Halloween!

Har ikke barn selv, men vi deler ut godteri til de som kommer på døra :)

Her skal vi på Halloween fest fra 16.00-18.00, så blir det hallovenn fest etter det igjen :) er mange i nabolaget som ikke liker det, så her går vi ikke på dørene.

Sånn. Har jeg kjøpt inn litt godteri i tilfelle noen går halloween. I verste fall er det lørdagsgodt til barna :p Så er hvertfall ikke jeg den kjipe :p

Bor litt i ødeland så tror ikke det kommer noen her. Har ikke vært det før i hvert fall. Her blir det ingen halloween før barna vil. Tror ikke de har hørt om det en gang :D Eldste er begynt på skolen, men ikke nevnt noe, så tror ikke det er store greia her. Heldigvis :)

Har kjøpt inn masse godis, men skal på Halloweenfest hos en kompis av sønnen min og deres foreldre, så tar nok med meg godisbøtte på runden jeg går med guttene (i år går jeg med fire gutter). Jeg pleier å følge dem på runden de tar. Møter bestandig på mange barn da. Kjekt å kunne gi dem litt. Uansett om jeg personlig liker Halloween eller ei nekter jeg ikke barnet mitt å delta. Denne skikken er kommet for å bli tenker jeg og dermed gjør jeg det beste ut av det. Ingen gjør hærverk/stygge ting mot dem som ikke gir godis eller ikke åpner døren. Helt "uskyldig" moro for barna som går rundt og sier "knask eller knep".

Synes i utgangspunktet ikke noe om det. Her i naboaget er det en stor greie. Til og med barnehageungene går... Så det er bare å gjøre det beste ut☺

Vi skal både gå og kjøpe inn snop å dele ut. Kommer til å lage oppkjørselen litt skummel så ungene kan bli litt skremt på veien (har edderkopper og rotter ++)

Jeg har aldri likt å feire det, men nå så har ungene så lyst at de maser og maser om pynt og diverse forberedelser, tror dere jeg får si noe?:P
Vi feiret i fjor og har liksom ikke lyst til at det skal bli en tradisjon her, men har sagt ok i år også. Det blir jo stress når hele nabolaget skal det:blackalien:

Jeg kjøper godteri ja. Har en diger pose med kjærligheter på pinne, så deler vi ut en til hver.

Setter som regel en lykt på trappa også :)

Jenta på 3 er litt for liten for dette opplegget enda, men hun har fått snusen i at Halloween har noe med kostyme og godteri å gjøre, så hun skulle kle på seg tigerdrakta si så hun også får godteri. :p

Hu her er bare 2 år. Men svigermor skal ordne middag og vi har bedt ei veninne med datter på samme alder som min. Vi tenkte å kle hu ut og gå til den ene naboen vår.

Jeg hadde håpet vi kunne klare å sno oss unna en del år til.. Men det kom et spm i ettermiddag av 6-åringen :
Mamma, når kan vi begynne å feire halloween??? Så vi må vel innse at vi ikke slipper unna...

Hehe..!
Her har vi gjort tradisjon av kle oss ut, spise godis og se på "skummel" film i stedet (.. type, paranorman, monster house osv..).
Så, slipper godt unna med en slik feiring heller :D

Vi skal feire hele dagen, med en sjørøver (ikke typisk halloween, men han syntes han er skummel da, så det så!) og ei heks som egentlig ikke er det minste skummel, bare søt, innkjøpt i dag.

Vi blir ikke hjemme, men har kjøpt inn snop i tilfelle noen kommer når vi er tilbske. Og for å kunne bytte med eldste, som neppe kan spise det han evt får av sjokolade pga spor av nøtter

Vi gjør ikke noe spesielt da jentungen er så lita enda. Er bortreist på dagen, så vi kjøper heller ikke inn godteri.

Vi har pynta leiligheten i dag eller frøkna har :P i år orker jeg ikke tenke tanken på å gjøre de store tingene, så "tanten" til ungene kommer, vi kler oss ut, spiser, ser film og spiser halloween snop. Har kjøpt inn masse snop tilfelle det kommer noen på døra, men har ikke pyntet ute da jeg leier og litt usikker på om min nye nabo som jeg deler hovedinngangen med syntes det er greit.

Back
Topp