he. Tro meg jenter, hvis lovehearts hjelper dere så har dere ikke så mye halsbrann at dere kan klage!!!
Jeg slet VELDIG med halsbrann og overlegen på sykehuset anbefalte meg dette:

Ranitidin Radiopharm
75 mg, 12 eller 24 tabletter i en pakke.

Finnes på apoteket! (Skader ikke fosteret)

Den fikk jeg beskjed om at jeg IKKE skulle bruke når jeg var gravid[8|]..

Ellers mandler og gaviskon var vel det som hjalp meg best

Funket på meg, men var ikke så alvrolig plaget med det da.
Det finnes visst mye fint på apoteket.

Lovehearts, vaniljesaus el is, mandler, Extra pastiller(dragonfruit).. Ingen remedier fra apoteket funket for meg..

loveharts[:D] baby,loveharts

Hvis du er veldig plaget, bør du først prøve enten link eller gaviscon. Link er syrenøytraliserende. Og gaviscon lager et skumlokk på magesyren slik at den ikke kommer så fort opp i spiserøret.

På meg funker ingen av disse lenger, kunne knaske et helt brett med gaviscon for å få sove til kvelden- kan ikke tro at det var særlig bra, og ikke var det billig heller[8D] Og det er etter å ha prøvd alle "vanlige" råd også...

Var på et apotek i sverige i går, og fikk Losec Mups. Den tas en gang om dagen-og funker kjempe bra!![:D] Den var visst nettopp blitt godkjent for gravide i sverige uten resept, så jeg vet ikke om man får tak i den her.
Men det her er ihvertfall min første dag siden uke 13 at jeg ikke har halsebrann, så jeg er overlykkelig[:)] Har ikke fått sovet godt på lenge og hatt rett og slett vondt til tider, så nå gleder jeg meg til kvelden[:)]

Leste på felleskatalogen nå, og i Norge er den på resept enda[:)] Men er man veldig plaget, kan man sikkert spørre legen.

Melk funker på meg, eller svak oboy da, siden jeg ikke er så glad i melk...nettopp hatt i meg et glass... også vaniljeis...[:)]

Huff, det er så forferdelig. For meg hjalp det å legge en stor pute under madrassen i hodeenden. Ellers funka kun gavison...( skikkelig ekkelt å tygge i seg, men funka)

Back
Topp