Halsbrann :-(

Barnslig

Glad i forumet
Nå har halsbrann en begynt å komme her, er alt kjempevondt og jeg vet av erfaring at det bare blir værre :-( Tar gaviscon, men lurte på om deg er noen som har noen vidunderkur som jeg ikke vet om???

Har halsbrann her også. Spesielt om kvelden:hungover: jeg tar tyggetabellet. Men har vel hørt at melk kan funke og love Hearst (goteri) :)

Drikker melk, funker litt. Love Hearst funker ikke her. Er så slitsomt og vondt, og det er det jeg husker som mest negativt i mine tidligere svangerskap :-( glad jeg ikke har værre plager altså, men når man blir veldig plaget er det faktisk drit vondt :-(

Drikker melk, funker litt. Love Hearst funker ikke her. Er så slitsomt og vondt, og det er det jeg husker som mest negativt i mine tidligere svangerskap :-( glad jeg ikke har værre plager altså, men når man blir veldig plaget er det faktisk drit vondt :-(

Nei det er ikke noe godt. Det svir og er vondt. Kanskje du kan Google etter kjerringråd, se om det kommer opp noen tips:)

Fikk halsbrann igår og prøvde gaviscon for første gang. Endte opp med å kaste opp av den. Håper det var engangstilfelle eller så må jeg finne andre løsninger.

Fikk halsbrann igår og prøvde gaviscon for første gang. Endte opp med å kaste opp av den. Håper det var engangstilfelle eller så må jeg finne andre løsninger.
Den er litt kvalm, men effektiv, jeg bruker å ha litt vann til, synes den blir så tørr og ekkel i munnen.
Men jeg er veldig plaget, så hjelper bare en kort stund :-(

Her funker ikke noe av det på apoteket eller melk. Men love harts funker litt!:p

Gå til legen og be om å få reseptbelagt middel ( husker ikke hva det heter). Min vennine fikk en ny hverdag når hun fikk middelet.

Gå til legen og be om å få reseptbelagt middel ( husker ikke hva det heter). Min vennine fikk en ny hverdag når hun fikk middelet.
Det skal jeg virkelig gjøre, det er så ille at jeg har grua meg helt siden jeg fant ut at jeg var gravid igjen, siden jeg husker så godt hvordan jeg hadde det med de to første :-(

Her har halsbrann og børjat.
De enda som hjelper meg er samarin.

Flytende Gaviscon synes jeg er lettere å få ned enn tabletter. Men det finnes bedre medisiner mot halsbrann som man kan ta når man er gravid. Snakk med legen så prøver dere ut hva som fungerer for deg. ;)

Jeg har lest følgende tips, i tillegg til medisin. Har selv gaviscon mikstur, men disse triksene har hjulpet meg

Minimalt kaffe/te/ sitrus/ kullsyre
Minimalt av spicy og fet mat
Spise mindre måltider
Spise regelmessig
Minimalt av mint, sjokkis, tomat
Ikke drikke/ spise rett før legging
Ligge høyt med hodet
Tygge mandler, lovehearts, melk, gulrot
Ikke stresse

Last edited:
Back
Topp