Halloweentidsrom?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Når er det seneste det er ok å komme på døra å be om godis? Og hvor mye må de få?

Jenta på 4 år gav ut i går, og hun ga en bit til alle. Hun var jo så stolt av at hun var flink å delte likt og sånn, men jeg tror ikke de som fikk var fornøyde... Men bøttene var jo fulle nok, så det var vel egentlig ikke synd på de.

Men iallefall. I går når jeg skulle til å legge meg (klokka 23.30) ringte det jaggu på døra. Jeg tasser ut i morgenkåpe og håret alle veier, åpner døra, og der står det to på ca. 15 år og roper knask eller knep! Man kan trygt si at de ikke fikk knask, og jeg har ikke sett noen knep enda (heldigvis).

det er slike ting som får folk til å hate Halloween. Om foreldre hadde giddi å engasjert seg og bli enige om regler hadde alt gått SÅ mye bedre. I USA gikk mann i sitt nabolag, en forelder er med og alle gikk fra enten 5-8 eller 6-9.

23.30???

Nei, da hadde jeg blitt sur. Hadde ikke fått noe knask her.

Her går alle fra 18.00-19.00 ca. Det er også kun unger som går på dørene. (Sånn opp til 10-11 år). De som er større holder seg til å ha private Halloween fester. I fjor kom det en gjeng med (ufordragelige)jenter i 14-15 års alderen her.. Og da var det jammen effektivt å få tak i eldste sønnen gitt.. De syntes IKKE det var kult å bli ledd ut av en som da var over 17 år...
Her er det en uskreven regel at å gå på dørene er morro for småungene ,og ingen godter i verden er verdt å bli "ukul" for...
De ungene som går rundt har også bestandig med seg voksne, og er du for stor til å ha med deg en voksen - så er du for stor til å gå på "Trick or treat".

Første halloween etter at jeg fikk Ida, da var det en episode som skjedde hos oss.
Jeg hadde endelig fått henne til å sove, og var ganske sliten selv, og plutselig ringer det på døra..og det ringer ikke bare en gang..de holder ringeklokka omtrent fast slik at det ringer og ringer og ringer i ett sett..Selvfølgelig våkner Ida og gråter, og da jeg åpnet døra stod det en gjeng med ungdommer der som ikke hadde kledd seg ut..i det hele tatt..de var sikkert 10 stykker.."knask eller knep"...
Jeg ble så sur, og de kom ikke igjen..
Jeg husker ikke når på kvelden det var, men det var svart ute, og jeg gikk i ammetåke/koma. Og var hormonell.

Back
Topp