halloween/julebukk...

Femme Fatale

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
hvorfor feirer dere/eller feirer ikke halloween? og går barna julebukk? virker nesten som om det dør ut litt..

Halloween ser eg ikkje vitsen med at vi har her i norge engang, men julebukk er koseligt [:D]
Men eg har ikkje unger som er store nok til å gå uansett enda[:)]

Feirer ikke halloween.
Syns ikke det har noe med Norge å gjøre, fjasette og frekt er det også!

Håper hun vil gå julebukk med tiden, det er en fantastisk koslig tradisjon![:)]

Vi feirer ikke halloween hhjemme, og jeg har aldri gått julebukk sjøl, og har derfor ingen tradisjon i å dra det videre...

ORIGINAL: StinkiStini

Feirer ikke halloween.
Syns ikke det har noe med Norge å gjøre, fjasette og frekt er det også!

Håper hun vil gå julebukk med tiden, det er en fantastisk koslig tradisjon![:)]

my words exactly:)
kjenner jeg misliker at handelstanden ''tvinger'' en til å feire.. hva sier man til barna? når noen de kjenner feirer men de får ikke lov..

Vi er oppvokst med at det er vanlig å gå julebukk, synes det er morro og koselig...men det haloween tullet kan jeg spare meg for..håper virkelig ikke den tradisjonen setter seg i mitt nabolag.

ORIGINAL: Insolita

Vi er oppvokst med at det er vanlig å gå julebukk, synes det er morro og koselig...men det haloween tullet kan jeg spare meg for..håper virkelig ikke den tradisjonen setter seg i mitt nabolag.

I det tempoet det utvikler seg så er det bare foreldrene som kan ''stoppe'' det..
Håper heller ikke det får tak og blir..

Her feires både Halloween og alt annet.

Dere som er så antihalloween, dere er klar over at dette er kommet for å bli og når ungene deres blir eldre vil dette bli mer og mer og mer. Skal ikke deres unger få være med?

Personlig synes jeg det er kjempekoselig! Synes tiden mellom sommer og jul blir lang, og det er moro for ungene at det er noe i mellom der. Noe de gleder seg til, og koser seg med.

Snakker da ikke om de som gjør stygge ting mot hus og tomt, det er jeg ikke for. Men å kle seg ut å gå ut å "skremme" til seg litt snop synes jeg er utrolig stas!!!

Følg utviklingen folkens, dette kommer ikke til å bli borte, snarere tvert imot.

ORIGINAL: Labambie

Dere som er så antihalloween, dere er klar over at dette er kommet for å bli og når ungene deres blir eldre vil dette bli mer og mer og mer. Skal ikke deres unger få være med?

Personlig synes jeg det er kjempekoselig! Synes tiden mellom sommer og jul blir lang, og det er moro for ungene at det er noe i mellom der. Noe de gleder seg til, og koser seg med.

Snakker da ikke om de som gjør stygge ting mot hus og tomt, det er jeg ikke for. Men å kle seg ut å gå ut å "skremme" til seg litt snop synes jeg er utrolig stas!!!

Følg utviklingen folkens, dette kommer ikke til å bli borte, snarere tvert imot.

sa ikke at ungen min ikke sku få være med, sa min mening OM haloween....var og derfor jeg sa at jeg håper ikke den tradisjonen setter seg i mitt nabolag, for jeg kommer ikke til å være en drivkraft der før jeg MÅ[;)]

Jeg er helt imot halloween, så det feirer vi ikke! At handelsstanden skal innføre en dag kun for at vi skal være slemme mot hverandre synes jeg er forkastelig.

Men, vi går selvfølgelig nyttårsbukk!!! Og da gir jeg masse snop!

Det er vel vi som foreldre som drar det inn i hus. sier ikke at folk ikke skal feire det hvis de vil,men hva når dere kommer til et hus som ikke feirer. har ikke slått av lyset for de er virkelig ikke inne i hva som skjer for de feirer ikke. Blir det oppfattet dårlig av barna, at de var teite som ikke gav noe.. og tror du ikke det vil bli sånn etterhvert når skikken har satt seg i de fleste hjem at det blir ''hærværk''? de gav ingenting så da får de egg.
Jeg vil ikke bli tvingt til å feire noe fordi alle andre skal. men det betyr ikke at jeg ikke skjønner at det kan gå utover jr.. og jeg må jo ta det når den tiden kommer..  men det kan jo sammenlignes med at alle andre får jo lov. alle andre har mobil i 2klasse. alle andre skal så hvorfor ikke jeg..

Hva skjedde med karneval da? ingen som har det lenger?

Her går vi halloween og julebukk[:)] Ihvertfall sønnen min på 8år[:)]

ORIGINAL: Trude Ellerei

Skjønner ikke hvorfor handelsstanden ikke kan kaste seg på Julebukk-bølgen i stedet? De kan faktisk tjene penger på det også.

Mye koseligere med julebukk i hvertfall.
Vi gikk julebukk da jeg var lita, men det virker som er helt glemt av alle - enda så mange som hater halloween og heller ønsker julebukkfeiringen tilbake.

Her jeg bor så eksisterer julebukken ennå...tilogmed voksne går "drikkejulebukk" haha...

Skjønner ikke hvorfor handelsstanden ikke kan kaste seg på Julebukk-bølgen i stedet? De kan faktisk tjene penger på det også.

Vi gikk julebukk da jeg var lita, men det virker som er helt glemt av alle - enda så mange som hater halloween og heller ønsker julebukkfeiringen tilbake.

Her jeg bor så eksisterer julebukken ennå...tilogmed voksne går "drikkejulebukk" haha...

Så koselig:)

Her feires ikke Halloween mest fordi ungen er så små og jeg gidder ikke bruke penger på det. Men jeg kjøper inn litt snop til de som kommer på døren.
Jeg er stolt over de barna som går, noen utav de er jo litt redd for dette så kommer de her skal de bli møtt av en snopeskål^^ og komplimenter. Barna mine får selv velge når de blir så store.

Julebukk/nyttårsbukk har så og si dødd ut her jeg bor. Syns det er kjempe synd. Vil så gjerne at mine barn skal oppleve den gleden og spenningen jeg opplevde alle de årene jeg gikk[:D]

Hva er det??? [8D]
Ser føre meg godt voksne folk kledd ut eg som nisser ravende full som kommer syngende på dørå [8D]

ORIGINAL: Krristy

Hva er det??? [8D]
Ser føre meg godt voksne folk kledd ut eg som nisser ravende full som kommer syngende på dørå [8D]

Istedet for å gå med kurv å synge for godteri går du med glass og synger for en dram.

ORIGINAL: Krristy

Hva er det??? [8D]

Istedet for å gå med kurv å synge for godteri går du med glass og synger for en dram.

jaaa...å det er såååå morsomt..man går ofte til folk man vet kem e, men dem vet jo ikke at det er du..så er dem sprekkferdige av nyskjerrighet..[:D][:D][:D][:D]

Her feires begge deler, og jeg skal ærlig inrømme, at halloween ikke er helt i min gate, men jeg tillater det, fordi alle andre får gå.... Jeg har kjøpt masse halloween snop på nille og de har fått seg nye drakter, så de er klare til å spøke neste søndag. Jeg personlig synst det er noe tull på lik linje som valentindagen. Er vel ikke lenger før vi adopterer tanksgiving også[&:]

Julebukk er tradisjon, så det er bare gøy. Her varierer det fra år til år synst jeg, men i fjor hadde vi bukker på døren, kun tre ganger. Synst det var lite, men kan godt hende de har vært her når vi ikke har vært hjemme også.

Back
Topp