Halsbrann :(

mammamø2

Blir kjent med forumet
Har begynt å få så sinnsykt med halsbrann for tiden. 
Det er helt grusomt.
Noen tips om hvordan en blir kvitt dette?

Gaviscon og/eller novalucid, eneste som fungerer her.

Jeg får halsbrann av sterk eller krydret mat, så jeg holder meg unna det, da går det fint :)

Jeg får veldig halsbrann av hveteboller, pizza, for mye mat/drikke osv.. Min redning er LOVEHEARTS :))

Har ikke vært særlig plaget av det hittil, heldigvis.. (kommer vel...) Men hadde veldig god effekt av gaviscon i første sv.skapet mitt:)

Lovehearts og mandler kan dempe litt, og Link (som du får på apoteket) hjelper veldig godt.

Har vært plaget med dette gjennom nesten hele svangerskapet. Kan ikke spise noe mat som har vært på stekpannen. Du kan prøve lovehearts, grønne epler, mandler, vekk-i-morgen "råmelk drops". Gaviscon var noe drit, å på meg ble halsbrann bare 10 gang verre.
Eneste såm funker her nå for tiden er nexium. Må få det på resept hos legen.
Men håper det hjelper deg med lovehearts eller noe slikt :)

takk for mange gode svar, får prøve meg frem å se hva som virker best for meg :)

jeg sverger til vann med sitron, kom meg gjennom forrige svangerskap med det og funker nå også- Kjøper sitron på flaske og tar endel i vannet :)

i dag erfarte jeg at vafler laget med bakepulver forårsaker halsbrann... helt grusomt... :(
var tanta mi som sa at det kunne gi halsbrann da jeg sa jeg hadde spist vafler laget uten egg... så da vet jeg det og skal holde meg unna det så godt jeg kan..

Back
Topp