Halloween moro eller teit tradisjon?

Syns det bare er gøy jeg :-)

Jeg syns egentlig det er litt latterlig, og vi feirer ikke på annen måte enn å se skumle filmer den dagen, samt A Nightmare Before Christmas, for å innlede julefilmsesongen. Har veldig lite lyst til å slippe vesla ut for å gå knask eller knep, vil heller være med på å arrangere Halloweenfest eller noe i så fall.

Jeg syns egentlig det er litt latterlig, og vi feirer ikke på annen måte enn å se skumle filmer den dagen, samt A Nightmare Before Christmas, for å innlede julefilmsesongen. Har veldig lite lyst til å slippe vesla ut for å gå knask eller knep, vil heller være med på å arrangere Halloweenfest eller noe i så fall.

Helt enig med deg :)

Bryr meg egentlig ikke om halloween, men nå som eldste er bevisst på det må jeg nesten engasjere meg :)
Syns det er koseligerer mef julebukker! :D

Bryr meg egentlig ikke om halloween, men nå som eldste er bevisst på det må jeg nesten engasjere meg :)
Syns det er koseligerer mef julebukker! :D

Helt enig med deg. Leeenge siden jeg har hatt julebukker på besøk. De sang ihvertfall for godisen. :)

Jeg er litt lei av alle som synes denne "nye" tradisjonen er teit!
Jeg tror ikke den forsvinner uansett, og de fleste andre tradisjoner vi har i dag var nye en gang og ;)
Så jeg synes ikke så mye, jeg er mer opptatt av at man må feire så mye og på den måten man synes er best for seg og sine barn og ikke mene så mye om hva andre vil og gjør :p

Jeg er helt enig! Derfor har jentungen fått invitere 4 venner på halloweenfest på fredag, og blitt forklart at vi ikke skal gå på dørene! Men fest er helt i orden, det tror jeg blir gøy! :)

Helt enig med deg. Leeenge siden jeg har hatt julebukker på besøk. De sang ihvertfall for godisen. :)
Ja det er liksom det! Syns det er kjekkere å gi godt til de som synger fremfor de som ber om det. Men men, jeg "godtar" halloween, men gidder ikke å gjøre mye utav 1 dag! Pynte og styre for en eneste dag, det tar jeg meg ikke tid til :p
Jula varer i det minste i flere uker :)

Gøy og gøy Fru Blom. Men det har kommet for å bli så prøver å være positiv for barnas skyld. De er 5 og 6 år og skal på første Knask eller Knep runde i nabolaget på fredag

Pynter ikke og har ikke snop liggende, men jentene skal på Halloween fest på skolen i regi av barne og ungdomslaget her, så det er greit, men å gå på dører gjør vi ikke.

Synes det er teit og foreløpig går vi på HalloVenn fest med guttungen på 2,5 i stede :)

Gøy. Endelig en markering som ikke er religiøs (selv om det stammer fra det da men er ikke i fokus sånn sett) og så er det frydefullt skummelt - det har vi ikke noe fra før. Jeg er egentlig veldig sånn på å holde på tradisjoner fra gammelt av, men godtar nye innspill - kultur er hele tiden i forandring. En ting er å kødde med gamle tradisjoner men denne tilfører jo bare nytt vi ikke har fra før. Allehelgenstradisjonen er jo ikke levende lenger, så den blåser litt liv i den da:)

Jg synes det er skikkelig gøy, vi kjører fest, masse kul mat og diverse ting til å pynte. Ungene elsker det, da skal jaggu ikke jeg være surmaga å ødelegge det.

Har bodd i blokk frem til nå, så ingen har orket å gå opp tre hele trapper for å få godteri, og vesla er for liten til bli med på noe i år. Syntes det er artig at de får litt " unntak" på kvelden, kle seg ut, være litt ute osv.

Sist gang jeg hadde julebukker på besøk så sang de ikke.. De sa bare : Vi tar ikke imot frukt, assa...
Haha... Måtte jo le.

Back
Topp