Halsbrann?

Ønsker_andre_♡

Glad i forumet
Flere som plages veldig med halsbrann allerede? Jeg plages så masse om kveldene at jeg har problemer med å sove. Jeg trodde ikke d var vanlig å få så tidlig? Mn vet jo ikke, hakke vært gravid før. Mn håper ikke dette varer resten av svangerskapet...er jo bare 11+0 :-O

Prøv lovehearts. :-) Har også halsbrann, er 9 uker i dag.... :-/ Men lovehearts hjelper litt. ;-)

Gulrøtter, lovehearts, 1 glass melk før du legger deg, gaviscon både flytende og tyggetabletter skal hjelpe. Du må bare prøve :)

Tusen takk! Jeg knasker titralac nå, mn kanskje jeg skal prøve tipsene dere kommer med :-) er litt kjipt å plages med søvnen når jeg er så trøtt som jeg er :-P

Jeg plages mye med det. Men har plagdes mye med det sånn generelt også. Det går mye på hva du har i deg også, eller det gjør det verre. Hos meg har jeg funnet ut at Juice og kaffe trigger halsbrannen, så holder meg unna det på kvelden. I tillegg kan det hjelpe og bygge opp hodet litt, så du ikke ligger helt flatt. Og faktisk hjelper det meg og ligge på venstre side, istedet for høyre :)

Merker at d blir værre med noen typer mat, særlig leverpostei og søt mat. D med venstresiden har jeg også merket! Men jeg må snu meg ofte fordi jeg får fort vondt i hofta av å ligge på bare én side. Mn skal prøve å bygge opp litt :-)

Jeg har kronisk spiserørskatarr så jeg har en del tips:)
Først av alt: unngå proteinrik mat rett før du legger deg. Det fører nemlig til økt syreproduksjon som gir halsbrann. Dvs at melk feks er ikke bra. Det kan lindre med en gang, men en halvtime senere vil du bli mye verre igjen. Det som derimot hjelper er vann med litt sitron i, det blir nemlig basisk i magen. I tillegg får du kjøpt en del lindrende tabletter på apoteket. Unngå sterke drikker og drikker med koffein i, og så kan det hjelpe å sove med hodet litt høyere.

Et veldig godt tips jeg fikk fra min lege er å legge en pocketbok under hver av sengestolpene på hodeenden. Da får du overkroppen et par cm høyere. Lite nok til at du ikke merker det, men nok til at du får mye mindre syre opp i spiserøret. Håper det hjelper deg!:)

Back
Topp