Halsbrann

FruG

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har aldri vært plaget med det i de to andre sv.skapene, men nå er ganske ille...blæh.

Tar i mot alle tips :) love hearts kaster jeg opp etter å ha levd på det under kvalmeperioden i tre svangerskap :P

Jeg brukte Gaviscon med mintsmak og det funket for meg selv om konsistensen er ekkel. Mandler funker også, har jeg hørt, men har ikke prøvd det selv. Melk, kanskje?

Jeg brukte Gaviscon med mintsmak og det funket for meg selv om konsistensen er ekkel. Mandler funker også, har jeg hørt, men har ikke prøvd det selv. Melk, kanskje?
Dette var det eneste som funket hos meg sist svangerskap hvertfall!

Melk, gulerøtter og mandler skal hjelpe :-)
Jeg sliter en del selv med halsbrann og får det hvis jeg spiser sjokolade eller lignende :-P
Enkel mat får en halsbrann av så prøv å unngå dem, og på nettene kan det hjelpe å ligge litt høgt med hode :-)

Jeg har brukt melk og lovehearts. Men det beste tipset denne runden har vært biola. Når jeg merker det kommer så tar jeg meg et lite glass. Fungerer som bare de.

Jeg slet veldig med det i forrige svangerskap og denne gangen. For meg er det gaviscon og mandler som gjør susen:)

Galieve brukte jeg sist. Ellers fungerer surmelk, yoghurt, sjokomelk osv :)

Jeg kjøpte inn gaviscon igår, gleder meg ikke til å bruke den og må krype til korset snart. Det var det mest effektive sist men fikk ikke tak i tyggetabletter så vet at den flytende er forferdelig og håper tyggetablettene er bedre :)

Gaviscon enten i flytende eller tablettform. Har du problemer med gaviscon, prøv novaluzid.
Ellers funker et halvt glass vann med 1ts natron en liten stund i allefall.
Syns også isbiter tar det verste om man ikke har annet:)
Typisk nok har jeg hittil ikke vært plaget med halsbrann (uke 19+3 nå). I mine tidligere svangerskap har halsbrannen vært irriterende plagsom fra uke 10 ca.

Back
Topp