Halloooo? :)

FlaksiMummy

Elsker forumet
Åssen går det? Har julestria tatt dere? Lite liv her, gitt.. Skal ikke si no, har jo ikke akkurat vært så aktiv jeg heller :p så nå lager jeg en liten skravletråd! Har dere noen planer for dagen? Her skal vi til fysioterapeut idag, fordi Elise ikke var no flink til å holde hodet på seksukerskontrollen.. Men vi har øvd og øvd, så hun er i allefall mye bedre! Etterpå blir det kaffe, kake og litt juleshopping! Hadde bursdag igår, så da kan jeg jo spise kake hele denne uka, ikkesant?? Hihi, ha en fin dag alle sammen :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Hallo i luken:) Her går det egentlig veldig bra, bare litt trøtt om dagen, det er alt. Vi skal på 3 mnderskontroll idag kl halv 2. Og må si jeg gruer meg litt til at han skal ta vaksine:eek::oops: Blir godt og bli ferdig m det, det er sikkert og visst. Så flink hun har vært, og trent på og holde hodet sitt;) Joooh, da har du lov og spise så mye kake du bare vil:D hi hi..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Uff ja, vaksiner er kjipt! Får håpe han slipper unna feber og slit i kveld da.. Jeg syns i allefall det er enklere med vaksiner når de er så små og ikke skjønner hva som foregår. Husker med gru gutten min som sto å hamra på døra til helsesøster og ville ut derfra :/

Åssen går det? Har julestria tatt dere? Lite liv her, gitt.. Skal ikke si no, har jo ikke akkurat vært så aktiv jeg heller :p så nå lager jeg en liten skravletråd! Har dere noen planer for dagen? Her skal vi til fysioterapeut idag, fordi Elise ikke var no flink til å holde hodet på seksukerskontrollen.. Men vi har øvd og øvd, så hun er i allefall mye bedre! Etterpå blir det kaffe, kake og litt juleshopping! Hadde bursdag igår, så da kan jeg jo spise kake hele denne uka, ikkesant?? Hihi, ha en fin dag alle sammen :)

Gratulere med overstått bursdag - og kos dere med kake!! =)
Velfortjent!
Her er det rolig dag, gitt. Jeg skulle egentlig på barselbesøk, men T har hostet ekstremt mye i natt og er tett i pust og nese. Han får litt astmatendenser ved forkjølelse, så jeg tror barnehagen og kulda ville gjort han ekstremt sliten enda han er i fin form ellers.
Så her er det Disney Junior det går i, jeg er ikke helt i form selv til å underholde to unger hele tiden :p
Mannen er nå borte til i morgen og så har han FERIE!
DET gleder jeg meg utrolig masse til! Det lille han har vært hjemme nå har ikke hjulpet så mye da han har vørt utrolig sliten og lei av mye jobbing og farting.
Håper på en finfin helg! =)

Uff ja, vaksiner er kjipt! Får håpe han slipper unna feber og slit i kveld da.. Jeg syns i allefall det er enklere med vaksiner når de er så små og ikke skjønner hva som foregår. Husker med gru gutten min som sto å hamra på døra til helsesøster og ville ut derfra :/

Gratulerer med dagen, forresten :talk017 Beklager, totalt i ammetåka :schocked028 Ja, ringte og hørte med helsestasjonen nå om vi fikk komme siden jeg har diarè og kvalme ennå og sambo har halsbetennelse :dontknow? Men det måtte vi ikke gitt, og skjønner jo vi er en smittekilde eller rettere sagt smittebombe :confused1 Så fikk time igjen den 17. Skikkelig kjipt! Kooos deg med kake og juleshopping :talk017

Gratulerer med gårsdagen :hello2 Jeg synes du skal få unne deg kake resten av uka jeg også, det nærmer jo seg helg også :biggrin
Her ligger Anette under babygymmen og pludrer, vi har sovet lenge i dag, helt til klokka 9.30 :happy093 .
Jeg har fått tatt meg en dusj, mens hun har ligget tålmodig på gulvet oppå stellematta. Det var utrolig deilig, tror jeg i den anledning skal skifte sengtøy også :smiley-chores011 .
Etterpå skal vi en tur til helsestasjonen for veie snuske, det er en måned siden sist så jeg er spent på hvor mye hun veier nå. Veide 5700 g den 15. november, da var hun 8 uker.
Så blir det vel litt handling av diverse matvarer, prøver å handle litt og litt, det er innmari mye man skal ha når vi får så mange gjester til jul.

Hei og hå!
Gratulerer med overstått bursdag, FlaksiMummy! :) Det er da minst vanlig å feire 3 dager til ende, er det ikke? ;) Så kake er så absolutt fortjent, og nå er det jo snart helg også ;)

Skjønner godt at du gruer deg til 3 månederskontrollen, mammatil2prinsesser&1prins. :eek: Vi var i går. Ikke no stas da lillegutt lå i fanget og gråt sine tapre tårer. :( Heldigvis fikk han ingen reaksjon etterpå!

Må kanskje til fysioterapeut utpå nyåret vi også, FlaksiMummy. Han løfter hodet fint og sånn nå, men han bruker ikke armene til å løfte seg med, så han får feil belastning på musklene og anstrenger seg unødig. Håper han skjønner hvordan han skal gjøre det innen neste time på helsestasjonen. Vi har en måned på oss.. :binkybaby

God bedring til dere alle, Fru H og mammatil2prinsesser&1prins! :) Og lykke til på helsestasjonen, sukkersnusk!

Her snør det som bare juling, så jeg regner med at hvert ledige sekund går med til snømåking resten av dagen. Ikke så lett når man er alene med en liten baby som ikke sover mer enn 15-20 minutter i slengen sånn ca hver annen-tredje time.. :eek:
..eller kanskje jeg rett og slett skal drite i snøen, finne frem no kakerester fra frysen og feire at gullklumpen min er 100 dager i dag :rolleyes: hihi :happy093

Volven: Jeg stemmer for det siste! :-p

Jeg liker holdningen din, Fru H! :D

Da har vi vært på helsestasjonen, hun hadde ikke gått opp mye, veide 6060 g. Dette var vist helt normalt fikk jeg forklart. Jeg ble litt engstelig for hun har jo lagt på seg så mye så fort, så plutselig blir det lite. Men hun veier fremdeles mer i forhold til kurven sin. :binkybaby

Takk for hilsner alle sammen :) det ble ikke kake faktisk, men det ble STOR latte med kardemomme og vanilje. Smak av jul! :)

Så var vi hos fysio da, og det må jo være verdens søteste fysioterapeut! Hun viste oss hvordan vi kunne trene nakken og syns igrunn ikke det var så værst. Hun har bare litt stort hode i forhold til kroppen, så er tyngere å løfte :p Vi skal tilbake til uka, for å se om treningsprogrammet virker.. Så nå skal vi ligge i hardtrening ;)

God bedring til dere sjuklinger.. Og lykke til med snømåking, her er det heldigvis ganske lite snø. Meldt snøstorm til helga da, får virkelig håpe det ikke blir no av!!

Mmm den hørtes god ut, skal unne meg en sånn neste bytur;-)
Her blir det natta nå, snuske har sovnet i sengen sin så da er det vel lurt og gjøre det samme :flower
God natt :angel12

her er det fult kaos om dagen med førjulsstressa mamma og baby som har mageknip pga all julekakesmakinga til mamman :( I tillegg plages vi fryktelig med amminga, lillemor bare skriker og snur seg bort fra puppen...uansett hvilke stillinger jeg prøver så er det bare hyl og skrik. I forrige uke gikk det så bra å amme henne liggende hele dagen, mens denne uka er det bare krangling. Så nå gir jeg meg, skal få tak i ei medela freestyle og begynne med fullpumping. Hun ammer helt uten problem på natta, så håper hun fortsetter med det så vi slipper flaske på natta! Men på dagen orker jeg rett og slett ikke å krangle med henne mer, jeg blir så fortvila av all skrikinga og kavinga ved puppen at dagene bare blir slitsomme og fortvilende, og det orker jeg rett og slett ikke mer :smiley-ashamed008 Men mm skal hun ha, det er sikkert! ;)

Det høres slitsomt ut Marian!
Skjønner godt at du vil gå over til pumping om det er slik.
Håper hun fortsetter på natten da, slik at dere slipper styret med flaske på natt.

Møkkalei av å måke snø og løpe ut og inn for å sjekke om lillegutt fortsatt sover *sliten* o_O

Håper alt roer seg ned når du pumper og at du kan fortsette med nattammingen, Marian! Det der hørtes lite gøy ut :(

Har du no stalltips å komme med for å få lurt en liten rakker til å støtte seg på hendene når han skal løfte opp hodet og overkroppen, FlaksiMummy?? Han her ser ut som en liten banan når han holder på stakkars, med både beina og overkroppen i været.. :dance011

Møkkalei av å måke snø og løpe ut og inn for å sjekke om lillegutt fortsatt sover *sliten* o_O

Håper alt roer seg ned når du pumper og at du kan fortsette med nattammingen, Marian! Det der hørtes lite gøy ut :(

Har du no stalltips å komme med for å få lurt en liten rakker til å støtte seg på hendene når han skal løfte opp hodet og overkroppen, FlaksiMummy?? Han her ser ut som en liten banan når han holder på stakkars, med både beina og overkroppen i været.. :dance011

Min klarer ikke løfte noe som helst uten hjelp, så ingen stalltips.. Jeg holder hendene/armene hennes under brystet for å flytte tyngdepunktet til hodet litt. Prøv det :)

rull sammen et håndkle og legg det under brystkassa på han, så legger du armene hans over håndkleet, og legg handa di på rumpa hans for å holde underkroppen nede! Da får han litt starthjelp til å lære hvordan man skal ligge på mage ;)

Har prøvd begge disse tingene mange ganger, FlaksiMummy og Marian ;) Men tusen takk!! :)
Han blir helt krakilsk når jeg legger hendene hans under ham. Setter i et hyl og strekker dem ut igjen. Og hvis jeg holder dem fast der går han helt av skaftet. :mad:
Når jeg legger hånkle under brystet hans henger han bare der som et slakt med hodet bøyd ned i underlaget foran og så begynner han å gråte. Og siden han ligger slik, så får han jo helt åndenød.. :confused:
Det skal ikke være lett nei :confused005
Får fortsette å prøve i håp om at det plutselig skal gå opp et lys for ham en dag :smiley-angelic001
Takk for tips!! :thumleft

Tuppa mi liker heller ikke å ligge på magen. Hodet og nakken er hun sterk, men ikke i armene sine. Så blir ikke mange minuttene av gangen vi får til å øve. :scared007

her er det fult kaos om dagen med førjulsstressa mamma og baby som har mageknip pga all julekakesmakinga til mamman :( I tillegg plages vi fryktelig med amminga, lillemor bare skriker og snur seg bort fra puppen...uansett hvilke stillinger jeg prøver så er det bare hyl og skrik. I forrige uke gikk det så bra å amme henne liggende hele dagen, mens denne uka er det bare krangling. Så nå gir jeg meg, skal få tak i ei medela freestyle og begynne med fullpumping. Hun ammer helt uten problem på natta, så håper hun fortsetter med det så vi slipper flaske på natta! Men på dagen orker jeg rett og slett ikke å krangle med henne mer, jeg blir så fortvila av all skrikinga og kavinga ved puppen at dagene bare blir slitsomme og fortvilende, og det orker jeg rett og slett ikke mer :smiley-ashamed008 Men mm skal hun ha, det er sikkert! ;)
Mamma fortalte at jeg var slik når jeg var liten. Ville ikke ha pupp mer fordi flaske var så mye enklere og melka kom fortere. Sikkert lurt å pumpe så lenge du klarer ja. Mamma mista melka når jeg var 2 mnd pga av at jeg ikke ville ha pupp sa hun.

Back
Topp