Halp! Vogn jungelen!

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Jeg trenger litt hjelp. Har jo ikke peiling egentlig, og orker ikke spørre familie for de bare gneller :P

Vi må jo ha vogn. Og jeg tror vi skal ha kombivogn?
Jeg har to hunder som jeg går tur med hver dag, og bor i Nord Norge så vogna må tåle snø!
Går ikke masse i terreng, men kan godt tenke meg å bruke turstiene på sommeren/høsten.

Også vil jeg helst ha et klassisk utseende på vogna. Ikke et must, men liker slike vogner best.
Har sett litt på Simo kombivogn, og syns den ser ganske fin ut. Men jeg vet jo ikke helt. Emmaljunga? Brio??
Også er det jo spm om man skal kjøpe ny, eller kjøpe brukt?

Drømmevogna er dog en Silver Cross! mer klassisk og lekker vogn skal du lete lenge etter. Noen som har erfaringer med sånne "gamle" vogner? Simo classic er også et alternativ.

Skulle vunnet i lotto så skulle jeg kjøpt alt!

Hehe, lykke til med lotto gevinnsten da [;)]. Anbefaler i allefall noe med 4 hjul framfor med 3 for de er mye mer stabile (siden du skal gå med 2 hunder og tursti og sånn...). Vi har kjøpt maxi cosi mura og den virket greit for vårt bruk. Du må også se litt på vekt, og størrelse når du slår den sammen i forhold til transport i bil. Kan ellers ikke så mye om det, men har prøvd meg litt fram i butikken. Lykke til!!!

ja, jeg må vel kanskje begynne å tippe lotto også da? hehe..
nei 3 hjul har jeg slått fra meg for lenge siden! De vognene er jeg ikke fan av.. :S
Det blir for skummelt med to hunder, jeg trenger en stabil vogn! Men gjerne en som ikke er for tung heller, for tromsø betår jo nesten bare av bakker..

Takk for tips Avelilith!

Vi skal ha E. City cross [:)] den kjøper vi ny, fikk en god pris på den i karlstad så skal dit å hente den i slutten av mnden [:D]
Den er ikke så tung syntes jeg, og fikk den annbefalt av venninder, her er vi høyt å lavt hele tiden, har hund selv, bare en, men hu er hyper som 10 [;)] ingen planer om å ta med vogna langt inni gokk på en trang sti, men den måtte fungere greit på f.eks lysløypene her osv [:D]

Silver cross har jeg sikla på siden jeg så den stå på strømmen storsenter (til 13 tusen [:-]) , men har fått høre at den er veldig tung og upraktisk, og at det da lønner seg å kjøpe en ekstra, lettere og mer praktisk vogn, da blir det fort super dyrt [:'(] men absolutt, uuutrolig sjarmerende [:D]

Jeg har Emmaljunga Mondial, og er kjempefornøyd. Klassisk utseende, god å trille, god plass i bag til baby og pose vinterstid, og generelt en stabil, fin vogn :-)

Hvis du skal gå mye tur vil du sikkert ha en vogn som ikke er så tung. Brio og Simo sine kombivogner ligger på 16-18 kilo, mens en Silver Cross (ja, de er dritpene [;)] hehe) av den klassiske varianten veier hele 30 kilo. Det er veldig tungt.

Silver crossen hadde jeg bare tenkt å ha som "pyntevogn", hvis jeg vant i lotto eller noe! :P
Og ja, å kjøpe nye sånne er ikke akkurat direkte billig! HUFF! men mange fine silvercrosser til en rimelig penge på Finn.no. Også er jo Simo classic et fint og rimeligere alternativ!

Har lest litt på Simo sine kombivogner nå, og de virker for tunge for meg. Tror jeg. Er brio sine like fæle da? Leste endel på Happy og den hadde visst fått så flott kritikk! Og hva er egentlig forskjellen på Duo og Kombi?!

Emmaljunga er jo kanskje noe å se på, men jeg tror det blir for dyrt for oss hvis vi ikke finner brukt.. :/

Duovogner har to forskjellige deler - én sittedel med egen kalesje, og én bagdel med egen kalesje. Kombivogner har den samme hoveddelen og kalesjen både som bagvogn og sportsvogn, men har i tillegg en mindre bag inni som babyen ligger i når den er liten. Når barnet er større tas denne lille bagen ut, og man kan slå ned fotdelen på den ytterste "bagen". [:)]

ORIGINAL: Goth.mummy

Jeg trenger litt hjelp. Har jo ikke peiling egentlig, og orker ikke spørre familie for de bare gneller :P

Vi må jo ha vogn. Og jeg tror vi skal ha kombivogn?
Jeg har to hunder som jeg går tur med hver dag, og bor i Nord Norge så vogna må tåle snø!
Går ikke masse i terreng, men kan godt tenke meg å bruke turstiene på sommeren/høsten.

Også vil jeg helst ha et klassisk utseende på vogna. Ikke et must, men liker slike vogner best.
Har sett litt på Simo kombivogn, og syns den ser ganske fin ut. Men jeg vet jo ikke helt. Emmaljunga? Brio??
Også er det jo spm om man skal kjøpe ny, eller kjøpe brukt?

Drømmevogna er dog en Silver Cross! mer klassisk og lekker vogn skal du lete lenge etter. Noen som har erfaringer med sånne "gamle" vogner? Simo classic er også et alternativ.

Skulle vunnet i lotto så skulle jeg kjøpt alt!

Det er en side på nettet som heter www.billigebarnevogner.no.
Der har de kjempe fine classice kombivogner som er utrolig bra i snø.
De er kjempe billige vi kjøpte vår til 2675 kr og kunne ikke vært mer fornøyd[:D][:D]

Vi har også kjøpt maxicosi mura. Den er kjempe praktisk...[:D]

Bor i nord-norge jeg og, og vil ikke anbefale noe annet enn simo...
Har simo kombi selv, og den er laget for norske værforhold[;)]

det samme sliter jeg med... først trodde jeg at jeg ville ha simo.. så likte jeg brio.. men så ble jeg i tvil og vet ikke om jeg vil gå for emmaljunga hehe.. stress.. føler med deg.. sliter like mye.

ORIGINAL: sicret

det samme sliter jeg med... først trodde jeg at jeg ville ha simo.. så likte jeg brio.. men så ble jeg i tvil og vet ikke om jeg vil gå for emmaljunga hehe.. stress.. føler med deg.. sliter like mye.

Signerer denne! Jeg blir så forvirra av alle disse valgene.. O__O

Vil forresten takke alle sammen for gode råd og tips!

Vi har liten bil enn så lenge (en liten GOLF O_O) Vi får oss KANSKJE ny bil i slutten av mnd og da tror jeg ikke evt. vognplass blir noe problem ettersom det er en jeep type. Men akkurat nå kan det være noe å vurdere.

Og med turstier mente jeg forresten ikke sånne små kronglestier :P
Her hvor jeg bor har vi noen fine grus veier som er brede og fine å bruke sommer/høst. Men jeg blir nok å trille mest på asfalt (snø :P). Er usikker på om jeg blir å bruke vognen mye i byen.

Og supertusen takk for forklaringen av duo vs kombi. Nå skjønte jeg litt mer av det!

Jeg troor jeg begynner å værme meg et utvalg:

Emmaljunga smarte/Edge Duo Combi

Brio Happy

Simo Kombi

... Og en liten billig retro vogn <3

Vet noen hvordan det er med vogn og evt. frakt?
Er jo ikke sikkert at jeg finner vogn i nærområde hvis jeg finner brukt.

Jeg kikker på Emmaljunga Mondial Duo Combi. De er svindyre, derfor leter jeg etter en brukt. :)
Jeg trenger teleskophåndtak siden mannen min er høøøøy. Også har jeg hørt så innmari mye bra om vogna. :)

Mondial er jo også veldig fine :)

Men så var det jo prisen da :P Er kanskje derfor jeg har styrt litt unna? Også har jeg ikke lest noenn anmeldelser av den på nett. Noen som har erfaringer med disse vognene??

Brio Happy

Emmaljunga
Smart/Edge/Mondial Duo

Jeg har forhørt meg med de vennene mine som har disse vognene. (Emmaljunga Smart/Edge/Mondial Duo). Selv leter jeg etter en Mondial duo, brukt pga prisen). Flere av venninnene mine jobber i barnehage, og de har jo litt erfaring med vogner. Alle de jeg kjenner, som jeg har spurt, anbefaler disse på det sterkeste. De er stabile, holdbare og gode å trille i følge mitt ekspertpanel. [8D]

Takk for svar Prikken!

Jah, folk i BHG må jo være litt vogn eksperter! ;p

Nå svirrer det rykter om at svigerforeldrene mine kanskje sponser vogn på oss, OMG!
Kanskje vi får en sånn da.. Lov å håpe :P

Back
Topp