Halsbrann

Irismor

Forelsket i forumet
Hei Jenter..
vet ikke om mange av dere plages av dette, men er blitt et stoooort problem for meg. Spiser veldig riktig, men i det siste har det blitt så ille på kvelden at jeg kaster opp.

Noen som har gode råd for å lindre halsbrann når det oppstår?

Det sies at melk visstnok hjelper...
Sjøl drikker jeg heller litt vann, små slurker ofte.

Nå er jeg så "heldig" å få halsbrann av vann også da :-p Men på en merkelig måte så hjelper små slurker med det verste i alle fall :-)

melk, mandler, andre melkeprodukter, alt annet enn sterk mat.Jeg klarer å holde det i sjakk sånn. Har fått galviscon (eller hva det nå heter) av legen, men har klart å la være bruke den til nå :)

Jeg må ty til Gaviscon hver kveld og noen ganger om dagen. Melk hjelper litt innimellom.

Prøv Novaluzid, dette er tyggetabletter som kjøpes på apoteket, de er ikke som gavison(gavison vokser i munnen, blir helt skummete i munnen av de) Novaluzid kan kjøpes i 30 pakning eller 100 pakning.. Jeg har slitt med halsbrann hele veien, så jeg har brukt endel av disse, brukte de også med førstemann..

Melk, og IS på kveldene. Både fløtebasert is, og saftis funker for meg (en liten stund, i allefall). Etter hvert blir det så ille at jeg bare må gå og legge meg og sove for å slippe å plages med det. Takk og lov for  den ekstreme kveldstrøttheten, som seirer over halsbrannen. :)

Jeg synes yoghurt hjelper.

Når det ikke funker, blir det flytende Gaviscon.

Flytende gaviscon på kvelden, og love hearts på dagen
har hørt mandler er veldig bra forebyggende, har ikke prøvd...

Jeg tyr til melk eller Gaviscon når det brenner som verst.
Sistnevnte smaker alldeles forferdelig, gleder meg til ungen er ute og halsbrannen forsvinner!

Jeg hadde aldri klart meg uten gaviscon eller tapetlim som jeg pleier å kalle det. Men her er det aller verst på morningen, og formiddagen. 

Sliter også veldig med halsbrann, her går det i gaviscon og Link tab. Fungerer greit nok

Novaluzid anbefaler jeg også! Fungerer helt supert her :) Melk lindrer bare for en liten stund...

Jeg tygger love hearts etter tips fra en venninne. Litt usikker på effekten men...;) Tenkte meg en tur På apoteket i morgen og kjøpe gaviscon:) satser på det hjelper bedre:)

Forrige gang var det Nycomed Fruksalt, kjøpes på vanlig dagligvarebutikk, som funket for min del.

Det og Farris/taffelvann.

jeg har vært plaget med dette siden uke 16... Brukte titralc lenge. funket kjempebra men etter 2 runde med omgangssyken klarte jeg ikke smaken på de og gikk over til flytende gaviscon, det hjelper men smaker helt forferdelig så nå for tiden drikker je gmelk hver gang.
Kjipt når jeg våkner av det om natten men må som regel på do samtidiog så da tar jeg meg en slurk melk på vei forbi kjøkkenet:-)

tenk over hva du spiser de dagene det er værst... jeg slutta å spise taco, sterkmat o.l når jeg var 6 uker på vei... skreiv opp alt jeg spise hver dag. å så var det bare å kutte ut det som gjorde det ille... har vel vært plaga 3 ganger siden...

Jada... Her har det nå blitt så ille at jeg ikke klare å svelge skikkelig.
Det er det samme hva jeg spiser eller drikker. Alt gir meg halsbrann, og verst på kvelden.

Det svir, og kjennes ut som om jeg må kaste opp. (noe jeg nekter å gjøre)
Dette har nå ført til at alt jeg drikker gjør vondt nedover svelget. Mat er ikke bedre. Desverre kan jeg jo ikke akkurat slutte å drikke eller spise. :-(

Gleder meg til å bli ferdig med denne delen av svangerskapet :-p

bakemamma skrev:
Jada... Her har det nå blitt så ille at jeg ikke klare å svelge skikkelig.
Det er det samme hva jeg spiser eller drikker. Alt gir meg halsbrann, og verst på kvelden.

Det svir, og kjennes ut som om jeg må kaste opp. (noe jeg nekter å gjøre)
Dette har nå ført til at alt jeg drikker gjør vondt nedover svelget. Mat er ikke bedre. Desverre kan jeg jo ikke akkurat slutte å drikke eller spise. :-(

Gleder meg til å bli ferdig med denne delen av svangerskapet :-p

oi oi oi.. uff da.. kanskje jeg har vært kjempe heldig...
Det værte for meg har vært kjøttkaker, kjøttboller, taco, lasagne, alt som er sterkt,hvitløk, chili, bbq saus, ja det er det jeg kommer pånå i farta...

Plages med det av og til (kommer veldig ann på hvordan lillegutt ligger plassert).
Har "Link" liggende og de fungerer fint (har ikke prøvd ut Gaviscon).
Siden bananer og melk vistnok skal hjelpe, så har jeg også pleid å lage meg smoothies bestående av kun melk og banan. Syntes det smaker godt jeg :-)

jeg har prøvd litt med melk.. og må si det er helt fantastisk lindring :)

takk for herlige tips..

bør kanskje kutte litt med den sterke maten, men er altfor stor fan.. :p

Back
Topp