Halsbrann

Daim

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Jeg plages sånn med halsbrann, og blir snart gal.
Kan ikke ta link eller andre tyggetabletter for da kaster jeg opp :(
Fikk noen svelgetabletter på resept i 3. Trimester forrige svangerskap, får ikke bruke de så tidlig :(

Tips?
 
Jeg har bare hatt det en gang sånn bittelitt, men jeg hører det hjelper å drikke melk eller fløte?
 
Ikke drikk melk! Det er basisk og hjelper kun der og da. Melk gjør at du produserer mer magesyre og det kan bli kronisk. Drikk mye vann og kamille te (minimum 5 kopper pr. dag)
 
Ikke drikk melk! Det er basisk og hjelper kun der og da. Melk gjør at du produserer mer magesyre og det kan bli kronisk. Drikk mye vann og kamille te (minimum 5 kopper pr. dag)
Se der kom forklaringen. Kamille te har jeg aldri prøvd kanskje jeg skal se om jeg finner det I morgen :)
 
Å gud, er det svelgetabletter? Vet du hvor glad jeg ble nå? :D

Ja sånne kapselpiller man svelger :)
Ellers kan man også bruke ranitidin, men det er veldig dyrt i svelgetabletter og ikke brusetabletter :/
 
Ja sånne kapselpiller man svelger :)
Ellers kan man også bruke ranitidin, men det er veldig dyrt i svelgetabletter og ikke brusetabletter :/
Okei, da skal jeg spørre neste uke :) tusen takk :D
 
Lovehearts hjelper innimellom. Sleit mye med det med forrige. Nå har halsbrannen allerede begynt.
 
Lovehearts hjelper innimellom. Sleit mye med det med forrige. Nå har halsbrannen allerede begynt.
Samme her.. kjenner det hver dag :(
Lovehearts hjalp ikke sist, så har egentlig ikke tenkt på det denne gangen ..
 
Kan ellers anbefale tryggmammamedisin.no :)
Ranitidin stå ikke godkjent i felleskatalogen, men de over godkjenner den og jeg fikk det anbefalt av gynekolog når jeg studerte i utlandet.
Omeprazol står at er greit i FK :)
 
Samme her.. kjenner det hver dag :(
Lovehearts hjalp ikke sist, så har egentlig ikke tenkt på det denne gangen ..
Nei det har ikke funket denne gangen. Får bare drikke litt vann og sørge for frie luftveier og slappe av, når det står på som verst må jeg nesten konsentrere meg.
 
Nei det har ikke funket denne gangen. Får bare drikke litt vann og sørge for frie luftveier og slappe av, når det står på som verst må jeg nesten konsentrere meg.
Samme her. Nesten så jeg har lyst til å kaste opp, for da blir det bedre i noen min... :/
 
Hva med flytende Gaviscon, det brukte jeg på slutten av svangerskapet sist gang.
 
hold deg unna mye fett,sukker,syre,stekt mat, og sterkt kryddret mat.
Kaffe er noe av det verste,brunost samme,bringbær,tomatpure.
Spis små måltider,ikke spis seint på kvelden.
Bygg opp hodeenden i senga:)
Gaviscon er av de beste når de gjelder de uten resept.
I sverige lar de gravide bruke lozec i svangerskapet så kan ikke skjønne at det er farlig for norske gravide heller.Jeg brukte det mesteparten av forrige svangerskap da ingen reseptfrie hjalp.Jeg hadde ekstrem halsbrann og spydde ofte av det.KOm over losec reseptfritt i sverige og fikk det av legen min på resept etterpå.
 
hold deg unna mye fett,sukker,syre,stekt mat, og sterkt kryddret mat.
Kaffe er noe av det verste,brunost samme,bringbær,tomatpure.
Spis små måltider,ikke spis seint på kvelden.
Bygg opp hodeenden i senga:)
Gaviscon er av de beste når de gjelder de uten resept.
I sverige lar de gravide bruke lozec i svangerskapet så kan ikke skjønne at det er farlig for norske gravide heller.Jeg brukte det mesteparten av forrige svangerskap da ingen reseptfrie hjalp.Jeg hadde ekstrem halsbrann og spydde ofte av det.KOm over losec reseptfritt i sverige og fikk det av legen min på resept etterpå.

Losec er Omeprazol, så det er godkjent i Norge ;)
 
Back
Topp