HALSBRANN

• Trådstarter Trådstarter memories
  • Opprettet Opprettet
M

memories

Guest
Noen som har ett godt råd å kom me?Fikk sånn skikkeli halsbrann i natt...og det forstyrra jo fullstendig nattesøvnen og skjønnhetssøvnen min[8D]

litt melk,gulerøtter eller noe enda bedre....lovehearts[:)]

Vær forsiktig med melk, det hjelper stort sett bare midlertidig - kroppen produserer nemlig MER magesyre for å bryte ned melkeproteinene...
Kjerringråd er lovehearts og mandler - har funnet ut at mandler funker bedre for meg, uansett slipper jeg "sukkerkick" rett før sengetid! [:D]

Ellers har jeg bare prøvd Gaviscon tabletter, som var så motbydelig at jeg mangler ord. Bruker for tiden Novalucid mikstur, som hjelper littegrann, nok til at jeg får sovne, i hvert fall.
Ligg med hodet/overkroppen høyt, du kan sette blokker under beina på sengen eller legge en pute under madrassen, f.eks.
Ligg unna mye fet, sterkt krydret mat, juice og andre "sure" ting, og spis ikke rett før sengetid.

Siden jeg er ute av stand til å følge det siste rådet selv, så holder jeg meg til mandler og Novalucid, jeg. [;)][;)]

halvt glass melk var min redning!!

Hei. Gaviscon smaker ikke godt, men er bedre en å ha halsbrann. Mandler og melk hjelper også. Melk er greit å ty til om natten. Har ikke hørt at loveheart hjelper, men det må jo være en god medisin,[;)]
Lykke til.

Lovehearts gjorde susen for meg når eg var plaga av halsbrann!!!

hold deg unna sterk mat og fet mat, drikk kulturmelk! det er mye mye bedre mot halsbrann enn vanlig melk:) og Link som fås reseptfritt på apoteket fungerer veldig bra mot halsbrann og smaker ikke så vondt som gaviscon!:)

Back
Topp