halsbrann..

jinah

Glad i forumet
Idag voknet jeg halv 5 av halsbrann!! Var helt forferdelig, satt å gråt for meg selv! Løp på nettet for å finne tips, men ingentlng funket! Var helt grusomt til jeg endte opp med å kaste opp sinnsykt mye i hvertfall en time, har vært ødelagt i hele dag. Alt jeg klarer å se på er pille boksen med PEPCIDDUO!! Den ligger fremme, men jeg skal vel egentlig ikke ta den når jeg er gravid??

Så da spør jeg, vis jeg våkner inatt og har det like ille, kan jeg ta en sånn en da? (tyggetablett) jeg har så lyst på en god natt søvn og vil være opplagt til kontroll på sykehuset i morgen!

Men imorgen skal jeg hvertfall kjøpe noe for halsbrann! (til gravide)

Hadde dere tatt en sånn tablett? ( følte virkelig at jeg ville dø!!)

Sorry langt å rotete innlegg. Alle her hjemme synes jeg burde ta en fordi jeg har det så grusomt, men får så dårlig samvittighet..

Takk vis noen tar seg tid til å svare :)

Fant dette om pepciduo på felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Forsiktighet bør utvises ved forskrivning til gravide. Klinisk erfaring hos gravide er begrenset, men indikerer ingen skader under graviditet eller på fosteret/det nyfødte barn. Dyrestudier har ikke påvist noen økt insidens av fosterskader. Fordelene må veies mot mulig risiko. Overgang i morsmelk: Famotidin gjenfinnes i morsmelk i konsentrasjoner som kan representere en risiko for barnet, selv ved terapeutiske doser. Magnesiumsalter kan gå over i morsmelk og forårsake diaré hos barn som ammes. Preparatet anbefales ikke under amming

har du prøvd å drikke melk? det fungerer suverent her i hvertfall[:)]

Jeg kjenner ikke de tablettene du har, så tør ikke svare på det.
Men jeg bruker Gaviscon og etter at jeg begynte med det, har jeg fått mye bedre netter! De kan tas av gravide, og har ingen bivirkninger, annet enn at det ikke er så kjekt å tygge de. Men vet det også kommer en flytende variant.
Fåes reseptfritt på apoteket.

Har du ikke noe annet i huset, kan melk hjelpe. Men min erfaring er at dersom halsbrannen er ille, så hjelper det ikke så særlig lenge. Funket bra i starten av svangerskapet, men nå hjelper det ikke annet enn med det samme.

Fastlegen min sa jeg kunne ta pepcidduo, men de på apoteket anbefalte Link, så da har jeg heller brukt de.....

Vet ikke ang Pepsiduo..

Har jo masse Link her!! Skulle ønske jeg kunne klemme noen inn i innlegget til deg!! Funker så fint!! Dra og kjøp i morgen!! Mine plager forsvinner med det samme jeg har svelget tabletten altså.

Men gå for et glass melk hvis du våkner igjen eller ikke får sove. Fungerer jo litt nøytraliserende.

Men går jo heeelt sikkert fint om du tar en om du skulle få problemer fram til apoteket åpner i morgen!! Tviler på at du får noen akutte konsekvenser av det da[:D] Eller hur??Er jo så INNMARI ubehagelig med halsbrann[&:][:(][X(][:'(]

hmm jeg fikk beskjed av legen om å holde meg unna pepciduo..
Det var ikke testet ordentlig når det kom til gravide.
MEn ser andre har fått ett annet svar

Melk eller Gaviscon! Fungerer!

Bruker gaviscon jeg også siden de anbefaler dem til gravide. Melk funker jo ikke så lenge men der å da er det lindrende. Prøv også love hearts (ja det brusende godteriet med hjerter på) Ingenting som har fungert så godt som de gjør for meg ihvertfall, og jeg har hatt MYE halsbrann. Prøvde disse for noen uker siden og nå ligger de på nattbordet hver eneste natt. Også hørt at mange sverger til mandler. Mye sunnere også ;) Men jeg er allergisk så da kan jeg nok ikke spise det.
ORIGINAL: jinah

Idag voknet jeg halv 5 av halsbrann!! Var helt forferdelig, satt å gråt for meg selv! Løp på nettet for å finne tips, men ingentlng funket! Var helt grusomt til jeg endte opp med å kaste opp sinnsykt mye i hvertfall en time, har vært ødelagt i hele dag. Alt jeg klarer å se på er pille boksen med PEPCIDDUO!! Den ligger fremme, men jeg skal vel egentlig ikke ta den når jeg er gravid??

Så da spør jeg, vis jeg våkner inatt og har det like ille, kan jeg ta en sånn en da? (tyggetablett) jeg har så lyst på en god natt søvn og vil være opplagt til kontroll på sykehuset i morgen!

Men imorgen skal jeg hvertfall kjøpe noe for halsbrann! (til gravide)

Hadde dere tatt en sånn tablett? ( følte virkelig at jeg ville dø!!)

Sorry langt å rotete innlegg. Alle her hjemme synes jeg burde ta en fordi jeg har det så grusomt, men får så dårlig samvittighet..

Takk vis noen tar seg tid til å svare :)

Back
Topp