Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Andre som sliter? Jeg får halsbrann av alt jeg eter om dagen. Det setter seg som en sviende klump midt i brystet. Ufattelig vondt. Trodde det var hjerte første gangen,så vondt var det. Jeg drikker melk og tygger gaviskon. Men no hjelper ikke det noe mer. Har dere tips?
Melk lindrer i øyeblikket men kan gjøre vondt værre etter noen timer i magen.
Jeg har måtte gå over til reseptbelagt medisin (losec) for å slippe halsbrannen. Kastet opp flere ganger i døgnet under første gravididitet og også mens jeg sov pga halsbrann. Begynnte på med losec igjen med en gang jeg ble plaget denne gangen. Føler jeg får et helt nytt liv. Den er ufarlig for babyen, men selvsagt ønsker man å unngå medikamenter der man kan.
Hadde grei lindring av novaluzid en periode før jeg begynnte på losec. De er reseptfri.
Regner med du har prøvd alle kostholdsråd, om hva å spise og hva ikke?
Jeg måtte over på reseptbelagt medisin (Losec) jeg også for å få kontroll på halsbrannen! Jeg kunne ikke spise noen ting og endte opp med å ikke spise noen verdens ting fordi jeg var så redd for smertene. Losec har gitt meg et helt nytt liv og nå kan jeg hvertfall spise normal mat uten å sitte på badet i flere timer etterpå med intense smerter i magen og bryst.
Jeg tok flytende gaviscon en periode, smaker forferdelig, men det hjalp litt Ellers tipset jm meg om Link tabletter (tror man bare får tak i tyggegummi nå), den lindrer litt. Hvis du sliter såpass med det synes jeg du skal ta det opp med legen og be h*n sjekke ut Losec. Det er ikke ålreit å ha det slik!