Halloween

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hadde dere en fin halloween-feiring? Noen som har bilder? Gikk dere rundt på dørene i år? Vi ringte bare på til oldemor som bor i nabohuset. Tenker å vente til neste år med å gå skikkelig halloween, han har ikke helt forstått enda at det er en mulighet. 

Her er mine to små monster, som ikke helt ville være med på bilder:


Vi startet dagen kl 05.15, da Felix kom løpende inn på soverommet vårt, mens han ropte: "Mamma, mamma, er det halloween nååå? Hvor er kostymet mitt?" Mens jeg prøvde å forklare at det ennå var natt, så våknet selvsagt lillesøster. Hun syntes det var riktig tidspunkt for å hoppe i sengen. "Ællo-iiin, ællo-iiin." Alt gikk fint helt til i 11-tiden, da to trøtte barn begynte å bli svært grinete... Felix måtte visst herje og bråke for å ikke sovne, og ropte og dyttet i lillesøster hver gang hun prøvde å legge seg ned. Jeg trodde jeg skulle bli helt gal til slutt, og kl 15.30 plasserte jeg ham strengt i en stol foran tv'n, med beskjed om at det ikke var lov til å røre seg før han hadde sett en hel episode Postman Pat. Han sovnet på under et minutt, omtrent samtidig med lillesøster. :P 

Kvelden gikk strålende, noe som teit nok irriterer meg. Jeg hadde den verste dagen noensinne, mens mannen min fornøyd kom hjem til gresskarmiddag og nybakte kaker, og to barn som riktignok sov ennå. Om kvelden hadde vi gjester, som skrøt over hvor rolige, fornøyde barn vi har, og hvor fint de leker sammen. Nesten så jeg hadde lyst til å legge ut om hvor forferdelig formiddagen hadde vært, men jeg klager til dere heller jeg. 
 
Så søt-skumle barn da :) høres ikke ut som en god formiddag for deg, men bra at kvelden gikk bra da :) Irriterende når andre bare ser det positive og ikke skjønner hvor slitsomt det andre har vært for deg.....

Vi feiret Halloween for første gang i år. Var bedt til noen venner, der det var heksemiddag, og så en liten runde i nabolaget sammen med 4 andre jenter og mammaer.
Amelia var utkledd som en heks, og jeg var heksemamma (som hun kalte meg) :)
 
Hun syntes det var kjempespennende, og både ringte på og sa "knask eller knep" da de åpnet. Det ble litt godteri i gresskarbøtta, og det var en sliten og fornøyd jente som la seg igår :)

Idag er det Halloween-opplegg på dansinga, så da er det på med hekseklærne igjen :) men der er det sunt opplegg med frukt da, og godt er det etter igår :)
 
Så herlige de er! Ser ut som at de feiret godt =)
Ingen utkledning her, vi gjorde ikke så veldig mye utav det egentlig. 
Men jeg bakte muffins pyntet som edderkopper, og vi hadde noen kjærligheter liggende til de barna som måtte komme. 
Det kom en gjeng gutter som T går i bhg med, han syntes det var moro og veldig stas, og koblet heldigvis ikke at han kunne vært med han og

Synes de er litt små til å gå rundt enda, men her er det små forhold og alle naboene kjenner hverandre, så det hadde nok ikke gjort noe =) 
Men vi koste oss hjemme vi! 
Var bare den gjengen som kom på døra da, og noen jenter en liten stund etterpå. 
Og forresten en liten gjeng med voksne kl 22 på kvelden

Lurer på om de var fornøyde med de organiske kjærlighetene de fikk...!
 


*trinemor* skrev:
Så søt-skumle barn da :) høres ikke ut som en god formiddag for deg, men bra at kvelden gikk bra da :) Irriterende når andre bare ser det positive og ikke skjønner hvor slitsomt det andre har vært for deg.....

Vi feiret Halloween for første gang i år. Var bedt til noen venner, der det var heksemiddag, og så en liten runde i nabolaget sammen med 4 andre jenter og mammaer.
Amelia var utkledd som en heks, og jeg var heksemamma (som hun kalte meg) :)
 
Hun syntes det var kjempespennende, og både ringte på og sa "knask eller knep" da de åpnet. Det ble litt godteri i gresskarbøtta, og det var en sliten og fornøyd jente som la seg igår :)

Idag er det Halloween-opplegg på dansinga, så da er det på med hekseklærne igjen :) men der er det sunt opplegg med frukt da, og godt er det etter igår :)


Det hørtes veldig koselig ut. :) 

Det er fint at de får til et litt sunnere opplegg i dag da, det blir nok godter på slike dager. Jeg sier til meg selv at gresskar er en grønnsak, og så lagde vi masse gresskarmat i går. Det funket på Felix, han liker ikke søtt noe særlig uansett. Dessverre gir han nesten alt godtet sitt til lillesøster, hun sluker alt det begge får, og hun trenger det virkelig ikke... 
 


Fru H skrev:
Så herlige de er! Ser ut som at de feiret godt =)
Ingen utkledning her, vi gjorde ikke så veldig mye utav det egentlig. 
Men jeg bakte muffins pyntet som edderkopper, og vi hadde noen kjærligheter liggende til de barna som måtte komme. 
Det kom en gjeng gutter som T går i bhg med, han syntes det var moro og veldig stas, og koblet heldigvis ikke at han kunne vært med han og

Synes de er litt små til å gå rundt enda, men her er det små forhold og alle naboene kjenner hverandre, så det hadde nok ikke gjort noe =) 
Men vi koste oss hjemme vi! 
Var bare den gjengen som kom på døra da, og noen jenter en liten stund etterpå. 
Og forresten en liten gjeng med voksne kl 22 på kvelden

Lurer på om de var fornøyde med de organiske kjærlighetene de fikk...!


Du har ikke bilde av de muffinsene? Jeg prøver å lære meg å bake. Er det vanskelig å pynte som edderkopper?

Hehe, en gjeng voksne kl 22? Edru? 

Det kom bare 4 barn her. Mulig det er mannen min sin feil. Han hadde slått av utelampen for at gresskarlykten på trappen skulle vises bedre... Jeg slo på igjen når jeg oppdaget det, og det kom ikke flere etter det heller, så kanskje det ikke hadde gjort noe. Barna likte i alle fall å dele ut godter til de få som kom. Felix koblet heller ikke at han selv kunne gått fra dør til dør og samlet godter, han syntes bare det var morsomt å dele ut.
 
Nei bilde får du ikke se, for de ble ikke akkurat bra :p
Jeg laget glasur av melis, farget gul og grønn, og brukte lakrissnører som ben og to rosiner til øyne. 
Men det hadde blitt mye bedre med en annen topping, ostekrem eller smørkrem, slik at det hadde litt mer fylde til å holde bena på plass, for slik jeg gjorde det ble de bare liggende på siden 

Teodor nektet forøvrig å smake på snørene da han syntes de var skikkelig ekle!
 
Back
Topp