Halsbrann

Sliter mye med halsbrann. Det gjorde jeg også i forrige svangerskap. Akkurat nå går det mye i biola. Det har hjulpet masse. Snakk med legen din. De kan anbefale reseptfrie medisin til dg. Apoteket anbefaler kun gaviscon med mindre du har blitt fortalt noe anna av en lege.

Prøver å lindre med å spise halsbrannhemmende og ikke -fremmende mat. Det har fungert godt her. Kort oppsummert, yoghurt og melkeprodukter er bra. Bl.a. fet mat,tomatsauser, sterk mat og kaffe gjør det verre.

Plaget hver eneste kveld! Og på dagtid om jeg spiser kryddret eller sterk mat (søren også, vil jo ha sterk mat!)

Ingenting har virket her. Eneste er samarin som hjelper der og da, så går jeg å legger meg før det begynner igjen :P Må ta 2 glass samarin da... Håper virkelig det forsvinner snart

Jeg har ikke vært så veldig plaget av halsbrann enda, men bruker flytende Gaviscon når jeg trenger det. Funker helt greit.
Eller hvis man unner seg litt usunnheter innimellom, så funker også Piano vaniljesaus ;) Hos meg i alle fall.

Hos meg fungerer gaviscon eller novaluzid. 1ts natron i et halvt glass med vann fungerer om nøden er stor og jeg er tom for gaviscon eller novaluzid.
Vær obs på at melkeprodukter danner mye syre som kan gjøre plagene verre på sikt, selv om det lindrer der og da.
Ellers syns mange at lovehearts fungerer, men der kan ikke jeg si meg enig:p
Ellers er det jo som nevnt over, unngå fet, stekt og sterk mat, samt tomatsauser.
Spis mindre, men oftere.

Gaviscon danner jo et skumlokk over magesyren, jeg suger på en tyggetablett når jeg skal sove.
Føler man at den ikke fungerer så bra blir galieve anbefalt som danner skumlokk samt har litt syrenøytraliserende. Det viktige med disse to er å huske at effekten blir borte om man spiser eller drikker noe etterpå.

Er en grunn til at anbefalingene er der og har hatt mye om dette på skolen og på jobben.

Er mye plaget med halsbrann, var det i forrige svangerskap også. Føler jeg har prøvd det meste som man kan ta som gravid. Og det som funker best her er Novaluzid tyggetabletter og flytende Gaviscon.. Melkeprodukter gjør halsbrannen min bare verre.. Håper du finner noe som kan hjelpe deg! Er virkelig ikke noe kjekt.

Lovehearts, fungerte sist og fungerer nå:-)

Har prøvd novaluzid i dag, har hjulpet litt faktisk. Men er liksom litt halsbrann uansett. Jeg trodde også melk skulle hjelpe, men det tåler jeg ikke. Har prøvd, men da ender det med å sitte på do resten av dagen:confused: får fortsette med novaluzid å se om det går seg til. Hvis ikke var det jo flere tips her som jeg kunne prøve :) tusen takk :) så kjekt å kunne spørre her:)

Har prøvd novaluzid i dag, har hjulpet litt faktisk. Men er liksom litt halsbrann uansett. Jeg trodde også melk skulle hjelpe, men det tåler jeg ikke. Har prøvd, men da ender det med å sitte på do resten av dagen:confused: får fortsette med novaluzid å se om det går seg til. Hvis ikke var det jo flere tips her som jeg kunne prøve :) tusen takk :) så kjekt å kunne spørre her:)
Prøvd gaviscon eller galieve?
Som gravid får man ofte halsbrann pga trykket på magesekken samt at musklaturen generelt blir slapp.
Novaluzid er jo bare syrenøytraliserende og burde ikke være det første man prøver som gravid.
Pga presset på magesekken samt slapp muskulatur får mange gjerne bedre effekt av de preparatene som danner et skumlokk oppå magesyren.

jepp får mye halsbrann bruker Gaviscon ved behov

Lovehearts har funka i begge mine tidlige svangerskap da jeg var svært plaget med det. Ikke kjent noe til det enda, men er bare et spørsmål om tid tenker jeg :) da er det "løp og kjøpe" lovehearts og fylle opp lageret :)

Jeg har begynt å få en del halsbrann, men heldigvis er det ikke så farlig enda at jeg trenger gjøre noe... Får håpe det fortsetter sånn resten av tiden, men risikoen er vel at det blir verre når det startet så tidlig (kom ikke før de siste 4-6 ukene sist gang og da gjorde jeg ingenting mot det)

Jeg sliter også en del med halsbrann, jeg drikker veldig mye melk og spiser "love hearts" når jeg kjenner at det kommer. Det har hjulpet meg, men må liksom alltid ha det klart. Så må nåkk hørre med legen jeg også å få noe som hjelper mer en 20 min om gangen (:

Back
Topp