"Halsbond" til barna?

Synes det er veldig praktisk. Måtte ordne sånn selv nå. Bor i sentrum så vi går mye. Sist jeg var ute med datteren min og vogn så løp hu ut i veien to ganger. Heldigvis bor vi på landet og det kommer sjeldent biler på akkurat den veien. Men ikke f om jeg går tur i sentrum med hu og vogn uten sele noe mer. Hu kan jo bli påkjørt eller løpe ut i elva.

På trafikkerte steder, flyplass etc ville jeg nok vurdert det. Men ikke herfra til skolen liksom;)

Helt ok på store uoversiktige plasser, plasser med store folkemengder etc. Stikker ungen av er det jo et sikkerhetstiltak, så da hadde jeg lett brukt det.

Syns det er litt rart at fok reagerer så sterkt på det. Å binde barna fast i bilstol, spisestol og barnevogn er helt ok, men gåsele er omtrent barnemishandling... det gjelder jo sikkerhet alt sammen?

Jeg har ikke hatt behov for det til noen av mine tre, men hadde lett brukt det om jeg hadde det.

Har ikke hatt behov for det selv , selv om jeg har reist _mye_ alene med eldste og han har hatt varierende grad av utforskertrang ;) dog hadde jeg ikke hatt noe mot å bruke det på flyplass eller i storbyer hvor det har vært uoversiktlig.
På "lokalsenteret" og andre hverdagslige settinger hadde jeg nok unngått det :-)

Til hverdags- nei..

men hadde jeg hatt med 3 barn på en stor flyplass eller noe sånt, så ja! Der vi hadde måttet tenke på andre ting, + holde orden på bagasje og barn, så hadde jeg kanskje vurdert om jeg hadde hatt barn under 3 år faktisk.

Heller det enn å miste barnet.

På steder som flyplasser eller visse steder i verden med utrolig masse mennesker, er det ekstra risiko for at barnet kan komme bort eller bli forsøkt bortført. Etter å ha lest om bortføringer og forsøk på det, så er jg helt for å ha de i "bånd" i sånne settinger. Ikke som et substitutt for god oppdragelse, eller for å holde øye med dem. Men for sikkerheten. Plus, da kan barnet få gå selv hvis det vil i stedet for å måtte sitte i vogn eller bli bært av kanskje samme sikkerhetsmessige årsak. (Og vogner er en forholdsvis ny oppfinnelse. Der sitter barnet fastspent ofte. Er det egentlig så veldig anderledes enn dette i såfall?)

Genialt i situasjoner hvor det er lite gunstig at barnet får et innfall og springer avgårde. Feks i en laaaang sikkerhetskontrollkø på en flyplass. Barnevogn og store folkemengder. Etc.

Alene med tvillinger/to tette i ettårsalderen som løper hver sin vei og uten mulighet til vogn feks på flyplass. Tja. Ellers ser jeg ikke behovet.

Vi var tre storfamilier på tur til legoland da jeg var ca. 10 år... De minste barna som løp av gårde brukte sånn sele :) så slapp vi noen bortkomne barn den dagen ;)

Jeg visste ikke at dette liksom var fy fy, før jeg så en episode av Modern Family der de brukte en slik på Lilly :p

Vi skal ut og reise med tre små i sommer, og da kommer jeg til å bruke sånn sele på minstemor på 1 år når vi er på flyplassen. Hun trenger å få røre seg litt mellom en lang biltur og flyvningene, så hun kan ikke sitte i bæreselen hele tiden, og med to andre barn i tillegg så er det greit å ha kontroll på henne så hun ikke forsvinner. Ellers har ikke vi behov for gåsele.

Kunne hatt det på 17 mai eller steder med mye folk med en aktiv liten tass som ikke likte vogn.
Men har ikke hatt behov for det til mine gutter

Back
Topp