Halsbrann-mat

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Har du merket noen spesiell mat som utmerker seg i forhold til å gi deg halsbrann?

Jeg vet jo at stekt mat, mat med mye fett eller sterkt krydder er mat man bør være forsiktig med. Fra forrige svangerskap oppdaget jeg jo også at jeg ikke kunne drikke appelsinjuice. Hvis jeg skal spise klementin, gjør jeg det rett før jeg skal spise noe annet, ellers blir det umiddelbar halsbrann. Jeg har også oppdaget at jeg ikke kan spise jeg får veldig halsbrann av banan! Ser også ut som bringebærsyltetøy er noe jeg bør være forsiktig med.

I begynnelsen var det langt i fra så gale som nå. Nå kan jeg IKKE spise/drikke uten gråt og hyl pga ekstrem halsbrann følgende:
BANAN,BLÅBÆR,BRØDMAT,REN MELK,LETTBRUS,UKOKT GULROT/KOLERABI, APPELSIN/DRUER og COTTAGE C. Spiste tandori sterk i går til middag, og halsbrannen blir for min del mye verre av annen mat fremfor sterk.

Banan, druer og surt godteri er det jeg kommer på i farta... :/

Jeg har heldig vis ikke halsbrann, men det finnes enkelte ting som gir meg sure oppstøt. Blant annet pepperkakedeig/pepperkaker og cheese doodles. :P

Har heldigvis ikke opplevd halsbrann, håper det fortsetter sånn :P

Det er mye, men bl.a. hvitløk/hvitløksdressing, sjokolade, brus, pølser, smultringer og sweet chili-saus (ikke overraskende :p). Med unntak av hvitløk er jo ikke noe av dette sunt, så det er kanskje like greit :bored: Gleder meg veldig til å spise pinnekjøtt og kålrabistappe i morgen, selv om jeg vet at jeg kommer til å få halsbrann av det. Skal ha Link og melk klart etterpå ;)

I forrige svangerskap hadde jeg halsbrann om morgenen etter ett glass vann, hehe. Er nok ganske individuelt dessverre hva man reagerer på. Denne gangen ble halsbrannen redusert når jeg begynte med flytende jern.....

Vil tipse om tygge tablettene Galieve, virker som Gaviskon ( og. smaker bedre) men jeg syntes de fungerer mye bedre. Ikke så mange som har fått med seg det merket tror jeg.

I forrige svangerskap hadde jeg halsbrann om morgenen etter ett glass vann, hehe. Er nok ganske individuelt dessverre hva man reagerer på. Denne gangen ble halsbrannen redusert når jeg begynte med flytende jern.....

Vil tipse om tygge tablettene Galieve, virker som Gaviskon ( og. smaker bedre) men jeg syntes de fungerer mye bedre. Ikke så mange som har fått med seg det merket tror jeg.

Mannen har flytende galieve, for han liker ikke gaviscon. Har prøvd et par ganger, men liker ikke at det smaker så sterkt, syns det svir nedover halsen av seg selv.

Mannen har flytende galieve, for han liker ikke gaviscon. Har prøvd et par ganger, men liker ikke at det smaker så sterkt, syns det svir nedover halsen av seg selv.
Jeg bruker tablettene, de svir litt i halsen i noen minutt de gjør det. Litt rart med halsbrannmedisin som gir følelsen av halsbrann i noen minutter, er enig i det:wtf:. Men etter de minuttene funker den i alle fall bedre på meg

Huff, det meste gir halsbrann. Kan ikke bøye meg lengre, uansett hvor lenge det er siden jeg har spist eller drukket. Er så ufattelig lei av akkurat det... :(

Back
Topp