Halsbrann :-(

becca med baby

Betatt av forumet
Nå har den kommet for fullt. Var ikke så plaget forrige gang, men nå har det virkelig slått til. Prøvde Gaviscon, men da fikk jeg bare mye luft i magen og mageknip. Noen flere som strever med halsbrann? Noen som har noen gode råd?
 
Sist brukte jeg Link, det funka mye bedre enn Novalucid som jeg bruker nå (finner ikke Link :/). Så ei på facebook som så at noen dråper matolje var det om funka best for henne, andre sverger til potetmel rørt ut I vann :/ Halsbrann er noe herk, håper vi snart er kvitt den :)
 
Huff, halsbrann er noe ordentlig skit !!
Sliter fælt med det selv, spesielt når jeg skal legge meg.. Jeg har drukket melk, og spist lovehearts. Det har faktisk funket for meg, tro det eller ei. :))
 
Har litt Gaviscon fra forrige gang, ellers tar jeg den blå Link (Link i 1100 mg kommr antagelig ikke tilbake før til høste, btw).
 
Ja, det har jeg begynt å få også...allerede!! Er i uke 23 nå, så det kan jo bli bra de neste 3-4 mnd... Hadde det på slutten med jenta mi også, men da var det bare en drøy mnd igjen. Hører mange sier at Lovehearts hjelper, er jo verdt et forsøk. Ellers fikk jeg anbefalt Titralac på apoteket - er det noen som har erfaringer med de pillene?
 
Isj,det er vondt :(
Var skikkelig plaget sist svangerskap!
Begynt å komme så smått nå på nattestid.
Bruker Nuvalizid,funker hos meg.
 
Nå har jeg kjøpt lovehearts og det funker. :-) Og så er det veldig godt også da!!
 
2 titralac:)
ellers unngå kaffi,brunost, ketchup og krydder....Eller noko anna du veit du får det av...
Her går det i ein evig rundans med sjokolade - halsbrann - titralac - MEIR SJOKOLADE ;)
 


fjellmamma skrev:
Ja, det har jeg begynt å få også...allerede!! Er i uke 23 nå, så det kan jo bli bra de neste 3-4 mnd... Hadde det på slutten med jenta mi også, men da var det bare en drøy mnd igjen. Hører mange sier at Lovehearts hjelper, er jo verdt et forsøk. Ellers fikk jeg anbefalt Titralac på apoteket - er det noen som har erfaringer med de pillene?


Titralac er ikke bra å ta.. .Det sa både jordmor og legen min.. Det beste jeg blei anbefalt var LINK , og det funker for meg :) 
 


lille gull på veg.... skrev:


fjellmamma skrev:
Ja, det har jeg begynt å få også...allerede!! Er i uke 23 nå, så det kan jo bli bra de neste 3-4 mnd... Hadde det på slutten med jenta mi også, men da var det bare en drøy mnd igjen. Hører mange sier at Lovehearts hjelper, er jo verdt et forsøk. Ellers fikk jeg anbefalt Titralac på apoteket - er det noen som har erfaringer med de pillene?


Titralac er ikke bra å ta.. .Det sa både jordmor og legen min.. Det beste jeg blei anbefalt var LINK , og det funker for meg :) 

Oj, vet du hvorfor det ikke er bra? Rart de anbefalte det på apoteket..
 
flytende Gaviscon gjorde susen sist gang....og den må jeg snart ty til nå også !!! helsikkens halsbrann !!!


 
Kjipe greier! Men nå forsvant den plutselig når jeg fikk påskeferie. Har sikkert en sammenheng med stress også. Får prøve å forholde meg rolig i håp om ikke å få det igjen. Men lovehearts hjalp virkelig. Det må jeg si!!!
 
hvis du er plaget med halsbrann på natta, så prøv å finn ut hvilken side du ligger på når du får d....og bytt side !!!

d var en AHA opplevelse for meg sist gang, å ligge på den ene siden klemmer noe greier inni magen som gjør at halsbrannen kommer med en gang...

jeg kan ikke ligge på høyre side - kun venstre - ellers får jeg halsbrann med EN gang..
 


Tossa skrev:
hvis du er plaget med halsbrann på natta, så prøv å finn ut hvilken side du ligger på når du får d....og bytt side !!!

d var en AHA opplevelse for meg sist gang, å ligge på den ene siden klemmer noe greier inni magen som gjør at halsbrannen kommer med en gang...

jeg kan ikke ligge på høyre side - kun venstre - ellers får jeg halsbrann med EN gang..
Det var et bra tips. Det skal jeg begynne å tenke over. :-)

 
Prøv vørterøl! Sunt er det og :- )
 
Huff! Det er ordentlig vondt! Måtte bare stå opp i natt igjen for å unngå å våkne i mitt eget spy.. æsj! Når jeg går tom for melk på nattbordet så er det bare å komme seg opp... og påsken er ekstra vanskelig med lysten på sjokolade!! Jeg merker dessverre at halsbrannen kommer fort når jeg spiser sitrusfrukt som appelsin og spesielt kiwi!! Litt kjipt når jeg prøver å få i meg masse c-vitamin for å unngå forkjølelse og fremme opptak av jern fra andre matvarer!! Har hatt halsbrann nesten hele graviditeten, så nå er det bare tre måneder igjen... dessverre så blir det bare verre og verre... urgh!!
 


Tossa skrev:
hvis du er plaget med halsbrann på natta, så prøv å finn ut hvilken side du ligger på når du får d....og bytt side !!!

d var en AHA opplevelse for meg sist gang, å ligge på den ene siden klemmer noe greier inni magen som gjør at halsbrannen kommer med en gang...

jeg kan ikke ligge på høyre side - kun venstre - ellers får jeg halsbrann med EN gang..



Jeg er første gangs gravid og 22 år. ALDRI hatt halsbrann i hele mitt liv...
våknet igårnatt av at jeg hadde en veldig ubehagelig smerte i halsen og nedgjennom svelget. Tenkte at dette måtte være halsbrann, kunne ikke være noe annet! :p
Men som du sier, så merka jeg ganske fort der jeg lå i senga å vrei meg at det ble mye værre om jeg lå på høyre side ! ... tenkte at det bare var jeg som var litt rar eller at det var psykisk :p men det er vell noe i dette da ! :)

Tar foresten Link mot halsbrann nå.. Andre tips er rå potet, potetmel, love hearts....
 
Halsbrann er no dritt...men er eneste plage hittil..så får stå til! Link funker for meg, men virkningen varer ikke så lenge da..
 Fant flere goe tips her! Takk!
 
Back
Topp