Halsbrann

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hva tar dere for det? Har knapt sovet i natt pga ekstrem halsbrann

Er det brusetabletter eller tyggetabletter? Blir så fort kvalm også :S og når tar du det? Forebyggende eller når det står på?

Jeg tar Gaviscon tyggetabletter ved behov. Og på dager hvor jeg er mye plaget tar jeg gjerne forebyggende etter måltid (sjelden jeg har gjort dette da). Har vært lite plaget med dette siste uken faktisk. Deilig!

Lovehearts. Billigere enn apotekvarene, men bruker det mest fordi både pga smak/konsistens og funksjon er bedre synes jeg.

Lovehearts hvis det bare er litt plagsomt, Gaviscon tyggetabletter hvis det er skikkelig halsbrann. Natron I vann funker hvis du vil ta noe før du rekker apoteket, men det synes jeg er vanskelig å få ned.

Er det brusetabletter eller tyggetabletter? Blir så fort kvalm også :S og når tar du det? Forebyggende eller når det står på?
Jeg tar det når det er plagsomt, virker med en gang. Du får flytende gaviscon som er bedre enn tyggetablettene, men om det virkelig er plagsomt, så tar jeg gledelig de tablettene uansett hvordan det hadde smakt. Er helst konsistensen på de som er ekle, men likevel 10000 ganger bedre enn å ha skikkelig halsbrann!!!

Jeg har ikke vært veldig mye plaget med det. De gangene jeg har hatt det så har det hjulpet med melk :)

Eg husker fra forrige gang at eg ikkje klarte gaviscon, så det har eg ikkje brukt denne gangen, men kjøper flytende reduflux- smaker pyton, men er blitt så rutine her at det går greit. Må ta hver kveld når eg legger meg og har holdt på hele sv.skapet, men blitt verre de siste mnd.. Drikker melk på dagtid når eg får halsbrann, men tyr til reduflux hvis ikkje det hjelper. Har tyggetabeletter også, men syns eg får et ekkelt belegg i munnen så drikker heller miksturen:)
Lovehearts funker dessverre ikkje på meg:(

Tar ingenting for det, har vannflaske med iskaldt vann ved siden av senga eneste, som demper litt. Brenner hver eneste kveld. Nesten som jeg er blitt vant med det :p

Back
Topp