Halsbrann

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Dere som har litt mer erfaring enn meg: Hva hjelper mot halsbrann, og hvordan forebygge?
Det hjelper litt med melk, og så har jeg hørt at loveharts skal hjelpe. Men jeg vil ikkje knaske på ting med sukker i hele dagen, og skal helst ikkje drikke for mye melk heller.

Jeg vet ikke om dette er til noe hjelp. Har du prøvd yoghurt? Eller tåler du melkeprodukter dårlig? Sikkert lurt å holde seg unna sterk og sur mat/drikke.

Knaske mandler eller gulrøter hjalp meg lenge i første svangerskap :) Tygge det helt fint slik at det legger seg som et lokk nedi der:P
Måtte gå over til Gaviscon mot slutten.

Fant også raskt ut at jeg fikk det av bl.a. appelsinjuice, leverpostei og rødt kjøtt spesielt.

Prøve åunngå å spise hvitløk og tomater for min del. Melk synes jeg ikke funker, mer enn kanskje tre min. En god spiseskje vaniljekesam derimot er fint når halsbrannen er mild. Ellers er det galieve med mintsmak jeg bruker.

Takk for tips! [emoji106]
Jeg tåler melk og yoghurt i moderate mengder. Er alltid vaniljekesam i kjøleskapet, så skal teste det.
Mandler er jo fint å ha i veska, så det skal jeg også prøve. Bruker også peppermynteolje, men synest det har begrenset effekt. Skal uansett prøve i det lengste uten medisiner.

Har forresten også hørt at natron blandet et glass vann skal hjelpe, men har ikke testet det selv

Sure ting virker - da trenger ikkje kroppen produsere like mye syre selv....men synes det er litt variabelt hva som funker.
Natrontrikset har eg og hørt om +at det smaker vondt, men virker sikkert (det vil nøytralisere, så litt motsatt sånn sett).

Spiser en del gaviscon, bedre mtp sukker enn lovehearts, men antakelig like ille for tennene (ta en/to og skyll munnen med vann etterpå!).

Og så hjelper det å ikke spise for masse om gangen, litt og ofte....blir mye småspising, så stakkars tenner.

Jeg leste et tips i dag om.å.gå.en tur rett etter måltid om mulig. I går fikk jeg over 20 000 skritt på klokken min og hadde faktisk mye mindre halsbrann i går enn i uken før hvor jeg har vært virkelig plaget av en følelse av en kjempekul i halsen.
Og, tipser om å gå så jeg i dag altså, så etter at jeg på en måte allerede hadde testet det ut..

Back
Topp