Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: GollemorMen om du var på en av de utenlandske engros-shoppene eller Euroshop, som lever av halal-handel, er det jo forståelig... På ICA er det ikke billigere tror jeg. Kanskje på Willys.
Men altså, jeg kan forstå like billig, men det var jevnt over myyye billigere. Nå var vi bare på en butikk, men alt halal der var billigere enn det andre.
ORIGINAL: GollemorGenerelt spiser kanskje ikke svensker så mye kylling? Sånn at de kan holde lave priser på halal, fordi det selger som hakka møkk...
ORIGINAL: Labambie
Fordi Sverige er med i EU og alt av kjøtt er mye billigere. Så enkelt som det.
Ja, men hva gjør halalkjøttet billigere enn det andre kjøttet? Jeg snakker ikke om forskjellen mellom landene, men kjøttet.
ORIGINAL: Gollemor
Ja, men hva gjør halalkjøttet billigere enn det andre kjøttet? Jeg snakker ikke om forskjellen mellom landene, men kjøttet.
ORIGINAL: *Meya*
ORIGINAL: GollemorMen om du var på en av de utenlandske engros-shoppene eller Euroshop, som lever av halal-handel, er det jo forståelig... På ICA er det ikke billigere tror jeg. Kanskje på Willys.
Men altså, jeg kan forstå like billig, men det var jevnt over myyye billigere. Nå var vi bare på en butikk, men alt halal der var billigere enn det andre.
ORIGINAL: GollemorGenerelt spiser kanskje ikke svensker så mye kylling? Sånn at de kan holde lave priser på halal, fordi det selger som hakka møkk...
Bryr det deg så veldig?
ORIGINAL: Solo super
Fordi hvis det er billig kjøper folk mer...vi hamsterer som bare det når vi er der[:D]
Jeg vet ikke hvorfor det er billigere,plier å handle noe halal og noe ikke...
ORIGINAL: maddison
Men trur du halal kyllingen har noe bedre liv enn ikke frittgående kyllinger som blir slaktet på vanlig måte:)
ORIGINAL: maddison
Men trur du halal kyllingen har noe bedre liv enn ikke frittgående kyllinger som blir slaktet på vanlig måte:)
Nei, men jeg tror hønene og kyllingene er så deprimerte og ødelagte fra før, at selve avlivingen ikke gjør særlig forskjell når de sitter i fjærkre-himmelen og summerer opp livet på jorden.
ORIGINAL: Bouncing ButtplugI Norge er det jo dyrere, over alt, med halal.
Bryr det deg så veldig?
Det må jo være lov til å lure vel?
Jeg er i alle fall uner oppfatningen at halal er dyrere enn annet kjøtt (ikke at de har halal er jeg bor, men uansett), og da blir en jo litt nysgjerrig når det plutselig er mye billigere..[:)]
Vetta pøken jeg.. Var på en av to grensehandler på Storlien (nord-øst for Trondheim. Det er bare hytter der omtrent. Svært få svensker hvert fall).
Tror sjappa het Nabocash. Og de hadde ikke sååå mye halal. Bare en halv kjøledisk, mot ørten med annen kjøtt.