Halsbetennelse hos små barn

*Josefine

Forelsket i forumet
Mini har stygg hoste og det virker som om at noe mat er vond å svelge. Er det noen som har reseptfrie tips å dele så vi slipper å oppsøke legevakten i helgen for å få antibiotika hvis det er halsbetennelse?

is ,yugurt, banan, grøt, suppe er mat som er lett å få i seg når en har vondt i halsen
evt febernedsetende som smertelindring gi da mat etter ca 40min -1time etter at de fikk
Til tider kan det lønne seg å gi kombinasjon av parachett og ibux

er mini tett/ slimete i halsen så unngå banan, melk å annet som bare gir mer slim.. hvor gammal er mini?? ej ga jenta mi ifa da ho var rundt 18mnd.. funka det med. men da må jo man følge godt med de så lenge de har drops=) det skal litt til før de gir pencilin til små.

Min gutt har hatt halsbetennelse 2ganger på 2mnd. Når han har hatt det så har han hatt høy feber (40,5) som ikke har gått ned når jeg har gitt han smertestillende, vært slapp og grinete, nesten ikke spist, kasta opp og hatt diare. Begge gangene har vi ikke fått feberen ned før han begynte på antibiotika. Om det virkelig er halsbetennelse barnet ditt har så er det nok best å ta en tur på legevakta for det blir ikke bedre av å vente. Men kan jo hende det bare er forkjølelse da? Se ann allmenntilstanden?

Back
Topp