Halloweenbursdag og kostyme

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Ok, nå bare tenker jeg... Gutten min er invitert i halloweenbursdag/bursdagsfest. Var sånn det stod formulert på invitasjonen, så tenker at kostyme sikkert er valgfritt. Men jeg har aldri vært no halloweenmenneske, og vet liksom ikke helt hva som passer at barna kler seg ut som? Skumle kostymer liksom?? Pappaen foreslo han kunne kle seg ut som Langemann (fordi han har det kostyme hjemme), men er ikke det litt snålt på halloween liksom?

Jeg tenker at kostyme er kostyme, det må ikke være skummelt :) vi gikk som lakenspøkelse når jeg var liten. Ikke veeeeldig skummelt for å si det sånn :P har sett flere som kler seg ut som prinsesse og :)

Kostmet må absolutt ikke være skummelt!!!

Det er en tåpelig fornorsking av Halloween at kostymene skal være grusomme og stygge. I USA kler barna seg ut som til karneval, like mye søte små Disneyfigurer og klovner som hekser og zombier. :)

Et Halloween-kostyme trenger absolutt ikke være skummelt. Det er bare noe vi har fått for oss i Norge. I USA kler de seg ut som alt mulig.

Opprinnelig var jo dette med å kle seg ut på Halloween for å beskytte seg mot åndene, og har ingenting med å være hverken skummel, søt, sexy (for voksne) osv å gjøre.. Så kle mini ut i det han og dere vil!

Kostyme er kostyme. Så lenge han kler seg ut tenker jeg. Mine er som regel prinsesser. Ikke skummelt det heller :D

Svigerinnen min fra Mexico sier vi har misforstått her i Norge. På Halloween kan man kle seg ut akkurat slik man vil :) samme som vi gjør på nyttårsaften liksom :)

Back
Topp