Halsbrann av snop?

Junigull18

Elsker forumet
Junilykke2018
Er det reellt?

Prøver å finne ut hvorfor jeg har hatt så mye de siste dagene.. Eneste forskjell fra vanlige dager er masae godteri. Ohno!

Men jeg håper jo egentlig at snopet grunnen for da MÅ jeg slutte! Haha

Jeg har funnet ut at alt med tomatpure eller hermetiske tomater, sterk mat, all juice, smoothie, chips, sjokolade ogmye mer gir halsbrann.. men så er det ikke alltid sånn.. Jeg blir kvalm av melkeprodukter på morningen, har prøvd meg på jogurt og ett glass melk til kvelds, virker å hjelpe litt.. Hater all halsbrann-medisin!!!! :-p

Jeg har fått skikkelig halsbrann hver gang jeg har spist en smågodt bit! Så det kjenner jeg veldig igjen. Men sjokolade og chips går fint ;)

Jeg får halsbrann av alt, så jeg har begynt å gi f... i hva jeg spiser, og tygger Gaviscon og Novaluzid til den store gullmedalje.

0 snop og 0 halsbrann til nå idag. Så føler helt klart at det er en sammenheng der. Hehe..

Får halsbrann av alt føler jeg, men ja, snop gir meg halsbrann iallefall :p

Jeg får halsbrann av alt, så jeg har begynt å gi f... i hva jeg spiser, og tygger Gaviscon og Novaluzid til den store gullmedalje.
Hjelper det da? For meg hjalp det ingenting. Og jeg synes det er utrolig kvalmende uansett. Og den ene i allefall inneholder aluminium som en ikke bør få i seg for mye av. Det er grunnen til at man heller gir omeprazol enn gaviscon til barn, pga bekymring for for mye aluminium ( https://relis.no/sporsmal_og_svar/3-10574?source=relisdb )
Omeprazol inneholder ikke noe skummelt. Men fordi man produserer mindre magesyre kan man ta opp for lite b12 om man tar det hver dag i ukesvis.

Hjelper det da? For meg hjalp det ingenting. Og jeg synes det er utrolig kvalmende uansett. Og den ene i allefall inneholder aluminium som en ikke bør få i seg for mye av. Det er grunnen til at man heller gir omeprazol enn gaviscon til barn, pga bekymring for for mye aluminium ( https://relis.no/sporsmal_og_svar/3-10574?source=relisdb )
Omeprazol inneholder ikke noe skummelt. Men fordi man produserer mindre magesyre kan man ta opp for lite b12 om man tar det hver dag i ukesvis.
Begge preparater tas dårlig opp i tarmen, og anses for å være helt trygge for gravide. Stoler fullt og helt på legens vurdering i den saken - han ønsker ikke skrive ut Omeprazol, fordi det ikke er nok data om eventuelle skader på foster ved bruk hos gravide, og enkelte studier viser til dårlig fostervekst hos mødre som har brukt Omeprazol i svangerskapet.

Ergo, gjør jeg som legen min anbefaler meg.

Begge preparater tas dårlig opp i tarmen, og anses for å være helt trygge for gravide. Stoler fullt og helt på legens vurdering i den saken - han ønsker ikke skrive ut Omeprazol, fordi det ikke er nok data om eventuelle skader på foster ved bruk hos gravide, og enkelte studier viser til dårlig fostervekst hos mødre som har brukt Omeprazol i svangerskapet.

Ergo, gjør jeg som legen min anbefaler meg.
Når relis.no så seint som i februar 2018 sier at omeprazol er helt trygt for gravide, basert på alle studier hittil, og jeg ved å lete iherdig ikke finner noe negativt om det, og min forrige fastlege, som fulgte ekstremt godt med og var veldig oppdatert og sjekket alt nøye, sa at det er helt trygt, så har jeg full tiltro til det.

Når relis.no så seint som i februar 2018 sier at omeprazol er helt trygt for gravide, basert på alle studier hittil, og jeg ved å lete iherdig ikke finner noe negativt om det, og min forrige fastlege, som fulgte ekstremt godt med og var veldig oppdatert og sjekket alt nøye, sa at det er helt trygt, så har jeg full tiltro til det.
Du hører på din lege, jeg hører på min. Så enkelt er det jo bare!

Det siste jeg leste på Relis var at Omeprazol ikke er førstevalget for gravide, og da er det ikke førstevalget mitt heller, særlig når min svært erfarne og dyktige lege ikke anbefaler meg det, og heller ikke ønsker å skrive ut resept på det.

Halsbrann er plagsomt, men jeg dør ikke av det.

Off, tror snop gir meg halsbrann jeg og. Har ikke slitt med det før nå i påsken. Og det er ikke mer enn et lite marsipanegg til :inpain:

Off, tror snop gir meg halsbrann jeg og. Har ikke slitt med det før nå i påsken. Og det er ikke mer enn et lite marsipanegg til :inpain:
Oh no!! Jeg har ikke spist noe godteri i hele dag (yey, tøft når alle rundt meg gomler) men vinn vinn, 0 halsbrann! hehe.. Så jeg fortsetter uten godteri til fødsel! Orker ikke halsbrann.. haha

Halsbrann er grusomt :hungover: så like greit å holde seg unna snopet ja. Både for halsbrannen og sånn ellers for kropp og baby. Kanskje jeg får gi det et forsøk jeg og :p

Halsbrann er grusomt :hungover: så like greit å holde seg unna snopet ja. Både for halsbrannen og sånn ellers for kropp og baby. Kanskje jeg får gi det et forsøk jeg og :p
Haha sant! Ja verdt å prøve. Merker det fort om det hjelper eller ikke=)

Her er det te som er det største problemet, sterk mat og godteri er ikke no problem. Dessverre, kanskje det hadde vært lettere å ligge unna da. :hilarious::hilarious:

Jeg får halsbrann av det meste, men merker den kommer kraftigere om jeg unner meg en sur snopeting, en liten sjokoladebit eller en slurk med brus

Back
Topp