Halsbrann...

Trinepal

Flørter med forumet
Allerede i uke 9! Hovrdan er det mulig?
Var mye plaget sist og, men det var vanskelig for meg å skille hva som var kvalme og hva som var halsbrann. Nå forstår jeg det lettere, og ser at dette plager meg mer enn kvalmen gjør på kvelden. Blir selvsagt kvalm av halsbrannen og... Jeg syns ingenting hjelper, det er ett fett hva jeg spiser, høyt hodeleie har ikke noe for seg, galviscon hjelper nesten ikke i det hele tatt. Melk hjelper en kort stund da, men er jo begrenset hvor mye jeg kan og bør drikke i løpet av dagen...;-) Tips anyone?!

Du får kjøpt andre halsbranntabletter på Apoteket også, eller tar jeg feil?veldig slitsomt med halsbrann:(

Kommer her også i ny og ne :( slet mye med det i forrige svangerskap, da fungerte det med love hearts ;) men nå blir eg bare kvalm av de.. Sukk.. Så tips tas gjerne imot her også :)

Er det sånn at man absolutt ikke skal bruke samarin i svangerskapet?

Husker fra sist jeg hadde halsbrann i uke 38-41 at det skulle jeg styre unna pga det nøytraliserer, men med så stor mage er det ikke derfor det er plagsomt (mageinnholdrt dyttes opp pga stor baby). Gaviscon legger "lokk" på?

Men så tidlig da? Er det lukkemuskelen som er slapp?

Tror flere muskler blir slappe pga hormoner, så kan vel være derfor? Jeg hadde mye halsbrann sist, men det var på slutten og pga press fra babyen. Det var så plagsomt. kjøpte noe på apoteket som kunne taes av gravide, link tror jeg det het?

Tror flere muskler blir slappe pga hormoner, så kan vel være derfor? Jeg hadde mye halsbrann sist, men det var på slutten og pga press fra babyen. Det var så plagsomt. kjøpte noe på apoteket som kunne taes av gravide, link tror jeg det het?
Ja noe tyggis!? Har i hvertfall brukt det før, da jeg var student (var plaget med syre pga stress)

Flytende gaviscon hjelper her, men må ikke spise/drikke etter at man har tatt det, og greit å ikke legge seg med en gang heller, så lokket får lagt seg ordentlig før man legger seg.

Så merker jeg at mat med mye fett gir meg halsbrann, for eksempel fløteis, nugatti, potetgull, og mat stekt i fett osv. Appelsin og frukt med mye syre er også greit å unngå, i tillegg til veldig sterkt krydder.

Link brukte jeg da jeg var gravid med sønnen min, tyggetabletter som svelges. tror du kan ta 2 tabletter av de, men jeg trengte stort sett bare en. Funker på meg, og skal kjøpe de denne gangen også. :)

Back
Topp