hallopå en mandag!!

Trillemor82

Forumet er livet
Hola senoritas!

Nå er begge jentene levert, jeg har tatt ukeshandlingen.. iallfall nesten, må nok supplere med melk og frukt utover uka.. og nå er til og med frokosten fortært.

I går fikk jeg ryddet og organisert kjøleskapet.. så får vi se hvor lenge det varer. Fikk en egen hylle til pålegg, en til meieriprodukter, en til saftmugge, vannmugge og andre drikkevarer som står kaldt, en til diverse og så videre. Også fikk jef vasket det grundig.. det var deilig det. Var en fryd å lage frokost til jentene og meg i dag! :)

I dag har jeg ingen planer på dagtid i grunn. skal slappe av etter nok en natt med dårlig søvn.. så blir det ut å spise med to venninner på kvelden. det blir kos!
Deilig å være litt sosial.. blir lite av det for tida.. men da er det godt når det
endelig skjer noe :)

til middag i dag blir det amerikansk gryte i pitabrød. gjør det enkelt siden det
egentlig bare er jentene og morten som skal spise.. jeg skal jo ut på tapas! :)
nam nam nam.. gleder meg!

nei, nå tror jeg jammen meg at jeg skal gå å legge meg.. litt trøtt etter tre timer
søvn i natt.. så må jeg ringe en akupunktør.. fikk tips om at
det kan hjelpe kroppen å ta opp jern.. så nå skal jeg prøve alt jeg kan. det skader jo ikke å forsøke med akupunktur da. :) kroppen må ta til seg litt snart! :) men nå er jeg flink å ikke drikke melk (for ålindre halsbrannen etter juicen jeg tar tilsuddet med) ei heller ta halsbranntabletter... begge disse delen kan hindre opptaket. så da må jeg bare bite tenna sammen og vente ca tre timer før jeg tar noen av delen.. samt kaffe.

ha en herlig dag jenter!!

God mandag :-)

Så flink du er trillemor til å ordne hjemme.Håper du får slappe av og får deg litt søvn. Ikke noe særlig å mangle jern, har du prøvd den flyttene jerntilskuddet? Kan henne det er lettere for kroppen å ta opp. Skulle selv ha tatt jern men kvalmen gjør en stopper for det her.

I dag skulle jeg ha vært på bassengtrening men frokosten kom i retur når je skulle dra så da blir det sofaen her. Må si jeg er litt lei av å være kvalm og ikke ha noe energi. Jeg som hadde sett fram til min sist graviditet der jeg skulle nyte hver dag . Huff ja de var dagens klagetråd fra meg. sorry jenter.

Dere graviddamer altså - håper dere får noen dager med kvalmefri og kos før barna er ute! Selv har jeg sittet og sukket og mimret meg igjennom denne i dag

Jeg har vært på jobb i dag jeg, og jobbet i tre timer som jeg har til avspasering på fredag - da skal vi jo ned til Oslo i barnedåp og jeg liker å slippe stress med henting i barnehage, pakking og sånt, nå får jeg god tid til alt det.

Jeg har også vært hos optiker i dag, og synet har bedret seg - med hele 0,5 på ene øyet og 0,25 på andre øyet... det som ikke er så positivt med det er at jeg helst bør ha nye briller da... og det har man jo ikke råd til i november/desember

Og så har jeg endatil rukket en tur til Ørsta på shopping i dag - jeg må ha dåpsklær.. og jeg var så heldig at jeg fikk meg en ny kjole, pluss to gensere, til den nette sum av 350 kroner! Jeg liker!!

Nå har jeg såvidt begynt å midag, skal snart hente barn og mann (G har levert bilen til lakkering etter et lite uhell i garasjen), og så blir det nok en stille og rolig hjemmekveld tenker jeg

grattis med nytt antrekk lenemor.. :)

Ja,, fru.. har testet å se om jeg kan drikke den flytende.. for malin må ta den.. kroppen hennes sliter også med å ta til seg jern.. selv om vi har jernrikholdige grønnsaker til middager hver dag... så får ikke kroppen hennes nok... men jeg takler ikke den i lengden.. syns det smaker dritt... så jeg tar tre aminojerntabletter med ferskpresset appelsinjuice hver dag... i tillegg til b-vitaminer som skal hjele til mot b12 mangel,c-vitamintabletter til å hjelpe med å ta opp jernet.. og trantabletter (klarer ikke flytende tran), folat, grønnsaksbjørner, vitaminbjørner.. ja.. jeg føler i grinn at jeg tar nok.. og dette har jeg tatt de siste tre mnd. så jeg burde jo strengt talt hatt nok vitaminer i kroppen... har økt jernet fra to til tre tabletter nå siste uka da..

Nå er kjøttdeigen stekt her..så jg skal snart sette den på kok
med gryteretten og få laget i stand en salat.
Så får jeg vel dusje og gjøre meg i stand til en helaften ute med en av verdens
beste venninner...:) tipp topp tommel opp!! :) har gledet meg
til denne kvelden leeeenge.

Tjoho!

Jeg har overlevd dagen med paracet og Gerimax Extreme Energy! Wohoo! Har ligget rett ut mer eller mindre hele helgen, men har vært mye bedre idag heldigvis, og det har gått helt fint på jobb! Men jeg tror ikke de folka vet hva det betyr å JOBBE, for de tar laaange røykepauser og gjør alt VEEELDIG sakte... jeg løper støtt og stadig inn på kontoret og spør om det er noe mer jeg kan gjøre, flere jeg kan vaske hos?

Ikveld var snuppa og jeg på turn, det er gøy som alltid! Hun sier at hun ikke vil fortsette, men hun klarer alt veldig bra, og har det gøy når hun er der, så vi får se.. Det nærmer seg juleshow, og det skal bli gøy!

Imorgen er det også jobb, og forhåpentligvis får jeg vanket litt med Trillemor på kvelden, altfor lenge siden sist..

jeg er meget klar for å vanke med deg supertberta.. det er såå altfor lenge siden!!!!

gleder meg masse masse!! skal prøve å sove mye på dagen i morgen.. så er jeg fit for fight på kvelden!

Back
Topp