Halsbrann...

Annwi

Andre møte med forumet
Jeg trenger tips. Masse tips til hva jeg kan gjøre for å overleve halsbrann.
Drikker en halv liter melk hver natt. Sover på en stooor og høy pute! Tygger lovehurts og gaviskon tabletter om en an... Men mer tips mottaes med STOOR TAKK :) Halsbrannen er så ille nå at jeg nesten kaster opp hver natt

Hadde det på akkurat samme måte,men fikk zantac brusetabl tilskrevet av legen. Står på at de ikke skal tas uten at det er i samråd med lege så kanskje du skulle spurt etter de? Smaker phy,men har uten tvil vert effektiv for meg.

Uffda.. høres slitsomt ut! Har vært litt plaget med det selv de siste ukene og da har pepcid duo tyggetabletter hjulpet meg. Kjøpte dem i Sverige og vet ikke om de selges i Norge? Ellers burde jo legen din kunne skrive ut noe som vil hjelpe deg!

Håper det snart går over!

Jeg var skikkelig plaget og pratet med JM om det 
Hun ga meg et tips som jeg fikk litt bakoversveis av: IKKE drikk melk på kvelden!! 
Hos mange så kan faktisk melken surne og klumpe seg og gjøre det værre, spesiellt ved inntak før man skal legge seg! Jeg som hadde fått høre; Drikk MELK!!!! Og som drakk masse masse melk!! 

Nå drikker jeg melk på morgen og dagtid, men ikke etter 18.00! 
Spiser heller ikke mat særlig mye senere enn 20.00, ikke frukt heller (fruktsyre)
Drikker mer (om mulig) vann,
spiser mer salat og grønnsaker ved siden av middagen, 
ikke for krydret mat heller
samt sjokolade utløser halsbrann hos meg:'s

Tror det er individuellt også, men prøv deg litt frem - så finner du ut av om melk gjør det værre eller bedre! Tok et par dager før jeg merket forskjell, men jeg kan med hånden på hjertet si at dette hjalp for meg! 

Før kunne jeg ta et par slurker flytende gaviskon gjennom dagen og hver gang jeg våknet på natten, nå tar jeg det kanskje en gang på natten... 

Eneste som funker for meg er Novalizid!
Meeeen ingen apotek som har fått tilsendt nye forsyninger av dem på en god stund,så søvnen er mer eller mindre fraværende disse dager :(

Titralac lindrer bittelitt,men må ta en del av dem.

Drikker Farris Bris for å ta vekk halsbrannen..:) hos meg trengs kun en liten slurk då er den over:)

Ikke drikk eller spis mye rett før du skal legge deg. Jeg bruker titralac-tabletter. Funker som regel, men ikke hvis jeg nettopp har spist og legger meg ned. Må noen ganger sitte og sove.. Kjipe greier.

Cultura er det eneste som funker på meg! Et glass hvis jeg kjenner halsbrannen komme - så går det straks over. Bør prøves!

Softis funker bra :) Med kan man jo ikke spise til alle døgnets tider ;)

bella_lianda skrev:
Uffda.. høres slitsomt ut! Har vært litt plaget med det selv de siste ukene og da har pepcid duo tyggetabletter hjulpet meg. Kjøpte dem i Sverige og vet ikke om de selges i Norge? Ellers burde jo legen din kunne skrive ut noe som vil hjelpe deg!

Håper det snart går over!

Mannen min hadde sånne liggende, men mener at det sto på dem at de ikke skulle tas av gravide?

sniker fra juni; jeg brukte gaviskon i flytene form og syns den virket.
Prøvde disse lovhurtsene, men syns det ble bare værre, nå kurrer jeg det meste med å tygge ett par isbiter, og det funker faktisk på meg :)  her må man bare teste flere ting å sjå om man finn noe som virker tror je.....

Back
Topp