Halsbrann

hold deg unna mye fett,sukker,syre,stekt mat, og sterkt kryddret mat.
Kaffe er noe av det verste,brunost samme,bringbær,tomatpure.
Spis små måltider,ikke spis seint på kvelden.
Bygg opp hodeenden i senga:)
Gaviscon er av de beste når de gjelder de uten resept.
I sverige lar de gravide bruke lozec i svangerskapet så kan ikke skjønne at det er farlig for norske gravide heller.Jeg brukte det mesteparten av forrige svangerskap da ingen reseptfrie hjalp.Jeg hadde ekstrem halsbrann og spydde ofte av det.KOm over losec reseptfritt i sverige og fikk det av legen min på resept etterpå.
Takk for mange tips :)
Jeg er plaget med halsbrann uten å være gravid også, men da tar jeg bare en somac eller lignende.. skal heldigvis til legen på tirsdag og da skal jeg trygle henne om å gi meg noe :)
 
Takk for mange tips :)
Jeg er plaget med halsbrann uten å være gravid også, men da tar jeg bare en somac eller lignende.. skal heldigvis til legen på tirsdag og da skal jeg trygle henne om å gi meg noe :)
Ja å ha halsbrann kan være forferdelig. Tror faktisk jeg tok noe somac forrige svangerskap også ikke bare losec.
 
Kjenner meg selv så godt igjen. Halsbrann er helt j****.. For min del så funket :
-lovehearts
-gaviscon flytendeform
-biola
-spise sakte og tygge godt
-unngå sterk krydret mat
-supper er bra alternativ
-muffins (hvor rart det enn høres)
-drikke vann
-nype-te
Unngå sitrusfrukter,sure ting. Sterk krydret mat,altfor varme retter,kaffe& svart te. Altfor salte ting. Eller mat som tar "lang" tid for magesekken å fordøye. Rene hveteprodukter som boller og sånt gjorde at magesyre produskjonen ble verre. Om det blir ille så drar du til legen og ber om syrepumpehemmere for gravide :)
 
Back
Topp