Halloween moro eller teit tradisjon?

Synes halloween er kjempe gøy jeg! Man får være kreative med kostyme, dekorasjoner og hjemmelaget "skummel" mat og godteri. Venner samler seg, man ringer på å snakker med naboer man vanligvis ikke snakker med. De kjedlige hverdagene blir glemt for en liten stund :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hallovenn synes jeg er skikkelig teit, nei vi liker ikke halloween så derfor lager vi hallovenn istden..
Nå som gutten vår er så liten går vi bare for at det er noe gøy å gjøre sammen. Når han blir eldre tenker jeg det kan være en fin erstatning for Halloween. Har veldig lite lyst til å kle han ut i et elendig og skremmende kostyme for at han skal gå å irritere vettet av naboene og tigge etter godteri... Er jo virkelig ikke noe positivt med denne "feiringen"...? Likevel har jeg ikke lyst at guttene mine skal komme på skolen dagen etter som de eneste som ikke har kledd seg ut og spist godteri, og der kommer hallovenn inn i bildet. Hadde det vært opp til meg hadde vi droppet begge deler!

Det har egentlig vokst på meg. Har jo bare blitt større og større her med årene. Man gjør jo hva man vil ut av det selv. Jeg har aldri gått knask eller knep med seksåringer, og i år kan vi heller ikke, men neste år går vi kanskje.

Kommer nok til å kjøpe inn litt godt også om det skulle komme noen på døra. Usikker på hvordan stemninger er her i området den dagen :-)

Storesøster har bursdag dagen etter, så vi har brukt anledningen til å ha kostymefest på bursdagen hennes. Pynter litt og lager "halloweenmat". Kjekt det :-)

Syns det er gøy jeg, gikk selv halloween når jeg var liten :) Men nå bor jeg på landet der det ikke er så lett og gå så tror ikke det kommer noen på dørene hær :P
Når mini blir eldre kan jo et slikt "hallovenn" arrangement være noe for oss som har for lang og utrygg vei å gå mellom husene :)

Blir HalloVenn på oss i år. Ungene gleder seg til utkledning og fest. Halloween er gøy, i dag skal vi lage gresskarlykter :D

Synes ikke noe om det.. Men ungene vil gå og da får de det :) Gjorde ingenting ut av det før eldste kom og spurte selv.. Han begynte å gå når han var 6..

Kjempegøy for ungene :)

Har ikke hatt sansen for dette tidligere, men med en gutt på åtte år i heimen slipper man ikke unna, gitt ;). Gjør det beste ut av det, og i år skal han ha "fest" her hjemme med noen av vennene sine og vi er to voksne som blir med dem ut på en runde på dørene. Hadde et voldsomt kjør på døren her i fjor, helt ekstremt, så i år er godisbollen enda større og jeg skal ikke være såååå raus med alle de som kommer. Hehe, man lærer av sine feil!

Syns i utgangspunktet at det var teit og unødvendig, men har blittrundere i kantene med årene, innsett at det er kommet fo å bli:) Det er hvertfall ikke de skjønne små sin feil at noen voksne ikke liker det, de er oppvokst med halloween og får det inn via skole, barne-tv, butkker, reklame, donald...ja det er vanskelig å unngå å høre om det!

Skjønner ikke hvorfor noen ser noe problem med det!
Det er jo for barna, vi kan ordne i stand fest og bake, pynte og kle oss ut! Gå en liten runde til naboen med knask eller knep er jo kjempe stas for de små :D

Synes det er supergøy:D Her i huset skal jeg og jentene kle oss ut og kose oss med smågodt, vi går ikke knask eller knep, men uansett gøy for både store og små:)

Jeg syns det er kjempegøy :D
Gikk halloween når jeg var lita, én gang, fikk litt snop men det var nesten ingen som hadde hørt om det da.
Har hatt en del halloween fester med venner opp igjennom årene og jeg elsker å kle meg ut :D
Jeg syns det er mer stas med Halloween enn julebukk.
Men nå bor vi såpass utenfor at vi får ingen av delene på døra. Men når ungen(e) våre blir store nok så blir vi nok å gå halloween med dem :) det er nok mange hverdager i året, det gjør meg ingenting å gjøre litt stas en dag :) men jeg blir ikke bruke mange 100kr hvert år.
Jeg blir egentlig litt irritert over alle som skal klage over det overalt, hele tiden. Det ødelegger for andre. Samme med det at juleting er kommet i butikkene. Gå forbi! Dere MÅ ikke kjøpe det! Dere kan vente til dere er klar til jul.
Og valentines day, er det så ille at man har én dag i året hvor man feirer kjærligheta? Setter pris på hverandre og gjør litt stas på forholdet som kanskje ellers blir litt glømt i hverdagen?
Jeg sa der til gubben igår at jeg skulle egentlig ønske vi kunne feire thanksgiving her også.
Ikke det at vi feirer det på samme måte som amerikanerne med pilgrimer og slikt, men det å ha én dag i året hvor man faktisk setter pris på hverandre, det man har og er takknemlig. Det tror jeg faktisk vi skal begynne med, for det er så lett at det blir glemt i hverdagen. Og kalkun :P

Uff, dette ble langt og noe ikke så hyggelig, men det var ikke myntet på dere, det er mye frustrasjon fra facebook og ellers hvor folk klager så mye mer om halloween, juleting, valentines day osv.
Rant over. :)

Back
Topp