Halloween!

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Kjøper dere inn godteri, og har dere barn som går knask eller knep?

Jeg var litt skeptisk for noen år tilbake, men her i byn går jo "alle". Jenta i andre klasse fikk ikke gå i fjor siden vi var bortreist, så i år skal hun gå for første gang. Vi har fiksa kostyme, og hun gleder seg veldig. Tenker at siden jeg sender barnet mitt rundt på dørene etter snop, så kan jo ikke jeg sitte her hjemme med lukkede dører, så blir nok å kjøpe en del godteri. Kanskje tar vi helt av og prøver oss på å skjære ut et gresskar også ;)

Vi pynter hele inngangspartiet, med gresskar, skjelett, spøkelse og selvlysende edderkopper. Og kjøper inne myyye godteri. Vesla skal på Halloween fest, men vi må jo ha det gøy vi som er hjemme.

Slipper ikke unna her! ;) Pynter inngangspartiet med utskjærte gresskar, og handler snop. Kostymer har vi, og sambo skal gå med vesla på knask eller knep. :)

De skal på hallovenn. Halloween går den ikke rundt enda her.

Kjøper godteri, men tviler på at noen kommer innom. Var ingen her i fjor...
Ser for meg de heller holder seg til feltet, hos oss må de krysse en hovedvei for å komme til.
Mini er bare 3 mnd, og vi skal ha navnefest til helgen:)

Som i fjor så skal de på HalloVenn arrangemang :)

Vi kjøper inn snop, men er ikke hjemme, vi skal samles hos noen andre. Og ungene gå runde. Av lys til vi kommer hjem, sikkert. Og masse rester av snop som vanlig... Det kommer jo aldri noen til oss selv de årene vi er hjemme....

Vi skjærer ut gresskar og pynter med spindelvev og halloweenpynt. Kjøper inn halloweengodter. Eldste skal på fest fra 15-18 så går han knask eller knep etterpå.

Jeg hadde håpet vi kunne klare å sno oss unna en del år til.. Men det kom et spm i ettermiddag av 6-åringen :
Mamma, når kan vi begynne å feire halloween??? Så vi må vel innse at vi ikke slipper unna...

Jeg pynter ikke til halloween.... Kanskje neste år... Men flytter den dagen.. Så litt stress :)

De skal gå halloween i veien, med kusina si og tanta si.. Spørs om jeg ikke må stå på lur å bare se :)

Pynter ikke og kommer til å holde på midt i leggetiden for mini når barn går rundt så kommer nok til å ha avslått utelys. Så håper jeg nabobarna respekterer det. Ikke lett med en liten som ikke helt klarer å finne søvnen selv og da er det dumt med forstyrrelser midt i leggetiden

Vil ikke feire Halloween i det hele tatt. Skal på HalloVenn til lørdagen, mye koseligere enn død og djevelskap :p

Feirer ikke halloween, så her er utelyset slukket, døra låst og bilen i garasjen så det ser ut som ingen er hjemme..

Her får hun gå til besteforeldrene, så har vi lovt henne at hun skal få dele ut godterier til de som kommer. Det var tydeligvis viktigere enn å gå selv :)

Jeg skal kjøpe inn noen sånne poser med smartiesesker og noen sånne små pakker med gummibjørner. Så slenger jeg en nedi hver bøtte.

Nei, vi skal ikke være hjemme på kvelden heller. Om det kommer noen før vi drar skal jeg vel alltids klare å finne noe i godteskuffa, men av erfaring kommer det maks 2-3 stykker :)

Vi slår av lyset og kjøper ikke inn noe :p
Har aldri hatt noen på døra het uansett... (Bor i blokk)

Vi har ikke pleid å gjøre noe særlig ut av halloween her i huset, men i år skal eldste (6år) på halloweenfest på fredag, og så tar vi med oss alle tre barna på hallovenn på lørdag.
Pynter ikke hjemme, men kjøper inn litt godis i tilfelle det kommer noen på døra.

Må bare si at jeg tidligere har vært negativ til halloweenfeiring, men etter som barna blir større, må jeg bare innse at halloween har kommet for å bli og dermed prøve å gjøre det beste ut av det! ;)
Jeg håper virkelig ikke at mine barn skal møte på noen sånne surmaga folk som bryskt forteller at her feirer vi ikke halloween, det er noe fælt tull, kom tilbake som julebukk. Barna mine har vokst opp med at det feires halloween, de skjønner jo ikke hvorfor enkelte har et så negativt forhold til det, og julebukk vet de vel ikke hva er... :p Det er vel noe som hører vår barndom til. :)

Back
Topp