Halsbrann

Emmeli

Gift med forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Flere som har fått halsbrann allerede? Synes det var veldig tidlig for min del. Men neeeeida. Halsbrannen er på plass den.

hva gjør dere med halsbrannen?
Tips og triks. jeg må nok på apoteket snart å kjøpe gaviscon. Hadde bare håpet jeg var kommet litt lenger før den ble plagsom.
 
Sniker fra september.

I forrige svangerskap fikk jeg resept på Omeprazol. En tablett hver dag. Det fungerte veldig mye bedre enn Gaviscon for min del!
 
Sniker fra september.

I forrige svangerskap fikk jeg resept på Omeprazol. En tablett hver dag. Det fungerte veldig mye bedre enn Gaviscon for min del!
Hvor utprøvd er den i forhold til alt? Gaviscon er jo det de gir til babyer også. Så føler den er veldig trygg.
 
Ellers så er det å sove med hodet litt hevet :)
Love hearts er det mange som sverger til. Eg pleier ofte å ta ett lite glass melk for å døyve det verste :)
 
Mulig det bare var tilfeldig. Men med forrige hadde jeg mye halsbrann, frem til jeg fikk svangerskapsdiabetes og regulerte kosten. Etter jeg startet å spise bedre hadde jeg ikke halsbrann overhodet....
 
Da jeg var gravid med første kjøpte jeg først noen som het galieve, de funka skikkelig bra. Da jeg gikk tom kjøpte jeg en pakke med gaviscon fordi de ikke hadde den andre og den funka i det heletatt, hjalp i kanskje 5 min. Det var skikkelig ille da jeg lå på sykehuset de siste ukene fordi det eneste de hadde var gaviscon mikstur som smakte horribelt og som jeg måtte drikke kjempe mye av fordi jeg kun fikk samme halsbrannsuppa til lunsj hver eneste dag :hilarious::yuck: Jeg sjekket at den var trygg for gravide og spurte også de på apoteket som dobbeltsjekket! Greit å dobbeltsjekke igjen hvis du ender opp med å prøve den i tilfelle noe har endret seg.
 
Kjøpt Link tyggis og den er magisk! Spiser jeg noe jeg vet jeg får halsbrann av (taco, tomatbaserte supper/gryter, etc) tar jeg en etter måltidet og slipper unna. Skulle jeg merke noe på kvelden syntes jeg det også hjelper å ta en før leggetid.
 
Selv om det er kjipt at flere plages med det. Så er det godt å vite at ikke jeg får det unormalt tidlig. :sorry::p
 
Da jeg var gravid med første kjøpte jeg først noen som het galieve, de funka skikkelig bra. Da jeg gikk tom kjøpte jeg en pakke med gaviscon fordi de ikke hadde den andre og den funka i det heletatt, hjalp i kanskje 5 min. Det var skikkelig ille da jeg lå på sykehuset de siste ukene fordi det eneste de hadde var gaviscon mikstur som smakte horribelt og som jeg måtte drikke kjempe mye av fordi jeg kun fikk samme halsbrannsuppa til lunsj hver eneste dag :hilarious::yuck: Jeg sjekket at den var trygg for gravide og spurte også de på apoteket som dobbeltsjekket! Greit å dobbeltsjekke igjen hvis du ender opp med å prøve den i tilfelle noe har endret seg.
Godt poeng! Vet bare at vi fikk gaviscon til jenta for reflux. Så tenker den er trygg. Og man blir jo så bekymret når man har ansvar for en baby i magen :Heartred
 
Jeg synes gaviscon fungerer. Jeg må bare huske å ikke spise/drikke rett etterpå slik at dette «skummet» får lagt seg over magesekkinnholdet. Også sverger jeg til å ligge på Venstre siden hvis jeg er plaget når jeg legger meg.
 
Hatt ett par ganger på kvelden når jeg skal legge meg eller at jeg våkner med halsbrann. Da er halsbrannen så ille at jeg ender med å kaste opp. Gaviscon hjelper meg om jeg merker antydning til halsbrann om jeg tar den før det blir for ille. Blir det for ille så ender jeg med å kaste opp.

Med førstemann hjalp melk og loveharts, med nr 2 hjalp melk til nøds men gaviscon hjalp godt, med nr 3 var det kun gaviscon som hjalp og da om jeg tok det rett før jeg la meg når halsbrann var verst. Våknet allikevel ofte ila natten med helt ekstrem halsbrann som var så ille at jeg kastet opp. Håper at halsbrannen venter ennå lenger før den kommer skikkelig
 
Kjente på halsbrann ordentlig i går.. Hadde drukket en del kaffe tidligere på dagen, cola hjemme, og spiste pølser med sterk chilikreps til.. Merket ingenting etter dette, men etter at jeg hadde ligget en times tid for å legge sønnen min, så merket jeg det veldig da jeg stod opp.. Det brant godt :facepalm:
 
Det begynner å komme her nå :( ikke hørt om Link tyggis som flere nevner over her da, håper det gjør susen!
 
Jeg sliter en del med halsbrann. Jordmor sa hu har hørt folk si at når man har halsbrann så vokser håret på babyen .. da blir babyen min født med skikkelig manke! ;)
Våkner på natta av at jeg nærmest gulper mens det brenner skikkelig, haha ! Er dette vanlig?:wideyed::wacky:
Utrolig ubehagelig allefall, er det noen som har erfaring av at det avtar? Eller er det sånn det kommer til å være helt til fødsel?:p
På jobb har jeg med Love Hearts, det funker overraskende bra :D
 
Hadde det med andremann og drakk melk eller spiste litt yoghurt for å døyve det.
 
Back
Topp