halal-kylling

Overproduksjon? Eller fordi det selger så bra?

ORIGINAL: Søte frøken

Fordi de sikkert har krevd de og fått viljen sin igjen[8D] Nei jeg vet ikke...
Ja, vi muslimer krevde billigere kylling i forbindelse med Stockholm-bomben.

Ganske enkelt fordi svergie er kommet lengre enn norge når det gjelder matpriser og tilgang på mat for alle grupper mennesker.
Både muslimer, alergikere osv...

Her i Norge koster "spesial" mat sinnsykt mye mens i svergie får man det til langt under halv priv av hva man får det for her hjemme

Men altså, jeg kan forstå like billig, men det var jevnt over myyye billigere. Nå var vi bare på en butikk, men alt halal der var billigere enn det andre.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Søte frøken

Fordi de sikkert har krevd de og fått viljen sin igjen[8D] Nei jeg vet ikke...
Ja, vi muslimer krevde billigere kylling i forbindelse med Stockholm-bomben.

Fordi Sverige er med i EU og alt av kjøtt er mye billigere. Så enkelt som det. 

ORIGINAL: Gollemor

Men altså, jeg kan forstå like billig, men det var jevnt over myyye billigere. Nå var vi bare på en butikk, men alt halal der var billigere enn det andre.
Men om du var på en av de utenlandske engros-shoppene eller Euroshop, som lever av halal-handel, er det jo forståelig... På ICA er det ikke billigere tror jeg. Kanskje på Willys.

ORIGINAL: Labambie

Ja, men hva gjør halalkjøttet billigere enn det andre kjøttet? Jeg snakker ikke om forskjellen mellom landene, men kjøttet.

Ja, men hva gjør halalkjøttet billigere enn det andre kjøttet? Jeg snakker ikke om forskjellen mellom landene, men kjøttet.
Generelt spiser kanskje ikke svensker så mye kylling? Sånn at de kan holde lave priser på halal, fordi det selger som hakka møkk...

Bryr det deg så veldig?

Det har ikke jeg sett. Her er Halalkjøttet (med her mener jeg nærmeste sted i Sverige) fortsatt noen få kroner dyrere enn vanlig kjøtt.

Men om du var på en av de utenlandske engros-shoppene eller Euroshop, som lever av halal-handel, er det jo forståelig... På ICA er det ikke billigere tror jeg. Kanskje på Willys.

Vetta pøken jeg.. Var på en av to grensehandler på Storlien (nord-øst for Trondheim. Det er bare hytter der omtrent. Svært få svensker hvert fall).
Tror sjappa het Nabocash. Og de hadde ikke sååå mye halal. Bare en halv kjøledisk, mot ørten med annen kjøtt.

Fordi hvis det er billig kjøper folk mer...vi hamsterer som bare det når vi er der[:D]

Jeg vet ikke hvorfor det er billigere,plier å handle noe halal og noe ikke...

Generelt spiser kanskje ikke svensker så mye kylling? Sånn at de kan holde lave priser på halal, fordi det selger som hakka møkk...

Bryr det deg så veldig?

Ja, kanskje jeg gjør det? [8|]
Er det ikke lov?
Du MÅ ikke svare vettu.

ORIGINAL: Solo super

Fordi hvis det er billig kjøper folk mer...vi hamsterer som bare det når vi er der[:D]

Jeg vet ikke hvorfor det er billigere,plier å handle noe halal og noe ikke...

Vi kjøpte i alle fall en pose halal-kylling[:)] Jeg har kanskje vært litt motstander av prosessen, men nå har jeg sett hvor lite frittgående frittgående høner og kyllinger egentlig er her i landet, så da blir det bare teit å være i mot halal-slakting, men for langsom tortur gjennom et helt liv for "vanlig" høns og kylling.

Men trur du halal kyllingen har noe bedre liv enn ikke frittgående kyllinger som blir slaktet på vanlig måte:)

ORIGINAL: maddison

Men trur du halal kyllingen har noe bedre liv enn ikke frittgående kyllinger som blir slaktet på vanlig måte:)

Nei, men jeg tror hønene og kyllingene er så deprimerte og ødelagte fra før, at selve avlivingen ikke gjør særlig forskjell når de sitter i fjærkre-himmelen og summerer opp livet på jorden.

ORIGINAL: maddison

Nei, men jeg tror hønene og kyllingene er så deprimerte og ødelagte fra før, at selve avlivingen ikke gjør særlig forskjell når de sitter i fjærkre-himmelen og summerer opp livet på jorden.

Nesten litt stygt å le men

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Bryr det deg så veldig?

Det må jo være lov til å lure vel?

Jeg er i alle fall uner oppfatningen at halal er dyrere enn annet kjøtt (ikke at de har halal er jeg bor, men uansett), og da blir en jo litt nysgjerrig når det plutselig er mye billigere..[:)]
I Norge er det jo dyrere, over alt, med halal.

Syntes bare det var rart å reagere på det, men meg om det...

Vetta pøken jeg.. Var på en av to grensehandler på Storlien (nord-øst for Trondheim. Det er bare hytter der omtrent. Svært få svensker hvert fall).
Tror sjappa het Nabocash. Og de hadde ikke sååå mye halal. Bare en halv kjøledisk, mot ørten med annen kjøtt.

Skal slutte med skumlesing. Jeg leste her de lettere hebraiskklingende ordene pøken, Nabocash, og om en som var halvt jødisk(halv kjøledisk). Og hva jøder har med halalkjøtt å gjøre, lurte jeg lenge på.

Back
Topp