Halsbrann?

Eligun78

Mor for første gang :)
Er det flere enn meg som sliter med halsbrann? Trodde ikke det var vanlig før lenger ut i svangerskapet...

Noen som har et godt tips for å bli kvitt den?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sliter ikke med det, men får det innimellom. Heldigvis går det fort over :) har slitet mye med det da jeg gikk gravid med mine to andre, så regner med det blir verre..

Gaviscon hjalp meg mye med de to andre, så blir å kjøpe neste gang vi er i Sverige (så utrolig mye billigere der!)

Hadde en god del av det i starten, og var plaget i slutten forrige gang. Her fungerte det godt med lovehearts! ; ) Du kan også kjenne etter når du ligger på sidene i senga (den ene siden skal være bedre enn den andre), også selges det jo forskjellig pulver/skum/tabletter på apoteket man kan prøve :)

Ja, eg har begynt, igår var det ein god del halsbrann gitt.. Blir mykje hår på denne babyen også, akkurat spm med dei to første :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Det har begynt her så smått. Kommer litt an på hva jeg spiser. I forrige gang hadde jeg det hver eneste kveld etter jeg la meg. Det var dog en del senere ut i svangerskapet. Jeg gomlet Gaviscon ☺️

Har slitt med litt halsbrann i to-tre uker, men kommer an på hva jeg spiser og drikker. :-) Lovehearts og vannmelon fungerer for meg de fleste gangene. Prøvde et glass med vann og 1ts natron (kjerringråd), men da bare brakk jeg meg. Helt forferdelig, men funket da! :-P Må vel kjøpe noe på apoteket hvis det blir verre, tenker jeg.

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Fikk å tips om love hearts i forrige uke, men ikke plaget med det heldigvis :-)

Ja, det har starta her å. Blir bare verre og verre vet jeg:/ jeg klarte ikke de apotek greiene, så lovehearts ble redningen her.

Kommer ann på hva jeg spiser, men et par lovehearts så går det over :-)

Nouvulzid eller hva det heter, love hearts og så kan du prøve å knaske mandler, det hjalp iallfall meg litt :) hadde halsbrann til tusan på slutten forrige gang. Tror jeg satt og sov de siste to mnd....

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Starta her og, og jwg trodde heller ikke det kom så tidlig. Menmen.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har hatt litt iblandt, men får håpe at det ikke blir mer utover svangerskapet. Har hatt litt problemer med halsbrann generelt ellers... så det er jo ikke noe godt! Men greie tips her da, på ossen det kan hjelpe :)

Kan ikke spise tomat eller appelsin i store menger, ellers slipper jeg unna.

slet litt i begynnelsen, men det har gått over :)

Jeg slet sinnsykt med halsbrann i forrige svangerskap. I starten fungerte det med Lovehearts og melk, så gikk det bra med reseptbelagt medisin! Til slutt var det kun rå gulrot på sengekanten og kvelden, som ga meg en symptomfri natt! Noen ganger rå potet, men gulrot var aller best.

Sent from my iPhone using BV Forum

Gaviscon er det eneste som tar det her, den lager et skumlag over mageinnholdet, så hindrer også sure oppstøt (gulper i munnen nå hver gang jeg raper). En tablett etter to etter hvert måltid gjør susen, og sove halvveis sittende. Man venner seg til smaken etterhvert, i starten smaker det snørr med samarin, så venner man seg og da blir de riktig så gode :)

Har prøvd alle mulige andre ting, det hjelper ikke mer en irriterende lite.

Hadde mye i forrige svangerskap og sleit veldig mye med den. Måtte passe på hva jeg spiser (stekt mat og sånt)

Back
Topp