Halsbrann

AilOn

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Noen som har begynt å bli plaget?

Jeg har noen dager som bare er heeeelt ille!
Da hjelper ingenting, hverken tyggetabletter eller annet. Prøver å kartlegge om det kan være noe som trigger.
Feks syns jeg melk trigger halsbrannen min. I dag har jeg ikke drukket melk, meen spist sjokolade…? :dance008 Har utelukka mange matvarer pga kvalme allerede, så kan vel like gjerne luke ut noen fler. :hilarious:

Hva gir deg halsbrann?

Vært plaget mange uker allerede… Sjokolade, tomat (ketchup, sauser o.l.) og appelsinjuice trigger. Her hjelper novazulid, men det aller mest effektive er å spise utelukkende sunn mat :wacky:

Noen som har begynt å bli plaget?

Jeg har noen dager som bare er heeeelt ille!
Da hjelper ingenting, hverken tyggetabletter eller annet. Prøver å kartlegge om det kan være noe som trigger.
Feks syns jeg melk trigger halsbrannen min. I dag har jeg ikke drukket melk, meen spist sjokolade…? :dance008 Har utelukka mange matvarer pga kvalme allerede, så kan vel like gjerne luke ut noen fler. :hilarious:

Hva gir deg halsbrann?
• Mat som inneholder mye fett.
• Mye sukker (sjokolade, godteri, bakevarer etc.)
• Tomatbasert mat
• Blomkål
• Sterk mat, eller mat generelt med mye krydder.

Jeg hadde halsbrann fra h***** med andremann som var gutt. Jeg kastet i meg flasker med gaviscon og måtte sove nesten sittende.

Det gikk litt bedre med jenta. Da fikk jeg i alle fall sove og gaviscon tok det verste.

Ikke plaget enda, bank i bordet! Men slepper vel ikke unna denne gangen heller, så det dukker nok opp når jeg nærmer meg halvveis.

Hva har du prøvd?

Vært plaget mange uker allerede… Sjokolade, tomat (ketchup, sauser o.l.) og appelsinjuice trigger. Her hjelper novazulid, men det aller mest effektive er å spise utelukkende sunn mat :wacky:
• Mat som inneholder mye fett.
• Mye sukker (sjokolade, godteri, bakevarer etc.)
• Tomatbasert mat
• Blomkål
• Sterk mat, eller mat generelt med mye krydder.

Ahaaa…. Spist pølse med ketchup i dag også, OG sjokolade.. Liker ikke ketchup engang men sku plutselig ha det i dag. :dance008:hilarious:

Jeg hadde halsbrann fra h***** med andremann som var gutt. Jeg kastet i meg flasker med gaviscon og måtte sove nesten sittende.

Det gikk litt bedre med jenta. Da fikk jeg i alle fall sove og gaviscon tok det verste.

Ikke plaget enda, bank i bordet! Men slepper vel ikke unna denne gangen heller, så det dukker nok opp når jeg nærmer meg halvveis.

Hva har du prøvd?

Med jentene var jeg bare plaga fra typ tredje trimester. Syns dette var litt tidlig :dead:

Prøvd gaviscon tabeletter, novalucid (?) og nexium..
Sover uten pute pga rygg/nakke så vanskelig å bygge meg no særlig opp.:p

Hadde det en periode med nummer 2. Lovehearts hjalp på syns jeg:joyful:

Med jentene var jeg bare plaga fra typ tredje trimester. Syns dette var litt tidlig :dead:

Prøvd gaviscon tabeletter, novalucid (?) og nexium..
Sover uten pute pga rygg/nakke så vanskelig å bygge meg no særlig opp.:p
Jeg prøvde også gaviscon tbl, men flytende er mye bedre. Skulle nesten fått på blå resept, for halve lønna mi gikk jo nesten til disse flaskene :p

Hva har du prøvd?
Jeg hadde det helt likt som deg med førstemann. Det gikk så mye Gaviscon med for å stagge det at jeg fortsatt blir litt uvel av tanken på den smaken, 13 år etter.. måtte sove sittende i de siste fire mnd. Har begynt litt nå,men klart meg uten drikken hittil. Tvi tvi..

Jeg hadde det helt likt som deg med førstemann. Det gikk så mye Gaviscon med for å stagge det at jeg fortsatt blir litt uvel av tanken på den smaken, 13 år etter.. måtte sove sittende i de siste fire mnd. Har begynt litt nå,men klart meg uten drikken hittil. Tvi tvi..
Ja, det var absolutt det verste med hele svangerskapet uten tvil!
Umulig å sove.. I tillegg til å gå 2 uker på overtid, så ble det et aldri så lite mareritt.

Men om det ikke blir verre enn hva det var nå i siste svangerskap, så skal jeg ikke klage!

Gaviscon ja, åååå fysj.. men syns det er bedre å få ned enn å tygge meg i hjel på de tablettene som vokser i munnen :p

Hos meg fungerer flytende gaviscon veldig godt, gikk vel en flaske i uka forrige svangerskap. Tablettene hjelper ikke like godt synes jeg. Hot tips om du noen gang er i Sverige så er det veldig mye billigere der.

Lovehearts funker ikke på skikkelig halsbrann for meg..

Hos meg fungerer flytende gaviscon veldig godt, gikk vel en flaske i uka forrige svangerskap. Tablettene hjelper ikke like godt synes jeg. Hot tips om du noen gang er i Sverige så er det veldig mye billigere der.

Takk! Skal prøve flytende neste gang jeg er i nærheten av et apotek :)

Ja, det var absolutt det verste med hele svangerskapet uten tvil!
Umulig å sove.. I tillegg til å gå 2 uker på overtid, så ble det et aldri så lite mareritt.

Men om det ikke blir verre enn hva det var nå i siste svangerskap, så skal jeg ikke klage!

Gaviscon ja, åååå fysj.. men syns det er bedre å få ned enn å tygge meg i hjel på de tablettene som vokser i munnen :p
Det er jeg heeelt enig med deg i. De ekle tablettene som satt fast i tennene og vokste i munnen som du skriver :wtf:

Med storebror hadde jeg skikkelig ille halsbrann fra 2.trimester, tygget tabletter og de hjalp men det var skikkelig ekkelt og brakk meg en del hehe. Denne gangen har det allerede startet for flere uker siden og jeg er skikkelig plaget med både halsbrann, brekninger som sitter i halsen 24/7 og til tider kvalme :( Nå har jeg enn så lenge tre babyer inni her da, så er sikkert derfor jeg kjenner det så intenst. Ikke funnet noe som hjelper enda, men gaviscon tar vekk magesmertene som kommer med halsbrannen hvert fall :)

Hadde så kraftig halsbrann med datteren min at jeg måtte ligge i fosterstilling iblant og bare lide gjennom. Var der i første og tredje trimester. Gravid nå igjen, ingen tegn til halsbrann enda og er snart 5 mnd. Mer vært mer kvalm, vet ikke kjønn.

Har aldri vært plaget med halsbrann tidligere, men nå som jeg er gravid har jeg det en gang i blant. Kan ikke si jeg har funnet noe mønster for hva som trigger.

Back
Topp