Halsbrann

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Flere her inne som har begynt å plages med det? Jeg har hatt det inimellom i en måneds tid allerede, men nå siste uka har det vært hver eneste dag. Jeg går omtrent ikke ut av huset uten å ha med gaviscon på innerlomma og jeg blir så uggen og uvel når det ulmer sånn i magen. Det kan bli lenge til feb/mars!
 
Last edited:
Med første så hadde jeg halsbrann fra uke 7-8. Etterhvert reagerte jeg ikke så mye på den utenom måltider. Mat smakte anderledes
 
Jeg hadde det i forrige svangerskap, men det kom ikke før senere i graviditeten. Det gikk mye utover søvnen, helt til jeg begynte med novaluzid tyggetabeletter :)
 
Jeg er også plaget av dette, hver eneste dag! Blir noen lange uker fremover om det fortsetter sånn :woot:
 
Jeg har hatt halsbrann daglig fra uke 7-8. Har alltid med meg Galviscon og tar det flere ganger om dagen.
 
Ja, har det masse om dagen. Veldig plagsomt. Drikker på melk og spiser links tyggegummi ')
 
Ja, det er fælt :yuck: vært gjennom ei flaske gaviscon allerede, i tillegg til en del tabletter..... Den flytende fungerer litt bedre og blir ikke så ekkel i tennene før/etter tannpuss om kvelden synes eg.
 
Jeg har heldigvis sluppet unna halsbrann hittil:) Men endel mat smaker annerledes enn det gjorde før..
 
Ja, har vært plaget av det siden tidlig i første trimester :(
 
Jeg har vært plaget med det siden uke 10. Har prøvd alt mulig men ikke noe som hjelper. Går mest i tyggetabletter her.
 
Har hatt halsbrann daglig siden uke 6-7, helt forferdelig når det er som verst. Har flytende gaviscon og tabletter, link og novaluzid. Får det aldri helt bort, så må nok bare leve med det frem til mars :)
 
Syns den halsbrannen er helt forferdelig nå. Tredje svangerskapet og har aldri hatt så mye halsbrann. Det brenner altså. Huff, håper det roer seg.
 
Hos meg og var det helt ille, jeg tygget minst 10 galvicon om dagen og det begynte å bli dyrt! Men nå har jeg fått Omeprazol på resept og det er fantastisk å ta en tablett om dagen og halsbrannen er helt borte.
 
Jeg hadde hatt det mye verre om jeg ikke passer på hva og hvordan jeg spiser. Sliter mye mer med halsbrannen når jeg er uforsiktig med det jeg spiser og gjør.(får hoste av det også) Nå klarer jeg med LoveHearts godteriet når det blir problemer. Ellers har jeg Galviskon som jeg tok i begynnelsen og sikkert må ta mot slutten men magen reagerer litt på den så vil bare bruke den når jeg må begynne igjen.
Mine tips`:
Ikke spis deg stappmett eller bli skrubbsulten
Flere små måltider men ikke småspising
Rett opp i brystet :) hjelper å ikke få for mye bøy på meg
Test ut ulik mat for å finne ut hva du reagerer mest på
Jeg reagerer på brød, sitrusfrukt i alle former, fet og til tider stekt mat, Sterk mat(noe smaker ikke sterkt men er sterkt nok til å skape noen lite hyggelig timer etterpå)

Har jeg først gått på en smell så tar det noen dager før jeg er helt tilbake på mitt beste. (har spist både litt brød og sitrusfrukt i helga så nå lever jeg med konsekvensene :p )
 
Jeg er superplaget med halsbrann, men det var verre i forrige svangerskap. Dette svangerskapet har jeg fått medisin som jeg tar morgen og kveld. Det er helt fantastisk. Anbefaler å ta det opp med legen dersom gaviscon ikke er nok. Har også hatt sår i spiserøret.
 
Absolutt lurt å ta opp med lege/jm om en ikke får til å håndtere det. Sår i spiserøret er ikke bra. Kan gi celleforandringer og evt kreft i spiserøret om en er ordentlig uheldig. Definitivt ikke verdt å lide seg gjennom halsbrann!
 
Back
Topp