Halsbrann

Maijente2015

Maimamma
Noen gode råd mot halsbrann? Tabletter? Mat? Annet? Vet det er en vanlig svangerskapsplage, men har aldri hatt det tidligere. Brenner og stikker i brystet. Virkelig ubehagelig.

For meg hjelper drikkejogurth.. Ellers har du jo gaviscon reseptfritt på apoteket, love hearts hjelper for noen.. Ikke spis 1 time før du legger deg, og ikke legg deg rett på sofaen etter middag :)

Titralac er det beste hvis det er veldig ille. Ellers hjelper det også med gaviscontbl også. Jeg syns også melkeprodukter som is og sjokomelk kan hjelpe litt. Tomatbaserte varer og andre sterke ting syns jeg kan gjøre det verre. Det beste er å prøve å spise lite og ofte og ikke så mye på kvelden som det sies.

Loveharts og melk :)

Ble anbefalt Gaviscon på apoteket, men syns ikke det smaker så godt.. Har vært veldig plaget med dette de siste dagene, er forsåvidt alltid plaget med dette, men ikke noe mindre nå :P

For nokon hjelper mandlar, love hearts, reseptfritt på apoteket osv. Må nesten berre testa deg fram :)

Har brukt det hvite pulveret som er blander med vann. Fåes kjøpt på matbutikker, kommer ikke på hva det heter i farten, men det har lilla kork :) Fungerer veldig bra her!

En.eneste ting som virker på meg. Jeg prøvde først mandler, banan og gaviskon uten hell. Det var derimot en kombinasjon av mye som fikk bukt med plagene.
1. Ikke spis mat med krydder
2. Ikke drikk sure drikker
3. Ikke få i deg kullsyre
4. Drikk melk når du kjenner det kommer
5. Kjøp: REDUFLUKS!!!!

Har brukt det hvite pulveret som er blander med vann. Fåes kjøpt på matbutikker, kommer ikke på hva det heter i farten, men det har lilla kork :) Fungerer veldig bra her!

Nyco fruktsalt?
Bruker noe liknende som jeg kjøpte i Itailia. Er som små sticks så de kan enten røres ut i kaldt vann og drikkes, eller bare suges på. Ellers er det sjokolademelk og lovehearts det går i her xsmile9

Back
Topp