halloween snart i annmarsj

lena

Første møte med forumet
går dere halloween helgen før,etter eller på selve dagen om den faller på en vanlig hverdag?

Nei, ikke mine skal gå.  Men lurte på om jeg skulle ta de med på Hallovenn som blir arrangert på en lokal skole, men jeg husker ikke helt hvilken dag det var 

Her går de mandagen, dagen det er. 

vi feirer ikke halloween.

Jeg kan ikke fordra halloween. En amerikansk skikk som har kommet til norge bare fordi butikkene skal tjene fett på det! Nei her låser vi døra og skrur av lyset. vil ikke ha noe med halloween å gjøre.

Min er alt for liten, men det er på mandag man skal gå.
Egentlig syns jeg ikke noe om at det kommer barn både fredag, lørdag og søndagen før, men jeg kommer vel til å ha godteri fremme. Gresskaret setter vi ut på mandag.

Sitter og syr ferdig kostymet til snuppa nå :D

filledokka skrev:
Jeg kan ikke fordra halloween. En amerikansk skikk som har kommet til norge bare fordi butikkene skal tjene fett på det! Nei her låser vi døra og skrur av lyset. vil ikke ha noe med halloween å gjøre.

Noen ganger må man bare svelge noen kameler. Det er moro for ungene, det er det viktigste. 
Tiden mellom sommerferien og jul er fryktelig lang, så det er da vel ikke noe galt om man har en ekstra feiring i oktober. De kler seg ut, og har det utrolig moro... 

Men men, noen sure voksne vil det jo alltid være. Bare håper de som er så sure og negativt innstilt ikke ødelegger for de  glade barna. 

Labambie skrev:

filledokka skrev:

Noen ganger må man bare svelge noen kameler. Det er moro for ungene, det er det viktigste. 
Tiden mellom sommerferien og jul er fryktelig lang, så det er da vel ikke noe galt om man har en ekstra feiring i oktober. De kler seg ut, og har det utrolig moro... 

Men men, noen sure voksne vil det jo alltid være. Bare håper de som er så sure og negativt innstilt ikke ødelegger for de  glade barna. 

Det må da være like tillatt og være negativ til halloween som positiv til halloween?

Hvorfor fremstille folk som velger og låse og slukke denne dagen som "slemme gledesdrepere"? Det finnes nok av folk som feirer, så at en del ikke gjør det betyr vel ikke at de ødelegger dagen?

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Labambie skrev:

filledokka skrev:

Det må da være like tillatt og være negativ til halloween som positiv til halloween?

Hvorfor fremstille folk som velger og låse og slukke denne dagen som "slemme gledesdrepere"? Det finnes nok av folk som feirer, så at en del ikke gjør det betyr vel ikke at de ødelegger dagen?

Bevares, folk må gjøre akkurat som de vil. Jeg bare sier at de som er så negative til det ikke lar det gå utover de glade ungene. 

Jeg er enig med lambi. Det er en gøyal dag for ungene. Å kjøpe litt godis er en liten pris å betale for å glede barn. Dessuten har jeg lagt merke til at de aller fleste som er imot feiringen har små barn som enda ikke kan ytre ønske om å være med. Har dere tenkt å nekte barna deres å feire når de blir store nok?

MalinDalin skrev:
Jeg er enig med lambi. Det er en gøyal dag for ungene. Å kjøpe litt godis er en liten pris å betale for å glede barn. Dessuten har jeg lagt merke til at de aller fleste som er imot feiringen har små barn som enda ikke kan ytre ønske om å være med. Har dere tenkt å nekte barna deres å feire når de blir store nok?

Nei, det har jeg ikke. Den dagen hun vet hva det er og går ut på, og kommer til meg og ber om og få gå, så kan jeg ikke nekte. Men frem til den dagen eksisterer ikke halloween her.

Frk. Tvert I. Mot skrev:

MalinDalin skrev:

Nei, det har jeg ikke. Den dagen hun vet hva det er og går ut på, og kommer til meg og ber om og få gå, så kan jeg ikke nekte. Men frem til den dagen eksisterer ikke halloween her.

Såååå om noen år så skal du mest sannsynlig sende ut ditt barn til å gå trick treat til foreldrene til de barna du ikke gadd å åpne døren for? Sorry altså, syns bare det virker litt sånn tjaaaaaa. Gidder ikke å feire for andre, men gjør det når det gjelder mitt barn om noen år lissom.

Snuppa skal ikke ut og gå, men vi har invitert noen barn og voksne hit på søndagen.

Tviiiler vel på at det kommer noen i blokka vår, men om det gjør så skal vi vel ha litt godis å dele ut

MalinDalin skrev:

Frk. Tvert I. Mot skrev:

MalinDalin skrev:

Såååå om noen år så skal du mest sannsynlig sende ut ditt barn til å gå trick treat til foreldrene til de barna du ikke gadd å åpne døren for? Sorry altså, syns bare det virker litt sånn tjaaaaaa. Gidder ikke å feire for andre, men gjør det når det gjelder mitt barn om noen år lissom.

Ja, det skal jeg. Og da kjøper jeg også inn til de som kommer på døren her. Så der ser jeg ikke helt problemet. Nå feirer vi ikke, så vi hverken går eller ordner i stand noe her hjemme, om noen år "må" vi feire, så da både går vi og ordner i stand noe her hjemme. Vanskelig og forstå?

Hadde jeg ikke villet sendt jentungen når hun blir endre hadde vel det også vært negativt. Og når man ikke gir noe til de som kommer er det negativt, men hvis man om noen år begynner og gi alikevel, så er søren meg det negativt også. Ikke lett og gjøre bv damene til lags nei! :p

Men egentlig bryr det meg fint lite hva folk synes om det! Det er slik vi har bestemt oss for det" Selvfølgelig hadde det beste vært om halloweenhysteriet ga seg før jentungen blir stor nok til og be om og få gå, men siden det neppe skjer skal jeg ikke la min motstand gå utover henne!

Jeg signerer alt Frk.Tvert sier i denne tråden. Syns det er en tåpelig og amerikansk tradisjon jeg egentlig ikke ønsker at snuppa skal delta i, men jeg skal bøye meg i støvet den dagen hun spør. Før det gidder jeg ikke å delta.

Kleo79 skrev:
Jeg signerer alt Frk.Tvert sier i denne tråden. Syns det er en tåpelig og amerikansk tradisjon jeg egentlig ikke ønsker at snuppa skal delta i, men jeg skal bøye meg i støvet den dagen hun spør. Før det gidder jeg ikke å delta.

Me too......!

Labambie skrev:

filledokka skrev:

Jeg er nok enig her =P Barna våres vokser opp med dette og da må man bare ta det som det er. Jeg var heller ikke så fan av dette. Men jeg ser jo nå at ungene syns det er stas. For dem er dette noe som alltid har vært om du skjønner =P

det må da være lov å velge å ikke feire noe man ikke har noe forhold til, uten å bli fremstilt som den store slemme???

Hva med alle de som ikke feirer jul/påske/17mai/valentines day? er de store og slemme pga det?

ærlig talt..

Jeg syns også det er en rar, merkelig, teit skikk/feiring... har ikke noe forhold til det, eller vane osv. vil ikke ta del i det.

vi går nyttårsbukk vi.. det er vi vant til.

jeg kommer til å pent avvise de som kommer hit på halloween, og si at vi ikke har noe/ikke feirer det.  og jeg tar det som en selvfølge at de godtar det på en grei måte.

Mine barn syns det er helt ok at vi ikke feirer det.

Back
Topp