• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hakkete fosterlyd

ms_tills

Flørter med forumet
Hadde time til jordmor i dag. Da hun skulle lytte på hjerte synes hun fosterlyden var hakkete. Hun ba derfor Gu se og hun mente også den var hakkete. Prøvde derfor å ringe KK, men fikk ikke fatt i rette person. Fikk beskjed om å prøve å ikke bekymre meg og at hun skulle ringe meg senere når hun hadde snakket med de. Så her ligger jeg da å venter på telefon... Det kunne vist være alt eller ingenting, mest sannsynligvis ingenting, selv om jeg er mest bekymret for hva "alt" kan være... Noen andre som har vært borti hakkete fosterlyd?!?

Nei det har jeg ikke, og ikke hørt om det en gang jeg. Håper hun ringer deg snart, så slipper du bekymre deg lenge

Nei, det har jeg ikke vært borti.
Tror ikke jeg helt skjønner hva hun mener med hakkete.
Fosterlyd er jo ikke rund, den er hakkete men jevn.
Hørtes den ujevn ut?

Det kan være så enkelt som at lille ble stresset av doppleren.
Jeg tror feks at min lille ikke liker doppler eller andre ting som presses mot magen for hun sparker konsekvent etter alt som presses på og flytter seg.

Babyen kjenner lyden fra doppler og ul apparatet.

Nei, har aldri vært borti det før. Men jeg håper du får en telefon snart, slik at du slipper å bekymre deg :)

Aldri hørt om. Håper du får svar fort :)

Signerer de andre her, håper du får telefon raskt :)

Huff, det er jo ikke ok å bli sendt hjem uten å få klarhet i hva det kan være. Håper de har tatt kontakt og at det ikke var noe å bekymre seg for. Klem

Har hørt tilbake fra de. Først bare avklare litt:det kalles hakkete fosterlyd, og kan vel enklest beskrives som at hjertet slår urytmisk. Slår to kjappe, tar en pause osv. Høres litt anderledes ut en " det lille tøffe toget" jeg er vant til å høre. Gu ringte å fortalte at hun hadde snakket med den fremste eksperten på komplikasjoner i svangerskapet på Haukeland, og de mener begge at alt er ok så lenge lenge det er konstatert at hjertet trekker seg fint sammen og jeg kjenner liv er det ingenting å bekymre seg for, men skal inn til ny kontroll neste uke. Er vist veldig vanlig. Prøver å ikke bekymre meg, og er betrygget av at de fremste ekspertene er så trygge. Tenker at om de hadde vært i tvil hadde jeg vel vært på Haukeland nå ekstra godt er det å kjenne at lillebror turner rundt i kveld!!!

Har hørt tilbake fra de. Først bare avklare litt:det kalles hakkete fosterlyd, og kan vel enklest beskrives som at hjertet slår urytmisk. Slår to kjappe, tar en pause osv. Høres litt anderledes ut en " det lille tøffe toget" jeg er vant til å høre. Gu ringte å fortalte at hun hadde snakket med den fremste eksperten på komplikasjoner i svangerskapet på Haukeland, og de mener begge at alt er ok så lenge lenge det er konstatert at hjertet trekker seg fint sammen og jeg kjenner liv er det ingenting å bekymre seg for, men skal inn til ny kontroll neste uke. Er vist veldig vanlig. Prøver å ikke bekymre meg, og er betrygget av at de fremste ekspertene er så trygge. Tenker at om de hadde vært i tvil hadde jeg vel vært på Haukeland nå ekstra godt er det å kjenne at lillebror turner rundt i kveld!!!
Så bra de kunne betrygge deg da . Og det er som du sier, hadde de vært i tvil hadde de ikke nølt med å ta deg opp på kontroll med en gang :)

Så godt å høre :) gjerne han bare styra på med noe spesielt under lyttingen! Men bra du får en ekstra kontroll :)

Godt å høre :)

De hadde nok forlangt at du kom inn om de hadde vært bekymret og som jeg sa det kan være at lillemor ble stresset av doppleren og turna litt. :)

Kjenner at jeg ikke helt slapper av men så lenge jeg kjenner masse liv er det greit! Godt de tar en ny sjekk neste uke!

Back
Topp