Halsbrann!

Bryggerijenta

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Nå begynner virkelig halsbrannen å ta seg opp her. Spesielt når meg bøyer meg fram og ned, Haha! Hva er deres beste tips ? Brukte gaviscon litt sist men synst ikke det funka så veldig bra..

Unngå rød mat, brus..

Spis yoghurt (litago/safari) eller drikk melk. Ligg på venstre side når du skal sove.. =)

Her gjør melkeprodukter saken verre. Får halsbrann av melk i ikkegravid tilstand også.

Sterk mat og tomatbaserte retter trigger det (men dropper jeg fredagstacoen? Neeeeida!).

Kullsyre trigger også.

Ligg med overkroppen litt hevet, og på venstre side - det hjelper.

Jeg tar alltid en Novaluzid før jeg legger meg, hvis ikke får jeg ikke sovet noe!

Unngår å bøye meg for masse, prøver å ta «knebøy» i stedenfor :p brus er verstingen og unngå krydret mat (til og med pølser). Prøv å spise minst en time før du skal legge deg. Jeg drikker et stort glass melk før jeg legger meg men må opp igjen 2-3 ganger og styrte litt mer melk før det til slutt går over :p synes gaviscon og lovehearts funker også!

Det er helt sykt plagsomt å ha halsbrann hver dag! Her slites det med kvalme også, og det kombinert begrenser matutvalget veldig!!!
Jeg syns flytende gaviscon hjelper hvis jeg husker å ta det 30min etter måltid, men det tar ikke bort alle smertene..

Drikker melk og tygger på love hearts. Prøver å ikke spise på kvelden.

Back
Topp