Halsbrann?

Jeg syns vanlig tyggis hjelper.

Jeg får lettere halsbrann hvis jeg har mye flytende i magen. Altså lar jeg være å drikke for mye på kvelden, og så spiser jeg noe tørt som kjeks eller ristet brød :)

Dropp mat med mye fett, mat som er stekt, veldig syrlig (f.eks. klementiner/appelsinjuice) og mat som er veldig sterkt krydret.

Jeg får lettere halsbrann hvis jeg har mye flytende i magen. Altså lar jeg være å drikke for mye på kvelden, og så spiser jeg noe tørt som kjeks eller ristet brød :)

Jeg kan dessverre ikke stoppe å drikke, jeg må også drikke gjennom hele natten for å få i meg nok veske i løpet av en dag. Sånn er det når man fortsetter ekstremt kvalm :)
Men ja, helt enig at mindre veske i magen er mye bedre :)

Dropp mat med mye fett, mat som er stekt, veldig syrlig (f.eks. klementiner/appelsinjuice) og mat som er veldig sterkt krydret.

Jeg spiser generelt lite mat som skulle gitt halsbrann, lever på loff pga kvalme og veldig lite middag.
Så her komme halsbrann av alt :)

Jeg spiser generelt lite mat som skulle gitt halsbrann, lever på loff pga kvalme og veldig lite middag.

Vet hvordan det er, men halsbrannen kan jo bli forverret av å spise slikt om man ikke er klar over det. F.eks. spiste jeg mye iskrem fordi jeg følte at det lindret, men i ettertid har jeg oppdaget at jeg faktisk får halsbrann av iskrem, antakelig pga det høye fettinnholdet. :)

Novaluzid brukte jeg :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da kan jeg gi et lite tips:) Rist brødet! Hvis jeg spiser brød som ikke er ristet, får jeg halsbrann av en annen verden. Det samme gjelder alt annet av bakevarer. Spiser jeg en bolle, blir det krise i heimen. Tipper det er noe med gjæret.

Galieve - tygge tabletter fra apoteket med peppermynte smak. Helt fantastiske! Brukte gaviscone under forrige svangerskap og blir kvalm bare ved tanken

Back
Topp