"Halsbond" til barna?

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
image.jpg

Jeg vet ikke hva de heter jeg og dette bilder er tatt rett fra webben, men hva mener dere? Jeg syns der virker praktisk, men jeg ser jo at det kan virke litt rart å :-P

jeg gikk med sånn da jeg var liten :P hahahaaha
Nå får du faktisk små ryggsekker som du kan koble "bånd" på.
Ser nytten hvis du har barn som stikker av hele tiden.

Sele, takk og pris ikke halsbånd :P

Mamma måtte ha slik på lillesøsteren min da hun var liten. Hun løp over alt og gjerne rett ut i bilveien og tvers gjennom kjøpesenteret osv. På meg og storesøsteren slapp hun det.

Ser mye av det der i England, hvor fortauene er smale og bilvei over alt, også rett utenfor inngangsdørene.

Veldig bra som sikkerhetstiltak :)

jeg gikk med sånn da jeg var liten :p hahahaaha
Nå får du faktisk små ryggsekker som du kan koble "bånd" på.
Ser nytten hvis du har barn som stikker av hele tiden.

Kjekt da, så ser det ikke så dominerende ut :)

Sele, takk og pris ikke halsbånd :p

Mamma måtte ha slik på lillesøsteren min da hun var liten. Hun løp over alt og gjerne rett ut i bilveien og tvers gjennom kjøpesenteret osv. På meg og storesøsteren slapp hun det.

Ser mye av det der i England, hvor fortauene er smale og bilvei over alt, også rett utenfor inngangsdørene.

Veldig bra som sikkerhetstiltak :)

Sele, takk ;)

Jeg har reist endel alene med min på nå 4 år, å det er helt klart et must med sele eller bæresele på enkelte plasser.
På flyplassen har jeg brukt sånn sele 6 ganger, han har da frie hender så kan leke med noe, kan sitte på gulvet om vi står i kø..osv..min synst det var mye bedre enn å holde hender ihvertfall. Han var ikke den som stakk av, men man vet jo faktisk aldri plutselig ser han noe spennende å springer.
Ellers brukte jeg det noen ganger når han ville gå alene i syden, men det i gater med masse folk!

Tenker det er veldig kjekt i store folkemengder som 17 mai fks (:

Ser fordelene med det, og vurderte det veldig til eldste en periode. Hun ville gå selv, jeg hadde baby i vogn, ved trafikkerte veier da føltes det ikke alltid helt greit. Om vi skulle reist eller om jeg hadde vært mye alene på farta med ungene hadde jeg nok brukt det.

Helt greit ved behov, bedre enn å risikere et overkjørt eller bortkomment barn på flyplassen. Men til vanlig bør de kanskje heller lære seg å høre etter og holde seg i nærheten, enn å løpe over alt?

Tja har man behov er det jo et sikkerhetstiltak :-)

Helt greit ved behov, bedre enn å risikere et overkjørt eller bortkomment barn på flyplassen. Men til vanlig bør de kanskje heller lære seg å høre etter og holde seg i nærheten, enn å løpe over alt?

Jeg er helt enig, barn må lære å høre etter også. Så om man bruker det bare for det er lettvidt så bør man heller kanskje dra på kjøpesenter bare for å øve på å gå fint å høre etter rett og slett.
I fjor på flyplassen hadde jeg bare selen med, men trengte da ikke bruke den for det ikke var så fult med folk så om han hadde gått litt unna meg hadde det ikke vært krise.
Det er ei tid i foreldre perioden der man må regne med å måtte springe etter barna inne på kjøpesenteret, for hvor gøy er det for et lite barn å gå fint sammen med foreldra å se på klær..osv?
Så som sikkerhetstiltak der man faktisk ikke har mulighet til å springe etter barnet eller plasser som er farlig å miste de små er jeg helt for sele. Det gir barnet en mye mer frihets følelse enn å holde hender. Her var det ikke jeg som dro i selen å viste vei, men poden selv! :)

Mor burde hatt en slik på meg når jeg var lita :p Jeg stakk av hele tiden visstnok.

Ser absolutt det praktiske med det da ;) Har ikke hatt bruk for det selv på mine da.

Synes det er greit jeg. Hadde lett brukt det i utlandet eller på arrangementer eller lignende med store folkemengder. Men hadde nok gått for en variant med sekk. :p

Ja selvfølgelig er god oppdragelse det vi alle ønsker, men helt ærlig så er det mange 1,5-2åringer som er "helt ustyrlige". Kjenner flere som sliter med å ha kontroll med barna i denne alderen, mens de har flere søsken å se til. Så dette ser kanskje rart ut, men er absolutt fantastisk i store folkemengder. Alle tiltak for å kunne passe best mulig på barna våre må jo være bra?:)

Back
Topp