Halsbrann

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Flere som begynner å slite med det..? De to sidte kveldene har jeg merket det har kommet snikende, som sist på denne tiden :-/ Huskrr ikke hva som funka sist heller.

Blei tipset om Gaviscon av damene på jobb :) Men har ikke prøvd selv altså...

Jeg har ventet på eksplosjon siden uke 14 ca, men den har fortsatt ikke krevd gaviscon enda ;) Sist var jeg så plaget at jeg ikke kunne ligge og sove fra uke ti :o Flytende gaviscon reddet meg sist, tyggetablettene spydde jeg av.

Det har eskalert her også:( Syns ikke det funker med gaviscon eller lovehearts, så nå har jeg kjøpt en reduflux med 2x bedre effekt (sikkert... :P).. Blir så frustrert av den ekle følelsen!

Gaviscon har ikke effekt på meg når jeg har skikkelig halsbrann.. prøv galieve, den er ikke så vond smak heller

Jeg bruker samarin utblanda i vann. Smaker som vann med kullsyre, så det går fint. Funker fint også. Er nok med et glass om dagen foreløpig, er ikke alltid jeg trenger det heller. Lovehearts og sjokolademelk funker ikke på mehmg. Gaviscon har jeg ikke prøvd, men har hørt det smaker pyton, så holder meg unna så lenge jeg klarer :p

Eneste som funker her er Love hearts :P

Velkommen i klubben :P Har hatt halsbrann siden uke 12. Har gått med lovehearts i lomma siden da. Lært meg å unngå visse mat/drikkevarer og tar et glass melk hvis det blir ille. De gaviscon-tablettene kan dere andre ha for dere selv. Hehe. Grusomme greier som vokser i munnen :P

Ja det er ille noen dager... Har akkurat fått kjøpt Tab fra apoteket så skal bli godt å kunne ta en sånn nå når d er ille... Blir bare verre og verre jo lengre ut i svangerskapet jeg kommer :confused:

Velkommen i klubben :P Har hatt halsbrann siden uke 12. Har gått med lovehearts i lomma siden da. Lært meg å unngå visse mat/drikkevarer og tar et glass melk hvis det blir ille. De gaviscon-tablettene kan dere andre ha for dere selv. Hehe. Grusomme greier som vokser i munnen :P
Hvilke mat-/drikkevarer er det lurt å unngå?

Hvilke mat-/drikkevarer er det lurt å unngå?

I mitt tilfelle merker jeg det ekstra godt om jeg inntar juice (å starte dagen med appelsinjuice er dræben), brus, varm te, alt sitrus, kaviar og pølse (absolutt verstingen). Igrunnen alt syrlig og all sterk mat.

Ja,blir bare verre og verre. Klarer ikke å få ned noe annet enn brusetabletter,så har fått folk til å kjøpe i Sverige til meg.

Jeg var på kontroll på torsdag. Der fortalte jeg legen at jeg hadde ekstremt med halsbrann. Og at jeg har prøvd alt som er reseptfritt. Så jeg fikk en resept på Esomeprazol kraka 40mg. Så nå føler jeg meg som ett nytt menneske. Ikke noe halsbrann siden torsdag. :) (Jeg kan til og med spise Taco igjen) Anbefaler dette på det sterkeste! :)

Back
Topp