Halsbrann!

Kinakål

Elsker forumet
Himmelbarn
Augustbarna2024
Aprilspirene 2025
Jeg har fått så ille halsbrann de siste dagene! Hva kan jeg ta mot det? Har prøvd melk og lovehearts, det hjelper ingenting, jeg tror nok jeg må innom apoteket!

Hadde glemt hvor utrolig ubehagelig halsbrann er. :laughing002

Årh nei! Det er så utrolig drit! Fant egentlig ikke noe som hjalp noe særlig sist gang.. så hvis du finner, del gjerne :hilarious: :Heartred

Jeg har sluttet å spise på kvelden. Bare en yoghurt eller Biola litt før jeg legger meg. Sover på en hotellpute for å få overkroppen litt høyere. Unngår også veldig krydret mat.

Fått tips om mandler eller rå poter som også skal hjelpe.

Må nok krype til korpset å dra på apoteket jeg og. Men med triksene over håper jeg å unngå det litt til. Er helt grufult når det står på.

Sniker fra januar :)

For meg funker det veldig godt med Samarin (fås kjøpt på dagligvare), tar ett glass en halvtimes tid før jeg legger meg og halsbrannen har nesten blitt borte. :Heartred

Jeg bruker gaviscon! Både mikstur og tyggetbl alt ettersom hva som passer best der og da. Var mye plaga forrige svangerskap også, og da brukte jeg i tillegg en tyggis som het "link" som man fikk på apoteket. Elska den! Men den får jeg ikke tak i lengre :(

Var innom apoteket nå og de anbefalte gavisvon tyggetabletter, så da håper jeg at det fungerer! :p

Greit med tips om å unngå krydret mat også, ja!

Gaviscon hjelper bare en veldig kort tid om gangen. :( Jeg vet ikke hva jeg skal spise snart, alt er ubehagelig. :p

Jeg måtte, etter å ha prøvd det meste av reseptfritt, gå til lege å få resept på Omeprazol. Først da ble hverdagen bedre :happy:

Back
Topp